Gå til innhold

Sesjon! Hvordan imponere?


Vandahl

Anbefalte innlegg

Sesjon! Hvordan imponere?

 

komme i full BDU med stridsvest, lada AG, og same kniv. og si at du vil til et sted man kan skyte folk... he he,

 

på den IQ/psyko testen når jeg kom til matten begnynte jeg bare å svare blindt, alt gikk greit på sejon men jeg søkte utsettelse 1 år pga. skole og fikk lov til det, men har vært ferdig på skolen i snart 2 år uten å fått noe inkalelse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk ingen fysiske tester jeg.. måtte bare ta et 1on1 stripeshow forran legen så fikk jeg 9/9 eller noe på diverse kroppsdeler eller noe..

5192803[/snapback]

Fysiske tester er det ikke på sesjon. Kun på opptaksprøver.

Bare en legesjekk for å se om du er sånn nogen lunde i live.

5192813[/snapback]

- "Ser du bokstavene på veggen?"

- "Ja"

- "Fint, øynene er ok"

Lenke til kommentar

Sesjonen er latterlig. Består for det meset av venting, en urteit legesjekk (fikk spørsmål om "utstyret hang der det skulle", svarte ja, og fikk 9/9 på alt med helse, uten noe mer om og men).

 

Angående "IQ-testen" brukes bl.a. ravens progressive matriser, ordanalogier og basic matte/brøk-regning.

Lenke til kommentar
en litt morsom historie fra min sesjon:

 

når n fyr i klassa som var veldig sær og kunne finne på de merkeligste ting skulle ta å pisse på en sånn strips så tok han heller og stappa den i dovannet og leverte den.

 

han fikk streng beskjed om å oppsøke lege med en gang sesjonen var over

 

:D

5193551[/snapback]

 

 

Stikk den heller i Cola.

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er å vise hvor mye du ønsker å bli falskjemjeger. Det er eget opptak til det om jeg husker rett.

 

Så får du karakter 1-9 på hørsel og generell helse, samt den omtalte "IQ testen"(den er todelt). Noe personlighetstest får du ikke, dette er noe man får når man søker befalsskole.(om da ikke rutinene er endret seg i det siste).

 

"IQ testen" er ikke allverden, jeg ble stemplet som et geni og årets smarteste på bakgrunn av den, og det sier sitt... :whistle: Min IQ er langt fra eksepsjonell og hva min intelligens angår så er nok den heller middelmådig. Var vel mer det at jeg var så vanvittig pissetrengt at jeg krysset av i en fei for å komme meg på toalettet. Tror ikke Mensa guttene er så imponert over testens kvalitet ;)

 

På rekrutten vil du få en langt mer omfattende helsetest.

Lenke til kommentar

Er det teit av meg å heller ta ca.30 dager i fengsel for militær nekt....?

 

Føler bare at å kaste bort et år av livet mitt fordi en lov sier det er helt idiotisk..

SELV OM det er lover her som sier jeg må avtjene førstegangs tjeneste så vil jeg si at det ikke gjør saken noe mer fornuftig.

Går ann å tenke utenom boksen og då vettu, føler meg som en Tysker i Tyskland under andre verdenskrig... jeg vil ikke drepe jøder og da e eg dum i hode :!:

Lenke til kommentar

Er bare å juge det, si at du er deprimert, ikke har lyst til å dra, og legg på så mye smør du mener er riktig.

 

Har du en ålreit lege, så kan du snakke med han/henne, også spør du om å få en legeattest på at du er deprimert osv, det gjorde jeg.

 

Du kan eventuellt si at du røyker hasj, dette får ingen konsenkvenser, men da er de ikke hypp på å ha deg der.

 

Kompis av meg sa fra på sesjon at han røyka hasj, men så på militæret som en mulighet til å komme seg bort fra Oslo, og få litt disiplin på seg selv, dette var militæret enig i, og han blei sendt av gårde.

 

En uke senere var han hjemme med ett forelegg på 3000, fordi han testa positivt på hasj, selvom de visste at han hadde røyka, og alt det at han kom dit for å bli bedre. hehe kjip den ass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...