Gå til innhold

Ken jeg bruke to lydkort paralellt?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg lurer bare på at:

 

 

Om jeg hadde hat to lydkort i pc'en kunner jeg da bukt det ene til musikk og det andre til gaming?

 

eks. Jeg spiller wow og har lyden til det på det ene lydkortet og spiller av musikk med winamp på det andre lydkortet.

 

Jeg spiller selvfølgelig musikk med høytalere og spiller med headsett.

 

 

 

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker utmerket det, satte Winamp til å bruke lydbrikken på hovedkortet mitt og alt annet bruker det valgte hovedalternativet i Windows XP (spill, dvd-avspillingsprogram osv). Men jeg fant etterhvert ikke noe spesielt poeng i det, så nå bruker jeg kun mitt etterhvert aldrende Audigy lydkort.

Lenke til kommentar

er ikke helt sikker...

 

men det hadde vært lettere å brukt en spiltter, kobl den inn på lydkortet. Kobel både høytalere og headsett inn på splitteren.

 

edit: siden du har et Audigy basert lydkort kan jeg tenke meg du ikke trenger noen splitter. Gå inn på Audigy programvaren, velg at du har 4 høytalere. Da blir det sendt samme signal på den grønne (vanlige utgangen) som på en utgang til på lydkortet (er usikker på fargen, siden jeg ikke har lydkortet)

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
er ikke helt sikker...

 

men det hadde vært lettere å brukt en spiltter, kobl den inn på lydkortet. Kobel både høytalere og headsett inn på splitteren.

 

edit: siden du har et Audigy basert lydkort kan jeg tenke meg du ikke trenger noen splitter. Gå inn på Audigy programvaren, velg at du har 4 høytalere. Da blir det sendt samme signal på den grønne (vanlige utgangen) som på en utgang til på lydkortet (er usikker på fargen, siden jeg ikke har lydkortet)

5165314[/snapback]

 

Poenget her er vel at han bare vil ha musikk ut på høyttalere. og bare lyd fra et spill ut i hodetelefonene.

 

Edit: trådstarter kom meg i forkjøpet.

Endret av BKB
Lenke til kommentar

Det er bare å innstallere driverne til begge lydkortene, og konfigurere Windows til å bruke det ene lydkortet. Da vil spill og annen multimedia bruke dette lydkortet som førstevalg. Winamp har en egen meny for å velge hvilken lyddriver man vil bruke, her er det bare å velge det andre lydkortet. Verre er det ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...