Gå til innhold

Vraket av alle! 200 jobbsøknader.


Anbefalte innlegg

En norsk-pakistansk mann har skrevet 200 jobbsøknader på to år og har fått nei til svar på ALLE søknadene! Han er en utdannnet sivil-ingeniør. Vennene hans fikk jobb med en gang de var ferdig med utdanningen, men ikke han. Han er oppvokst i Norge og født her. Han har toppkarakterer.

 

"Jeg vet ikke hvorfor jeg ennå ikke har fått jobb innen for det jeg kan best, men jeg velger fortsatt å tro at det ikke har noe med navn eller hudfarge å gjøre." - Monto J. Hussain

 

Har han feil navn og hudfarge? Det må da være rasisme?

Trodde det var slutt på dette her jeg, kanskje jeg skal komme meg ut av huset :whistle: ?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det trengs penger for å starte ett eget firma. Hvordan får man penger om man ikke engang får seg en jobb?

5160122[/snapback]

Det koster 2500kr å registrere et enkeltmannsforetak. http://www.brreg.no/reg_gebyrer/

Dette tilsvarer en brøkdel av hva man får i måneden som arbeidsledig/trygdet.

http://www.brreg.no/reg_gebyrer/

Rasismen i samfunnet er nok høyst levende.

Fikk senest erfare det på skolen i dag.

Mangelen på kapitalisme er skrikende. Erfarer dette hver dag, trådstarter peker på nok et eksempel. Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar
Det trengs penger for å starte ett eget firma. Hvordan får man penger om man ikke engang får seg en jobb?

5160122[/snapback]

Det koster 2500kr å registrere et enkeltmannsforetak. http://www.brreg.no/reg_gebyrer/

Dette tilsvarer en brøkdel av hva man får i måneden som arbeidsledig/trygdet.

Jo, men det skal mer til enn bere registrering. Uansett må vedkommende få oppdrag for å tjene penger og hvis kundene har samme holdning som arbeidsgiver så er det ikke lett.

Lenke til kommentar
Tror de  færreste som søker så iherdig og har en så bra utdannelse som han går lenge arbeidsledige.

Det samme gjelder egentlig ofte for de over 50. Da blir man regnet som gammel.

5162383[/snapback]

 

Det unnskylder ikke det som har hendt mannen, virker som om du syns det er greit både for han fra pakistan og 50 åringen at de ikke får seg jobb.

Lenke til kommentar
Det unnskylder ikke det som har hendt mannen, virker som om du syns det er greit både for han fra pakistan og 50 åringen at de ikke får seg jobb.

5162574[/snapback]

Nei, jeg bare poengterte at det ikke nødvendigvis er noe lettere for noen over 50. Han var forresten ikke fra pakistan, men han var norsk.

Kunne kanskje et navneskifte hjelpe? Ola Nordmann kunne kanskje bringe ham til et jobbintervju?

Lenke til kommentar

Hvem er denne mannen? Kan du gi litt mere informasjon om han?

F.eks la oss få se malen han bruker som søknad, kanskje det er noe i søknaden hans (selvom jeg holder 1 krone på at mange reagerer forhåndsdømmende på navnet hans) som gjør han mindre attraktiv i øynene på de som utlyser stillingene.

 

Jeg er sikker på at med litt kreativ tankegang, kanskje en bedre søknad, så vil han nok få jobb.

 

Noen ganger kan det lønne seg med sjokkerende ærlighet i en søknad, da blir folk tatt på senga, noe som viser "guts" og ofte gjør at folk husker en. En søknad må ikke for enhver pris alltid være nitrist og død-seriøs.

Hadde jeg vært han, ville jeg faktisk skrevet i søknaden at jeg ikke er i familie med Saddam Hussain på en kanskje litt humoristisk måte. Humor, hvis riktig balansert, er en veldig effektiv måte å bryte igjennom forsvar på, spesielt forsvar som forhåndsdømmelse / frykt osv.

 

Jeg fikk en gang jobb fordi jeg sa jeg kunne stå på henda, og demonstrerte det. Det var en IT-jobb.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Kanskje arbeidsmarkedet for sivil ingeniører er mettet?

5162683[/snapback]

 

Alle sivil-ingeniør vennene hans fikk jo jobb med en gang de var ferdig med utdannelsen sin. Ellers vet jeg at det er mangel på sivil-ingeniører i dag, det er en av de lengste og mest nitriste og kostbare utdannelsene pr. i dag, nettopp derfor det er mangel på sivil-ingeniører de siste 15 årene. På 50-60 tallet var det langt flere som tok en slik langvarig utdannelse enn i dag. (Faren min har jobbet som sivil-ingeniør i 40 år.)

Lenke til kommentar
Kanskje arbeidsmarkedet for sivil ingeniører er mettet?

5162683[/snapback]

 

Alle sivil-ingeniør vennene hans fikk jo jobb med en gang de var ferdig med utdannelsen sin. Ellers vet jeg at det er mangel på sivil-ingeniører i dag, det er en av de lengste og mest nitriste og kostbare utdannelsene pr. i dag, nettopp derfor det er mangel på sivil-ingeniører de siste 15 årene. På 50-60 tallet var det langt flere som tok en slik langvarig utdannelse enn i dag. (Faren min har jobbet som sivil-ingeniør i 40 år.)

5163361[/snapback]

 

Så veldig kostbart er det ikke, studiene er gratis. Semesteravgift og bøker må betales, men det gjelder alle studier. "Nitrist" er nok også å ta i litt, men det er vanskelig og til tider frustrerende. At det er færre som tar høyere utdannelse nå enn tidligere tror jeg du bør dokumentere litt nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...