Gå til innhold

Litt info om de nye 7800GTX kortene med 512MB ram


Anbefalte innlegg

Vel.. nå har jeg to kort på vei.. Compliments of Digital Impuls! XFX 7800GTX 512mb

minenyekort.jpg

 

Snakket akkurat med Kinc på MSN, og han bekreftet det jeg gjerne ville høre.. Kortene har den samme modden som 256 utgaven.. og best av alt... De elsker kulde..

Skal teste de på luft i morra.. kanskje på tørris også.. men jeg får se om tiden strekker til da jeg dessverre er gressenkemann denne uken da min kone er på kurs..... og jeg har to småbanditter på 1 1/2 og 3 1/2 år alene.. Noe som forøvrig er en større utfordring enn å kjøre en FX 57 på ca 6GHz.....! :yes:

 

 

Får også min nye FX fra USA, fra samme fyr som Kjell Erik fikk sin.. Dette er også en CABNE 0530 APMW men en eldre batch enn den jeg har fra før..

 

Venter nå på den nye Dothan kortet mitt også... 7800GTX 512mb og Dothan på 3400-3500mhz kan jo bli rett så morro..

 

Føler vel at jeg har hatt min del av motgangen nå for en stund.. så nåer det på tide med noen resultater igjen.. men.. forskjellig fra de andre gangen så skal jeg denne gangen ikke på noen måte love å poste noen som helst... til noe som helst tidspunkt.. denne gangen tar det den tiden det tar.. og resultatene får bli som de blir..

 

 

Men.... etter hva jeg forstår på Kinc, så er det mye som tyder på at ATI vil miste betydelige markedsandeler i år og neste år..

 

 

 

Måtte lykken stå meg bi denne gangen... :innocent:

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men.... etter hva jeg forstår på Kinc, så er det mye som tyder på at ATI vil miste betydelige markedsandeler i år og neste år..

Ati har spennende ting på gang - ATI RD580: Dual x16 Crossfire:

 

Fra reviewet:

While the exact performance results achieved comparing X1800XT Crossfire with 7800GTX SLI can not yet be published, we can tell you we benchmarked with F.E.A.R., Quake 4, Splinter Cell - Chaos Theory, Doom 3, Far Cry, and 3DMark05 at 1600x1200 resolution with 4X AA and 8X AF enabled. ATI X1800XT Crossfire won every benchmark over nVidia 7800GTX SLI in these tests.

 

Les hele reviewet hos Anandtech.

 

Bare så synd at det ikke er å få tak i..som vanlig i den leiren.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Jaja.. da er jeg igang igjen..Har nå moddet begge 7800GTX 512mb kortene, og montert på tørrisrør.. Rørene har jeg laget selv med litt hjelp fra Lennart hos Moderne Kjøling. For å bli bedre kjent med kortene mente jeg det var hensiktsmessig å teste hver for seg først... for å finne ut hva de kunne greie..

Siden jeg hadde en OK Dothan 670 liggende, så monterte jeg denne på et Vcore, Chipsett og kyosen moddet P4GPL-X kort.. og her er maks klokk på denne prosessoren på denne plattformen

 

cpu.jpg

 

Ikke av de hvasseste Dothanene jeg har testet, men dog.. nok til å gjøre ting litt spennende.

 

Så monterte jeg stasen opp... og da så det slik ut...

photobucket.jpg

 

Så begynte jeg på skjermkortet.. prøvde litt forskjellige voltinstillinger både på minne og på core.. og endte opp med denne klokken .. ingen artifacts whatsoever..ganske sykt igrunn...

 

gpu.jpg

 

Så begynte jeg å vende min oppmerksomhet i mot det som virkelig gjelder.. nemlig 3D mark 01...

 

Og etter en stunds testining av forskjellige instillinger.. fikk jeg denne scoren..

newrecord01.jpg

 

Men, jeg kunne jo ikke si meg fornøyd med denne siden den kom så lett.. så jeg tweaket litt til..

 

best01.jpg

Nå begynte dette å bli ganske interessant.. med Nature scores på litt over 500!! og Drago low på hele 850fps!!

 

Men.. det var mer å hente..

bestever.jpg

 

Nå begynte jeg å nærme meg maks.. iallefall på denne prosessoren..men greide tilslutt å skvise ut dette..

46695.jpg

 

Mangler bare fattige 35 poeng på 47K!!

Jeg er vel den andre i verden som har vært så høyt med et singlekort..

 

Har hentet en 780 nå i dag.. og skal begunstige denne med noen liter med LN2 i kveld.. det er fullt mulig å passere 50 k på denne plattformen med dette skjermkortet.. bare prosessoren er villig

 

skal prøve å få gjort noe på denne plattformen i kveld.. Hadde gøy å vært første over 50k på singlekort..

 

Futuremark har ikke registrert inn den nye revisjonene av 7800GTX ei heller X1800XL og XT... får derfor ikke publisert resultatene..

 

 

Til alle som lurer på om dette skjermkortet er verdt prisen.. vil mitt svar være.. Hver eneste krone!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Ett ord: RÅTT!

 

mvh r.-

5172039[/snapback]

 

 

Opp mot 3,9ghz... Har også en annen FX nå.. som ser ut til å være litt enklere enn den første.. jeg mener.. 3,9 er sykt.. men fytte f**n for et slit det var å komme dit.. Hadde det ikke vært for Kjell Erik så hadde jeg nok ikke kommet dit heller.. det er han som er FX eksperten av oss... Men, det er i stor grad dette det handler om.. prøve, feile og lære av andre og egnes feil og suksesser..

Kjell Erik er helt konge på AMD plattformen! Han er typen som kan bruke 4-5 dager på å lete etter de riktige instillignen til en enkelt prosessor... Jeg for min del er litt for utålmodig til å gidde dette...Men..... jeg lærer..

Lenke til kommentar
kingpin er også opptatt med benching av omtrent akkurat samme oppsett.. så... kjapp deg!

5172457[/snapback]

 

Jepp.. og han slo meg pokker ta igjen.. litt høyerer klokk på cpu, men lavere minneklokk enn meg.. det er bare så usannsynlig irriterende.. den mannen gjør dette gang på gang...

 

Vel.. det er en liten trøst at jeg er hakk i hæl... prøver å finne ut hva det er den mannen gjør som jeg ikke gjør..

 

Benchet med nitro jeg også i kveld.. på en 780...noen som forresten har ett hvordan det ser ut når nitroen koker?

 

boblenitro.jpg

 

Slik så systemet ut etter at jeg hadde kjørt 33 runder i car low på jakt etter en perfekte run.. som dessverre aldri kom før noe skjedde..

4timerbench.jpg

finito.jpg

 

Slik så oppsettet ut i dag.. måtte ha hele 4 nitrokanner for å holde temp steady på -170 grader over litt tid.. Tørris på skjermkortet..

nitrokanner.jpg

 

Her er resultatene fra nattens lille session...

Første run

 

newrec.jpg

 

Andre run

 

rec.jpg

 

tredje run

 

 

newrecord.jpg

 

Hadde en 50 k run inne på slutten jeg også.. men det var et eller annet som døde under den Car low run nr 33..jaktet på 700fps+, Hadde 554 i Nature og 937 i drago low.. Men det aller kjipeste er jo at Kingpin tok meg igjen...pokker..!!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...