Gå til innhold

Litt info om de nye 7800GTX kortene med 512MB ram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er "kyosen moddet"??

5175533[/snapback]

 

Mener kyosen modden er å koble 3,3v railen til minnet. Kan godt hende at jeg tar feil.

 

Synd det der stoolman, men det var ikke akkurat småtterier du klarte heller! Er det noe mer å hente ved å mate GPU med LN2? Eller er det sånn at 7800GTX ikke er så begeistret for så ekstreme temperaturer?

Vet du hva som er dødt? Synd.

 

Ser fram til neste prosjektet ditt :yes:

Lenke til kommentar
Eller er det sånn at 7800GTX ikke er så begeistret for så ekstreme temperaturer?

 

Overklokk sier i hvert fall at de ikke liker under -55c...

5178257[/snapback]

 

Vel, jeg har kjørt mitt kun på tørris.. men skal prøve det i cascaden på mandagskvelden.. Det er kommet litt forskjellige rapporter ang disse kortene.. men det jeg kan si så langt er at mitt ikke viser snev at dette til nå..

Når det kommer til CPU så ser det så langt ut til at 3675MHz er max.. men jeg skal montere en microcool chipsettkjøler på NB samt en realtivt hissig 40 mm vifte på southbridge, for så å crancke opp spenningen på chipsettet noe hemningsløst..... dette kan muligens gi meg kanskje 100 mhz til... noe som selvfølgelig hjelper..

Kjører nå 3.6 på minnet.. og kan bekrefte at kyosen mod er å koble minnet direkte til 3,3 volts railen.. Det jeg er litt skeptisk til er å kjøre så høyt som 3,7 på 3,3 voltsrailen... dette kan være i overkan for de andre komponentene..

Jeg er forsåvidt ganske grønn når det kommer til Nvidia skjermkort.. men det ser definitivt ut som om ATI vil slite med å svare på det nye 7800GTX kortet... Leter etter et eller annet program som lar meg tweake minnet på skjermkortet.. hvis noen vet om enten ATI tool.. ( som også nå støtter Nvidia skjermkort) eller noe annet program som lar meg tweake minnet.. så for all del si i fra..

 

Ligger litt etter K|np|n, men jeg kommer sterkere tilbake.. Er nå tom for LN2, det gikk med ca 20 liter i går kveld.. Skal prøve å få hentet noe mer på mandag..

 

Systemet mitt døde tilsynelatende i går.. men når jeg testet i dag så virket alt igjen.. var nok rett og slett for bunnfryst tenker jeg.. skal prøve med P4GD1 kortet neste gang.. det kortet jeg brukte i går var P4GPL-X som kun har to minneslotter.. men det kan jo tenkes at 915P chipsettet er raskere enn hva 915PL som jeg brukte i går er... Tiden vil vise.. Kjørte forresten bare 1,6V på core i går.. og da var max 792MHz... lurer på hva kortet greier på 1,8-1,9... 820 kanskje... i cascaden.. skal vel greie å hente de sårt tiltrengte 1350 poengene en eller annen plass..

 

Takker forresten for all støtten.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skal kjøre SLI i morgen.. så da spørs det om ikke det sitter en VR eller to..

eller kanskje tre

..?

5182979[/snapback]

 

Lykke til! :thumbup:

Med en bedre CPU så hadde du nå også hatt WR i 3DMark01..

Etter det jeg kunne se har/hadde du bedre klokk på skjermkortet enn det Kingpin hadde.

Lenke til kommentar

Må si skjermkortene begyner å komme seg :cool:

 

 

Men noen som vet noe mere om de neste kortene til ATI?

Vil de svare på 7800GTX eller vil de ta ett langt steg videre?

Vil eventuelt directX 10 komme snart?

 

For vist ikke vil det jo ikke lønne seg å vente noen måneder... :roll:

 

(sorry off topic :roll: )

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...