Gå til innhold

Tror du PS3 kan ta igjen 360?


tuxerator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke at jeg tror 360 vil selge mer enn PS3 dog, det er nok rett og slett ikke mulig.. Ihvertfall ikke i Europa.

5153470[/snapback]

Hvorfor er det umulig? Er Europeere programmert til å kjøpe PS3? Søren...

5153505[/snapback]

 

Omtrent.

Er nokså mange som fortsatt er veldig negative til XBox og ikke minst Microsoft. Playstation 2 har vel ca 85-90% av markedet her, de skal fucke opp ganske bra for at MS skal slå dem med 360.

 

De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert.

Lenke til kommentar

"De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert."

 

 

 

 

Det tror jeg er helt feil..! De fleste vil nok kjøpe begge. Eller be mamma og pappa om en til hver jul(xbox i år og ps neste år)

 

Xbox1 graffiken er jo en god del bedre enn ps 2 sin, og de fleste ps2 eiere er nok rimelig lei seg når de ser at en maskin som koster mindre presterer mye bedre..(har ps2 selv og kjenner følelsen, hadde også xbox men angrer på at jeg solgte..)

 

Når det nå kommer en ny konsoll som gruser ps2 noe inni i gamperæva, så vil de nok bytte ja.. om ikke med engang, så etter en liten stund..

 

La oss innse det at den eneste grunnen til å ha ps2 nå må være GTA og GT.(og tekken for de som liker det) (kunne sagt FF også, men de har vel blitt mer eller mindre multiplattform),

og nå som ser det ut som microsoft kan håve inn lisens til GTA, så forvinner MANGE av de som heller vil vente på ps3. GT kommer nok aldri på xbpx, men den begynner da søren meg og få noen kvalitetsbilspill ja..( f. eks forza og Ralli motorsport.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Sony kan gi ut en PS 2.2 og selge mer enn Xbox 360 - ett ord: fanboys.

Husk at Asiatene ikke er veldig happy for Amerikanske greier, de liker bare å shippe shit på oss ;)

Lenke til kommentar
Den tar imot alle merker, Apple, Sony, og hva det måtte være. Skal rett og slett ikke se bort ifra at du kan plugge PSP'en inn i Xbox360 (hvis ikke Sony har lagt inn sperre for akkurat det selv).

 

Trur du har veldig få på laget ditt som mener at Sony har mer åpen lisens avtale enn MS har

5153264[/snapback]

Synes jeg har både lest og sett video fra www.gametrailers.com der det blir nevnt at ipod, creative produkter og sony PSP kan kobles til via USB'en.

Men at Sony ikke var så glad for dette og at MS måtte kansje fjerne støtten.

 

GG sony.

Lenke til kommentar
Revolution blir spanande, men trur ikkje den kan ta opp kampen med dei 2 andre, noko som er synd sidan det er Nintendo som har hatt mange av klassikarane på konsoll. Hadde eg hatt råd skulle eg kjøpt alle 3, men eg har liten tru på å vinne i lotto i nærmaste framtid så eg vil i det minste vente til alle 3 er ute.

5153196[/snapback]

 

Jeg tror at salget på konsoller kommer til å jevne seg litt mere ut i denne krigen, også Revolution. Det er ingen som vet hva slags spill som kommer eller hvor bra kontroller egentlig er enda siden det er et helt nytt konsept. Så det er nesten umulig å spekulere på hvordan N gjør det i denne generasjonen...

 

*En talsmann for N har sagt at forskjellen på grafikken til konkurrentene kommer ikke til å være betydelig.

 

*Prisen er antatt å være betydelig lavere enn konkurrentene.

 

*Konsollen er veldig liten og minimalistisk, kommer ut i flere farger for å gi et personlig preg... og personlig synes jeg den har det beste designet i denne generasjonen... både på størrelse og utseende.

 

*N har et helt nytt konsept som mange stiller seg kritiske til, men ingen forbrukere vet om den den sitter godt i handa eller hvordan den er i praksis... så hvis det går N sin vei vil det være en stor trumf.

 

*N trenger å få et mer ballansert voksen/barne-konsoll image, dette er den største grunnen til at mange ikke ser på GC som verdig... selv om GC har mange fabelaktige spill for de som er eldre...

 

*En N fan er og forblir som regel en N fan...

 

*N har det beste In-House game development studioet.

 

 

 

Hvis jeg bare kunne valgt en konsoll av de kommende ville det helt klart blitt Revolution i mitt tilfelle. Har lyst på to, aner ikke om det blir PS3 eller Xbox360, men 360 er ikke så langt unna...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Ikke at jeg tror 360 vil selge mer enn PS3 dog, det er nok rett og slett ikke mulig.. Ihvertfall ikke i Europa.

5153470[/snapback]

Hvorfor er det umulig? Er Europeere programmert til å kjøpe PS3? Søren...

5153505[/snapback]

 

Omtrent.

Er nokså mange som fortsatt er veldig negative til XBox og ikke minst Microsoft. Playstation 2 har vel ca 85-90% av markedet her, de skal fucke opp ganske bra for at MS skal slå dem med 360.

 

De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert.

5153615[/snapback]

 

Det der er kanskje det mest morsomste jeg har lest på flere uker. Gratulerer

Lenke til kommentar

^^til den over, mange av de jeg kjenner er PS fans... de fleste kommer til å kjøpe en Xbox360 (den store utgaven), de som få som har bestemt seg for å vente på PS3 har sagt at de venter får å se om Xbox360 vil være noe for dem så den er ikke helt utelukkende...

 

Få har gjort opp noen tanker om Revolution (bortsett fra at kontrollen er rar) fordi ingen er sikre på hvordan den vil fungere i spill... noe som kan føre til både posetiv eller negativ respons...

Lenke til kommentar
"De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert."

 

 

Det tror jeg er helt feil..! De fleste vil nok kjøpe begge. Eller be mamma og pappa om en til hver jul(xbox i år og ps neste år)

 

Xbox1 graffiken er jo en god del bedre enn ps 2 sin, og de fleste ps2 eiere er nok rimelig lei seg når de ser at en maskin som koster mindre presterer mye bedre..(har ps2 selv og kjenner følelsen, hadde også xbox men angrer på at jeg solgte..)

 

Når det nå kommer en ny konsoll som gruser ps2 noe inni i gamperæva, så vil de nok bytte ja.. om ikke med engang, så etter en liten stund..

 

La oss innse det at den eneste grunnen til å ha ps2 nå må være GTA og GT.(og tekken for de som liker det) (kunne sagt FF også, men de har vel blitt mer eller mindre multiplattform),

og nå som ser det ut som microsoft kan håve inn lisens til GTA, så forvinner MANGE av de som heller vil vente på ps3. GT kommer nok aldri på xbpx, men den begynner da søren meg og få noen kvalitetsbilspill ja..( f. eks forza og Ralli motorsport.)

5153738[/snapback]

 

Helt enig! Jeg er ikke noe Xbox fanboy, men med mindre Sony finner på noe lurt (eks. oppgraderer GPU'en enda en generasjon), så skal det være svært lite som skiller disse konsollene.

 

Jeg leser stadig vekk at folk skriver "Det er spillene som vil avgjøre", men vil de det? Tror det vil være svært få store spill som ikke kommer på begge plattformene, egentlig er en av konsollene overflødige, men som konsumenter så er det jo positivt med noe konkurranse.

 

Ting som vil skille vil i større grad være hva konsollen kan tilby ved siden av spillene, som er unikt for den enkelte konsoll. Xbox-live, blue-ray osv vil være ting som kan bidra til dette.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg tror 360 vil selge mer enn PS3 dog, det er nok rett og slett ikke mulig.. Ihvertfall ikke i Europa.

5153470[/snapback]

Hvorfor er det umulig? Er Europeere programmert til å kjøpe PS3? Søren...

5153505[/snapback]

 

Omtrent.

Er nokså mange som fortsatt er veldig negative til XBox og ikke minst Microsoft. Playstation 2 har vel ca 85-90% av markedet her, de skal fucke opp ganske bra for at MS skal slå dem med 360.

 

De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert.

5153615[/snapback]

 

Det der er kanskje det mest morsomste jeg har lest på flere uker. Gratulerer

5154064[/snapback]

 

 

Og hva er det som ikke stemmer? Greit at du er Xbox hore, det er jeg selv, men det går jo an å ha litt realistisk sans. Hvor mange kjøpte Dreamcast her i Europa istedenfor å vente på PS2? Ikke mange. Husker når folk så Dreamcast kioskene i butikkene, alle trodde det var "den nye Playstationen" og var imponert helt til de så "Dreamcast" merket over, da skjønte de ingetning. Når de ble fortalt at de ikke var PS2 mistet de interessen. For folk flest er Playstation synonymt med tv spill, og slik vil det fortsette å være.

 

Sier ikke at 360 vil floppe, det vil den ikke, men ikke på langt nær like suksessfull som PS3. Hvis ikke Sony gjør noen helt katastrofale tabber.

Lenke til kommentar

jeg har sett et screenshot av 360`N på ign.com hvor de hadde plugga inn en psp pg en Ipod. hørte i et intervju også at den skal ta "alle" andre merker også.. sikkert ikke alle, men ihvertfall de fleste mp3-spillere og andre multimedia-maskiner.

 

angående salget av 360`n i forhold til ps3, tror xboxen kommer til å ha et fenomenalt selg det førsta halve året, etter det roer det seg, men holder seg på et forholdsvis høyt nivå. når ps3 kommer, tror jeg MS vil senke prisen ganske mye så salget holder seg. vil nok selge bedre enn ps3. men hva vet vel jeg..

Lenke til kommentar
Sony kan gi ut en PS 2.2 og selge mer enn Xbox 360 - ett ord: fanboys.

Husk at Asiatene ikke er veldig happy for Amerikanske greier, de liker bare å shippe shit på oss ;)

5153753[/snapback]

 

Hvilket betyr?

At vi er amerikanere?

At Asiater sender dritt til deg?

At du har noe uoppgjort med asiatere generelt siden du skriver slik?

Eller at du bare syntes det var en kul setning med ordene shippe og shit?

 

Håper det siste egentlig.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Ble litt mye usakligheter - som grenset til rasisme som Dr.Peedee tok opp.

 

Blir litt smakløst med slike diskusjoner til tider.

Men folk sier de ikke vil kjøpe x360 hvis ikke sony gjør en fenomenal tabbe. De har allerede skutt seg selv i foten ved å utsette lanseringen helt frem til 2007. Europa er et bra marked - det pga veldig god økonomi i de fleste landene. x360 får virkelig satt røtter på 1 år - det tror hvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Og hva er det som ikke stemmer? Greit at du er Xbox hore, det er jeg selv, men det går jo an å ha litt realistisk sans. Hvor mange kjøpte Dreamcast her i Europa istedenfor å vente på PS2? Ikke mange. Husker når folk så Dreamcast kioskene i butikkene, alle trodde det var "den nye Playstationen" og var imponert helt til de så "Dreamcast" merket over, da skjønte de ingetning. Når de ble fortalt at de ikke var PS2 mistet de interessen. For folk flest er Playstation synonymt med tv spill, og slik vil det fortsette å være.

 

Sier ikke at 360 vil floppe, det vil den ikke, men ikke på langt nær like suksessfull som PS3.  Hvis ikke Sony gjør noen helt katastrofale tabber.

5155147[/snapback]

 

Husker ikke prisen på Dreamcast, men den var sikkert ikke billig. Dessuten var ikke sega flinke nok til å markedsføre seg som MS.

 

Vi må huske at det er to veldig store aktører... en som er Japansk hvor de foretrekker sine egne produkter og det samme gjelder med USA. Tror Xbox kommer til å selge stort i USA bare på grunn av at den er Amerikansk.

 

Xbox360 har fått MYE mer omtale enn Dreamcast og kommer til å ha en mengde flere eksklusiver.

 

 

 

Nintendo er så og si glemt her.... selv om det er vanskelig å forutse noe her hadde det vært fint med noen inntrykk om hva dere synes om Revolution så langt...

Lenke til kommentar
La oss innse det at den eneste grunnen til å ha ps2 nå må være GTA og GT.(og tekken for de som liker det) (kunne sagt FF også, men de har vel blitt mer eller mindre multiplattform),

5153738[/snapback]

Nja, du gløymte Metal Gear Solid. :) Ellers er ikkje FF veldig multiplatform, dei titlane som har komt til til XBox og Gamecube har ikkje vore den typen spel ein vanlegvis forbinder med serien. Eit skikkeleg Final Fantasy-spel er eit langt episk rpg, med eksepsjonelle produksjonsverdiar. Final Fantasy 11 skulle etter mi meining, og eg trur mange andre er einige, hatt ein annan tittel for å indikere at dette ikkje er eit "normalt" Final Fantasy-spel.

 

Eg kjem definitivt ikkje til å kjøpe XBox 360, til det er motvilja mot Microsoft altfor sterk. Men dersom det blir lenge å vente på PS3, kan det hende at det blir ein Revolution på meg. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Mine prediksjoner i rollen som leke-markedsanalytiker:

 

Xbox 360 vil selge meget bra i tiden frem til PS3 kommer. Når PS3 lanseres, vil PS2 eiere som ikke har hoppet på neste generasjon ennå, komme til å kjøpe den. Det kommer også mange hardcore gamere som allerede har en Xbox 360 til å gjøre.

 

Salget av PS3 kommer til å ta innpå, og etter en stund, gå forbi Xbox 360, og deretter vil salget stabilisere seg noe. Om noen år er situasjonen at PS3 har en god ledelse på Xbox 360 i antall markedsandeler, men de er ikke i nærheten av den dominansen de har i dag.

 

Dagens markedsandeler er følgende: 67% PS2, 18% Xbox, 15% Gamecube

Markesandelene for neste generasjon: 45% PS3, 35% X360, 20% Revolution

 

Disse tallene er best-case scenario for Sony. Det er dog en rekke faktorer som kan tippe vekten over i favør til konkurentene:

 

- Sony priser seg ut av markedet.

- BlueRay får ikke det ønskede gjenomslaget hos forbrukerne

- De klarer ikke å sanke inn nok spill eksklusiver

 

Skulle Sony feile på alle disse punktene er det faktisk en ørliten sjanse for at Microsoft sniker seg forbi dem.

Lenke til kommentar
Mine prediksjoner i rollen som leke-markedsanalytiker:

 

Xbox 360 vil selge meget bra i tiden frem til PS3 kommer. Når PS3 lanseres, vil PS2 eiere som ikke har hoppet på neste generasjon ennå, komme til å kjøpe den. Det kommer også mange hardcore gamere som allerede har en Xbox 360 til å gjøre.

 

Salget av PS3 kommer til å ta innpå, og etter en stund, gå forbi Xbox 360, og deretter vil salget stabilisere seg noe. Om noen år er situasjonen at PS3 har en god ledelse på Xbox 360 i antall markedsandeler, men de er ikke i nærheten av den dominansen de har i dag.

 

Dagens markedsandeler er følgende: 67% PS2, 18% Xbox, 15% Gamecube

Markesandelene for neste generasjon: 45% PS3, 35% X360, 20% Revolution

 

Disse tallene er best-case scenario for Sony. Det er dog en rekke faktorer som kan tippe vekten over i favør til konkurentene:

 

- Sony priser seg ut av markedet.

- BlueRay får ikke det ønskede gjenomslaget hos forbrukerne

- De klarer ikke å sanke inn nok spill eksklusiver

 

Skulle Sony feile på alle disse punktene er det faktisk en ørliten sjanse for at Microsoft sniker seg forbi dem.

5155520[/snapback]

Med mindre MS klarer å overbevise potensielle PS2 fan-boys med kode eksklusiver inne PS3 er ute og Revolution ikke helt når opp til mine skyhøye forventninger så vil jeg være veldig enig med den analysen der.

 

Men en annen faktor:

Nå som en konsoll skiller seg så ut som den gjør nå (tenker på Revolution), vil ikke denne da bli et naturlig andrevalg for de som har planer om å skaffe seg to konsoller? Tror iallefall dette ville vært tilfellet om vi hadde byttet om på rekkefølgen til PS3 og Xbox360 sin releasedate...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Jeg må desverre si meg uenig i den siste..( selv om du bare lekte deg :p )

 

Kan ikke se for meg at ps3 vil dra så veldig ifra. Nå har vi kommet i en tid hvor maskinens konsollens evne til å samarbeide med pc, og ekstra funksjoner vil ha noe å si.

 

Du kan jo si at de unge som bare vil ha en spillemaskin kjøper seg ps3, men de har også begynt å få pcer inn poå rommene sine, og de fleste KAN bruke dem for det de er verdt, derfor vil de også være intereserte i og f. eks streame musikk og film, plugge inn ipod eller PSP uten trøbbel, eller hva mer som måtte komme..

Vi ser også at flere og flere eldre(tenker på rundt 30 og over) spiller tv spill. For dem vil utsende og spes media center funksjonen ha en del å si. og MS er jo lagd med tanke på media center..

 

Greit nok at ps 3 er en rein spill maskin med blueray, men når tallet ekslusive spill vil bli minimal, så vil også forksjellen på graffikken og gameplay bli det.Da vil det ikke hjelpe ps3 å ha litt råere oppsett, når man likevel ikke vil se forskjell.

 

Dette betyr at vi sitter med to nesten identiske maskiner når det gjelder spill, og da vil brukervennlighet,pris og funksjoner avgjøre. Og hittil så ser det ut som MS ligger veldig godt an ja.. Eneste minuset er at de ikke har blueray, men er ikke sikkert det vil slå så veldig gjennom likevel.

 

Hilsen en ikke fanboy av noen av delene, som har hatt alt av spillkonsoller siden nintendo..

Lenke til kommentar
Greit nok at ps 3 er en rein spill maskin med blueray, men når tallet ekslusive spill vil bli minimal, så vil også forksjellen på graffikken og gameplay bli det.Da vil det ikke hjelpe ps3 å ha litt råere oppsett, når man likevel ikke vil se forskjell.

5155636[/snapback]

Etter det jeg har lest har Sony hatt planer om å installere Linux på PS3 og mulighet for Windows også...

Lenke til kommentar

Selv ender jeg nok opp med å kjøpe begge ved lansering, jeg tror nok at XBOX360 kommer til å selge godt i begynnelsen og når PS3 kommer vil det nok flate ut ende med en liten ledelse til Sony tilslutt.

Og Blueray kommer til å bli en hit, når så og si alle de store produsentene satser på dette formatet. Det gjelder:

 

Hitachi

JVC

LG

Mitsubishi

Panasonic

Philips

Pioneer

Samsung

Sharp

Sony

Yamaha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...