Gå til innhold

Dual core med fraps og et spill igang


DjNeo

Anbefalte innlegg

Noen som har dual core og har testet å frapse mens man spiller? Er det en merkbar forskjell eller setter harddisken en liten demper?

 

 

En ting til jeg lurte på var om noen hadde testet Asus GameReplay softwaren som følger med Asus korta og eventuelt hvor godt resultatet blir kontra å ta opp spilling med fraps.

 

Det blir en PC oppgradering i Januar og da har jeg sett på noe sant som dette(Gigabyte kortet er der for å illustrere at jeg skal gå for et hovedkort med 975x chippen, jeg kommer nok til å velge et Asus kort).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare en kommentar til oppsettet ditt. Du tenker å kjøpe det dyreste skjermkortet (fra Asus) som har lik ytelse som billigere X1800XT, og en Pentium D 840 (til spilling?), men ikke mer enn 1GB RAM?

 

Jeg hadde hardt vurdert Socket 939-hovedkort, 2GB god RAM, AMD Athlon X2 3800+/4200+ og et Radeon X1800XT fra f.eks Sapphire eller PowerColor, som garantert er en del hundrelapper billigere enn overpriset Asus-skjermkort. Nå får du jo som du nevner med Asus´ GameReplay med skjermkortet, men jeg hadde ikke vurdert det som en gyldig grunn.

Lenke til kommentar

Valget mellom Intel og AMD er helt åpen, jeg la til feil minne der, det skulle seff være 2 *2GB(2*1024) -> 4GB ram totalt.

 

Men ingen svarte meg på hvordan fraps/annet opptaks program fungerer med dual core? Skal selvsakt frapse til en annen disk en system disken(en Raptor 74GB).

 

Noen som vet om noen andre programmer enn fraps til å ta opp? skulle gjerne tatt opp i 1280*1024 oppløsning.

 

Spiller for det meste WoW, men når jeg først skulle oppgradere til ny maskin så skal jeg jo kline til med det beste skjermkortet :)

Lenke til kommentar
Noen som har dual core og har testet å frapse mens man spiller? Er det en merkbar forskjell eller setter harddisken en liten demper?

 

Jeg har prøvd på min dualcore.

Spec:

- AMD X2 4400+

- 1GB dualport DDR400 RAM

- En eller annen kurrant SATA disk

- Radeon X850XT

 

Med dette oppsette var det ingen forskjell på spillet om fraps var aktivt eller ikke. Om det er på grunn av dualcore vet jeg ikke, men det var hvertfall som om fraps ikke var der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...