Gå til innhold

Komfortabelt headset, din anbefaling?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ett komfortabelt sett med hode telefoner, dette skal i hovedsak brukes til spill, men også film og musikk.

 

Pris er intet krav, men om det finnes billige samt bra headset, sleng ut! ;)

 

Ett krav jeg stiller er; at det MÅ være komfortabelt i lengden!!

 

Altså, ett headset m/mic - komfortabelt - gjerne billig

 

Takker for alle innspill! :)

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nylig kommet en test av headset her på hardware.no... vinneren ble Creative HQ-1700 (obs: uten mic)

 

du kan lese mer om testen HER. (les konklusjonen også)

 

selv brukte jeg et KOSS pro4aa titanium (altså "luksus"versjon), kosta spenn (1000 kr) og bassen greide jeg faktisk å sprenge... :hrm: dessuten gir bøylen deg måne... den sliter vekk hodebunnen, og jeg fikk en sviende smerte i hodebunnen og begynte å flasse... dessuten er headsettet tungt, så poenget mitt er ...: kjøp noe som veier max 320 gram...

 

selv bruker jeg nå et KOSS sb/45... ingen problemer, ikke for klamt, ikke for tungt, deilig bass (pcen har problemer med å putte bassen inn, så mp3spilleren min gir plutselig mer bass enn når jeg hører på musikk med pcen...

 

men jeg har altså prøvd headsettet på høyeste volum som er mulig på min pc (har kobla den direkte til hovedkortet, altså forsterkes den ikke gjennom vanlige høyttalere), og bassen blir og blir.... og i tillegg har den mic... om du kjøper dette headsettet vil du kanskje synes at micen skurrer, men løsningen er veldig enkel:

 

gå i innstillinger, lyd, og sett mikrofonkvalitet på høyeste... (altså da i operativsystem, det følger ikke med noen driver-cd)

headsettet mitt koster under 500-lappen hos de fleste butikker, og er absolutt å anbefale ;) det bruker lite strøm, og det er behagelig...perfekt for min minidisc, så jeg går med den ute også, jeg... ledning på 2.5 meter :D

 

KOSS SB45

Lenke til kommentar

rart... :ermm: har du selv prøvd det? forresten, som pollux sa: den skal ha microfon som kan svinges lett fram og tilbake... det kan du med sb45...

 

sjekk koss.no for f.eks å finne ut om produkter...

 

grunnen til at jeg er for koss er at de omtrent alltid leverer det beste av lydkvalitet (som jeg vet om) og livstidsgarantien deres som forsikrer hele pakka HVIS noe skulle være gærent.....

Lenke til kommentar
Vil absolutt anbefale KOSS SB-45. Har dette selv og det er god lyd, kan brukes over lengre tid uten at det er ubehagelig.

5138034[/snapback]

 

kan si meg enig der, ja ;) og det var jo det at pollux sa sennheiser pc150 ikke var over hele ørene... å ha ørene klemt inntil skallen er vel ikke så godt da?

Lenke til kommentar

kan si meg enig der, ja ;) og det var jo det at pollux sa sennheiser pc150 ikke var over hele ørene... å ha ørene klemt inntil skallen er vel ikke så godt da?

5138608[/snapback]

 

Vil bare kommentere at det finnes ikke ubehagelig å ha ørene "klemt" inntil skallen med Sennheiser pc150. Trykket er svakt og stoffet i putene er veldig mykt - Jeg sitter glatt 8-10 timer i strekk med disse uten å merke de overhodet.

De er verdt hver eneste krone...

Lenke til kommentar

kan si meg enig der, ja ;) og det var jo det at pollux sa sennheiser pc150 ikke var over hele ørene... å ha ørene klemt inntil skallen er vel ikke så godt da?

5138608[/snapback]

 

Vil bare kommentere at det finnes ikke ubehagelig å ha ørene "klemt" inntil skallen med Sennheiser pc150. Trykket er svakt og stoffet i putene er veldig mykt - Jeg sitter glatt 8-10 timer i strekk med disse uten å merke de overhodet.

De er verdt hver eneste krone...

5141351[/snapback]

 

Jeg har selv Sennheiser PC160 SK GamerEdition. Altså omtrent det samme settet, bare litt større puter ellernoe sånt.

Anyways, jeg syns ikke de er ubehagelige å ha på i lengden. passe trykk mot ørene.

Endret av BKB
Lenke til kommentar

kan si meg enig der, ja ;) og det var jo det at pollux sa sennheiser pc150 ikke var over hele ørene... å ha ørene klemt inntil skallen er vel ikke så godt da?

5138608[/snapback]

 

Vil bare kommentere at det finnes ikke ubehagelig å ha ørene "klemt" inntil skallen med Sennheiser pc150. Trykket er svakt og stoffet i putene er veldig mykt - Jeg sitter glatt 8-10 timer i strekk med disse uten å merke de overhodet.

De er verdt hver eneste krone...

5141351[/snapback]

 

Fullstendig enig med Pollux. Har PC150 selv og skulle jeg byttet til et annet headset med mic måtte det blitt PC160. Du kommer ikke til å angre, det er som å ha to brasilianske 20 år gamle kvinnelår lett og kjærlig inntil ørene -og lyden er suveren!

Lenke til kommentar
selv bruker jeg nå et KOSS sb/45... ingen problemer, ikke for klamt, ikke for tungt, deilig bass (pcen har problemer med å putte bassen inn, så mp3spilleren min gir plutselig mer bass enn når jeg hører på musikk med pcen...
Du har problemet og ser jeg ?

 

Jeg har problemet selv. Anbefaler deg Koss SB45. God bass, og deilig lyd.

 

Har SB45, men det er litt defekt nå. Jeg får bare "halveis" lyd hvis ledningen står på noen plasser. Altså, utrolig irriterende. Men, siden det er Koss er det vel bare å sende inn ? Livstidsgaranti ?

Lenke til kommentar
selv bruker jeg nå et KOSS sb/45... ingen problemer, ikke for klamt, ikke for tungt, deilig bass (pcen har problemer med å putte bassen inn, så mp3spilleren min gir plutselig mer bass enn når jeg hører på musikk med pcen...
Du har problemet og ser jeg ?

 

Jeg har problemet selv. Anbefaler deg Koss SB45. God bass, og deilig lyd.

 

Har SB45, men det er litt defekt nå. Jeg får bare "halveis" lyd hvis ledningen står på noen plasser. Altså, utrolig irriterende. Men, siden det er Koss er det vel bare å sende inn ? Livstidsgaranti ?

5153227[/snapback]

 

det betyr altså at det ikke er problem i headsetet... men la meg gjette: du har msi hovedkort / lydkort? for min gjetning er at det lydutgangen som ikke har bredt nok frekvensområde... på mitt hovedkort i alle fall, MSI K8N Neo2 Platinum...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...