Gå til innhold

Komfortabelt headset, din anbefaling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fått ett veldig bra inntrykk av Koss, men broren min klager på at de er FOR lukket..Altså, ikke negativt, men man får følelelsen av at ørene får "klaus"..

 

Han mente igjen på at Icemat Siberia skulle være bra på dette området.

 

?

5136059[/snapback]

Jeg har et SB45 på hodet nå, det har sikkert vært der 3-4 timer nå. Det er veldig behagelig. :w00t:

 

Jeg har hatt headsettet siden torsdag og er svært fornøyd.

 

De fungerer som øreklokker ;) veldug bra vist du vil overse noen som du ikke vil høre.

 

Lyden er ganske dypp, men dette er bare digg syns jeg ;) Den er også veldig klår :thumbup:

 

Dette må v're det beste headsettet til 300 kr :)

Lenke til kommentar

Er veldig i tvil egentlig.. Men holder en liten knapp på IceMat, selv om bror min bruker SB45 og jeg kan teste det liksom.

 

Men ett par av kameratene hans har IceMat og han selv sier at han angrer.. :hmm:

 

Det med volumkontroll også er kjekt, samt at jeg ikke liker at man er helt utestengt fra "omverdenen".

 

Om noen har IceMat, kom gjerne med bilder, og deres egne erfaringer! :thumbup:

Lenke til kommentar

En kamerat av meg kjøpte seg Akg k240 i usa. Det er noe av det råeste jeg har vært borti. Meget bra lydbilde selv om de er lettspilte. Dessuten har de en komfort som ikke ligner grisen! Du merker ikke at du har de på deg, og de tåler juling. Overlevde 5 uker i usa med intensiv og ikke minst røff bruk.

 

Hadde jeg kunne byttet de mot mine koss 4aat hadde jeg gjort det tvert. Eneste minuset er at koss er bedre på TG ettersom de lukker bedre, og dermed stenger ute mye støy.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
koss porta pro

5155552[/snapback]

Noen begrunelse hvorfor?

5155691[/snapback]

Sorry hadde ikke tid.

  • *De er så lett at du ikke merker de. (jeg har letet flere ganger etter de og funnet dem på hodet)
    *Du hører godt når andre snakker til deg
    *Ørene kan bli varmet av den gode basen (vinter)
    *du får god lyd til grei pris med livstids garanti
    *Du får med en skinnveske
    *de er lett å pakke sammen (bare å kroke fast å putte i posen nevnt i linja over)
    *ok lengde på ledning (ikke for lang og ikke for kort)

noen som protesterer på det jeg har skrevet eller kan tilføye noe jeg ikke har nevnt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel... Nå kan jeg komme med min egen erfaring.

Har hatt på meg IceMat'en i 2 min nå, og angrer ikke ett eneste sekund.

Har også en bror med Koss SB45 som er grisesjalu... :tease:

Jeg sitter med et på hodet nå. Tror du gjorde et godt valg med tanke på lydkvalitet. Det jeg ikke helt er komfortabel med er mikrofonen. Den har jeg festet til skjermen med det medfølgende feste. Jeg tror andre hører meg godt, men er ikke sikker på hvordan det er i forhold til headset med boommikrofon ettersom jeg ikke har brukt et slikt over lengre perioder. Hvor har du plassert mikrofonen?

Lenke til kommentar
Vel... Nå kan jeg komme med min egen erfaring.

Har hatt på meg IceMat'en i 2 min nå, og angrer ikke ett eneste sekund.

Har også en bror med Koss SB45 som er grisesjalu... :tease:

Jeg sitter med et på hodet nå. Tror du gjorde et godt valg med tanke på lydkvalitet. Det jeg ikke helt er komfortabel med er mikrofonen. Den har jeg festet til skjermen med det medfølgende feste. Jeg tror andre hører meg godt, men er ikke sikker på hvordan det er i forhold til headset med boommikrofon ettersom jeg ikke har brukt et slikt over lengre perioder. Hvor har du plassert mikrofonen?

5206612[/snapback]

Jeg bruker min når jeg spiller til VT, og public ellers.. Og da egner den seg godt på kragen rund t-shorta ;)

 

Folk hører meg helt perfekt har jeg fått tilbakemeldinger på. :)

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Da ser det ut til at trådstrarter har fått bestemt seg. Hvordan er ledningene på Icemat og Koss SB45? Etter at jeg sleit ledninga på min UR40 er jeg litt redd jeg kommer til å gjøre det på et nytt igjen.

 

Hva med trådløst med samme egenskapene som disse nevnte?

 

og unnskyld for at jeg stjeler tråden..

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at trådstrarter har fått bestemt seg. Hvordan er ledningene på Icemat og Koss SB45? Etter at jeg sleit ledninga på min UR40 er jeg litt redd jeg kommer til å gjøre det på et nytt igjen.

På Icemat headsetet, som jeg har, er kabelen veldig tykk (Ø=4mm) og lang, og den virker særdeles holdbar.

Kabelen til mikrofonen ser ut til å være av en mer normal kvalitet med Ø=1,5mm. Tiltross for dette virker også den som godt over middels kvalitet.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Diameter på 4mm må jo sies å være mycket bra, på Koss-settet var det bare en par mm. Det som røyk på mitt, var skjøten der hvor ledninga går fra en ledning og til to ut til klokkene. Det kan jo være interessant med en beskrivelse eller bilde av det punktet på Siberiaen.

 

Eventuelt kan jo kanskje trådstarter sette ledninga under stolbenet og reise seg fort opp! Da finner vi alle ut om han må kjøpe seg nytt...

 

:devil:

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Icemat Audio Siberia.

Ett veldig fint og godt hodesett. Det følger også med ekstern mikrofon.

 

Headsettet er lukket til en grad, men det som trekker det hele opp er at "veggene" inne i øreklokkene er skråstilte, samme vei som ørene, så de dytter ikke ørene innover.

 

Noe som kanskje trekker litt ned er polstringen, den er god nok, men den er av stoff, så det blir litt varmt for noen. Noe annet er den "hovedbøyla" som går på toppen, den er så harry at jeg blir flau.

 

Men ett helt supert hodesett alt i alt.

Lenke til kommentar
Diameter på 4mm må jo sies å være mycket bra, på Koss-settet var det bare en par mm. Det som røyk på mitt, var skjøten der hvor ledninga går fra en ledning og til to ut til klokkene. Det kan jo være interessant med en beskrivelse eller bilde av det punktet på Siberiaen.

 

Eventuelt kan jo kanskje trådstarter sette ledninga under stolbenet og reise seg fort opp! Da finner vi alle ut om han må kjøpe seg nytt...

 

:devil:

5241890[/snapback]

Vel..

 

Har allerede klart å flekke med meg hele driten da ledningene var i veien når jeg skulle avgårde.. Kom noen "gloser", men like helt hele pakka! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...