Gå til innhold

spørsmål om protein-shake


Anbefalte innlegg

Hola!

 

 

Jeg lurte jeg på om jeg skulle håve inn en boks med proteinpulver og ta en shake i uka. Jeg trener ikke. Har hørt at man advarer å ta proteinpulver om man ikke trener, men dette er snakk om bare en bøttings i uka, kanskje sjeldrene.

 

Skader vel ikke? Kostholdet mitt er helt for jævelig og jeg trenger litt proteiner ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tar proteinshake som et ledd i å legge på meg..

5129070[/snapback]

Det er greit, men det virker ikke som om det er planen til trådstarter...

 

Da er det mye viktigere å endre kosthold enn å starte å ta proteinshakes av og til...Du får antakeligvis nok proteiner uansett. Er du veganer/vegetarianer, bør du spørre på helsekostforretningen om hvordan du får i deg alle de viktige aminosyrene. Det siste jeg ville gjort var å bare ta proteinshake, når det er andre fundamentale ting som er galt med kostholdet ditt. Proteiner er mest for oss som trener, eller for de som vil legge på seg fortere.

 

I så fall er det viktigere å ta antioksidanter, vitaminer, omega-3 o.l.

 

Om du ikke har tid til å spise alle måltidene dine, finnes det også måltidserstattere som du bare kan få i deg, selges på samme steder som proteinpulver.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kreatin ligger naturlig i kroppene våre. Kreatin transporter mere væske til musklene slik at de yter mere og blir fyldigere. Man bør ikke få i seg mere enn 5 gram daglig. Jeg tar 2 gram før trening og det samme etter.

 

Tar du kreatin regelmessig slutter kroppen selv å produsere dette stoffet etter 5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...