Gå til innhold

HP-PC gir mye for pengene


Anbefalte innlegg

Førsalgs avdeling? Hva skal det bety? Mener de førsalgs er et adjektiv her? At avdelingsnavnet er stavet riktig burde man jo kunne forvente (om jeg ikke misforstår hva en "førsalgs avdeling" er)

 

PS: Og ja, jeg vet jeg ikke skriver så bra, men så forfatter jeg heller ikke avdelingsnavn.

 

AtW

5170277[/snapback]

 

1. Hvorfor henge seg opp i slike idiotiske ting?

2. "Førsalg" er garantert en dårlig oversettelse av det svenske ordet: "Försäljning"

3. Dama heter Isabelle Wallin. Høres ganske svensk ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Førsalgs avdeling? Hva skal det bety? Mener de førsalgs er et adjektiv her? At avdelingsnavnet er stavet riktig burde man jo kunne forvente (om jeg ikke misforstår hva en "førsalgs avdeling" er)

 

PS: Og ja, jeg vet jeg ikke skriver så bra, men så forfatter jeg heller ikke avdelingsnavn.

 

AtW

5170277[/snapback]

 

1. Hvorfor henge seg opp i slike idiotiske ting?

2. "Førsalg" er garantert en dårlig oversettelse av det svenske ordet: "Försäljning"

3. Dama heter Isabelle Wallin. Høres ganske svensk ut..

5180774[/snapback]

 

La meg svare på 1. Jeg synes det gir et litt useriøst inntrykk når de ikke klarer å få avdelingsnavnet sitt riktig engang, HP er et gigantisk firma, er det for mye forlangt? Å henge seg opp i skrivefeil på småting pleier jeg ikke å gjøre, men et avdelingsnavn? Er det bare jeg som får et dårligere inntrykk da?

 

3. Jeg skylder ikke på dama spesifikt, men om HP ikke vil ansette folk som ikke kan ordentlig norsk, hvorfor ikke bare holde seg til svensk?

 

AtW

Lenke til kommentar

Har kjøpt denne PCn på datakjeden.

Er egentlig veldig fornøyd med kjøpet, men har et par ting å utsette på PCn.

 

1. DVD Brennern lager ganske mye støy ved brenning 16 x hastighet, støyen er sterkt redusert ved 8 x hastighet.

2. DVDromet leser ikke alle DVD platene jeg har laget backup av, men brennern tar disse, dette medfører at man må bytte plate når maskina skal brenne.

 

Har alt bytta ut DVDromet, med en BILLIG liteon brenner jeg hadde liggende, dette fikser problemet med at noen plater ikke lar seg lese. Har planer om å kaste ut den orginale brennern også, da ryker lightscribe funksjonen, som gjerne ofres for bedre brennere.

 

Medfølgende tastatur og mus er greit nok, men pakka bort til fordel for logitech mx3100 mus og tastatur.

 

PCn støyer litt, men ikke veldig mye.

Lenke til kommentar
Førsalgs avdeling? Hva skal det bety? Mener de førsalgs er et adjektiv her? At avdelingsnavnet er stavet riktig burde man jo kunne forvente (om jeg ikke misforstår hva en "førsalgs avdeling" er)

 

PS: Og ja, jeg vet jeg ikke skriver så bra, men så forfatter jeg heller ikke avdelingsnavn.

 

AtW

5170277[/snapback]

 

1. Hvorfor henge seg opp i slike idiotiske ting?

2. "Førsalg" er garantert en dårlig oversettelse av det svenske ordet: "Försäljning"

3. Dama heter Isabelle Wallin. Høres ganske svensk ut..

5180774[/snapback]

 

Man kan vel sjekke litt før man fyrer løs?

 

HP sin førsalgsavdeling tar seg av alle henvendelser ang. produkter. Deretter settes man over til salgsavd. hvis man vil bestille. Ettersalg tar seg så av support.

 

Helt vanlig strategi i større firma.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en slik HP råtass ! Det eneste jeg har å utsette på den er nettverkskortet . Det får jeg maks 6 mb/s på , og på 100 mbit burde det vært nærmere 12 mb/s. Derfor kjøpte jeg meg 3com gigabit kort og tok ut wlan kortet. Ingen forbedring, nesten værre. Nå har jeg stokka om litt på kortene og holder på å installere Xp Pro istedenfor home. Jeg har seff de nyeste drivere for hk og nett kort.

 

Noen som har opplevd det samme ? Eller er det bare meg som er så heldig ? Har andre maskiner i nettet mitt som jeg får 40 mb/s(gigabit) på, så feilen er ikke der.

 

Ellers kan jeg si at Capture kortet er fra Asus. Veldig bra .. :)

Lenke til kommentar

Har også kjøpt denne PC'en fra Datakjeden. Forresten selger SIBA den også nå ca. 500,- dyrere.

 

Positivt:

Svært lite støy, men er enig med en tidligere post, maskinen "knittrer" av og til i noen sekunder av og til. Heg tror dette kommer fra harddisken.

USB disker er helt ok, 160 GB. Denne bruker jeg til installasjonsprogrammer. Trenger jeg disse dataene, napper jeg den bare ut og tar den med. Kabler følger med. Har ikke sett om den støtter Firewire, men USB2 har den.

Den er utrolig raskt er den. Spiller en del BF2, og her er den helt Konge. BF2 har et eget oppsett for valg av dette lydkortet, som gjør at lyden blir ekstrem.

Grafikkortet er jo det beste, så ikke mer å si om det. Eller flust med utganger både forran og bak.

En annen fordel mener jeg er minnekorthubben som er plasser i maskinen. En trenger dermed ikke en egen leser for dette.

 

Negativt: Det som bekymrer meg mest er temp. De ligger høyt.

- Hovedkort 42C

- CPU 49C

- GPU 51C

Har tatt ut DVD spilleren, og satt inn en ekstra disk der, da jeg ikke har behov for både DVD spiller og DVD Brenner. Begger diskene holder nå 40-45 Grader. I dette forumet leser jeg at det faktisk går, å feste en harddisk i bunnen av kabinettet. Prøvde det, men det gikk ikke på denne modellen.

Har ikke hatt problemer med nettvekskort som et tidligere innlegg nevnte.

Kabinettet er meget trangt. Da jeg skulle sette inn en ny harddisk, var det så vidt plass til at kablene fikk plass. Problemet er at de kan komme borti CPU viften.

 

Håper dette hjelper litt for de som vurderer å kjøpe. Ett alternativ er å kjøpe et annet kabinett, men da blir det jo problemer med elegansen i den innebygde USB disker.

 

Kan noen fortelle meg om temeraturene er FOR høye?

Lenke til kommentar

> Negativt: Det som bekymrer meg mest er temp. De ligger høyt.

> - Hovedkort 42C

> - CPU 49C

> - GPU 51C

 

Hei! Jeg har en PC som "ligner". X2 3800+, ASUS hovedkort og 7800GTX kort.

 

Mine temperaturer akkurat nå, med kun Windows kjørende:

 

Hovedkort: 44 grader

CPU: 44 grader

GPU: 63 grader

 

Når jeg kjører BF2 stiger CPU litt, GPU litt mer. Men har ikke hatt noe ustabilitet. På 6600GT som jeg hadde før, hadde jeg 87 grader under Battelfield Vietnam. Hårreisende høyt, men også det uten ustabilitet.ø

 

Jeg har et monster av en vifte, veier 700 gram og koster tilsvarende :-) Min forrige CPU lå på 74 grader (!). Det var en FX....

 

De temperaturene du oppgir ovenfor er helt normale.

 

Ellers har HP bestemt seg for å selge 160GB eksterne harddisker som passer i denne maskinen, altså 160GB. Prisen jeg har fått fra Datakjeden er ca 1400 kr ink mva.

 

Vandal.

Lenke til kommentar
HP Care-pack, gir blant annet mulighet for "on site" reparasjon, dvs at reparatøren kommer hjem til deg. Online support (som alle har), de har også generelt en del maksimums frister for responstid. HP er en relativ stor leverandør i bedriftsmarkedet og har et supportapparat som er lagt opp ift dette. De må IKKE forveksles med Hewlett Packard, Medion og andre i den gata.

5131415[/snapback]

 

Kanskje litt sent ute, men kan oppklare litt.

 

HP Carepack som følger med w5296.no gir ikke onsite service. Det er en pickup and return, altså henting på døra. Carepack med onsite service koster en god del mer, og har også et annet supportnummer enn det 815-nummeret som går til sluttbrukersupport.

 

Det som gis ekstra i HPs garanti i forhold til forbrukerkjøpsloven er nettopp denne pickup and return servicen i 3 år, i motsetning til innsendingsservice (fraktpapirer kommer tilsendt i posten) i 1 år som er standard garanti. Det gis også 3 års telefonstøtte, istedet for 1 år som følger med vanlig garanti.

 

I tillegg er det sånn at ting som er innenfor garanti går gjennom til service litt kjappere og enklere enn på en reklamasjon, hvor feilsøking over telefon er mer omfattende for å avdekke at det faktisk er en hardwarefeil som ikke skyldes normal slitasje.

 

Forøvrig selges w5296.no med standard komponenter, ikke OEM-komponenter som en del av de andre billig-maskinene fra HP har.

Lenke til kommentar
Har også kjøpt denne PC'en fra Datakjeden.  Forresten selger SIBA den også nå ca. 500,- dyrere.

 

I dette forumet leser jeg at det faktisk går, å feste en harddisk i bunnen av kabinettet.  Prøvde det, men det gikk ikke på denne modellen.

 

1.

[ Siba sin ] er ikke den samme modellen. Denne har ihvertfall vesentlig dårligere skjermkort.

 

2.

Sikker på dette med harddisken?

hp_disk.PNG

 

Min har ihvertfall disse monterings hullene i bunnen av kassen.

Har ikke noen disk som skal monteres der for øyeblikket men skjekket dette når jeg var i butikken før jeg handlet.

 

 

Kan også si noen ord om mitt intrykk etter noen uker her:

 

Støy: Lite støy når pc'n brukes til vanlig windows jobbing. 7800GTX grafikk kortet bruker da lavere klokke hastighet og stiller viften etter det.

Støyen blir markant når man spiller men som i de fleste reviews av xbox 360 sier jeg "Man spiller da med lyd på" :D

 

Hastighet spill: kjapp så det holder. Fikk rundt 8000 i siste 3Dmark. Spill som quake4, battlefield2, WoW, Call of duty 2 o.l. kjøres på full grafikk med en hau av AA og AF. gjerne i 1680x1050 på min 20" widescreen LCD skjerm.

 

Programpakke / OS: huff og huff.. men sånn er det vel alltid med slike "ferdig oem pakker". MASSE bloatware pre installert. Tok meg en stund å manuelt avinstallere det meste. Men dette gikk også uten problemer.

 

TVkort / TVkort programvare: Hadde for høyeforhåpninger her dessverre. Dårlig treg programvare. Dårlige drivere til tvkortet gjør også det vanskelig å få det til å fungere godt med annen programvare. Problemene var mest knyttet til lyden. Dårliglyd / sprakende lyd til ingen lyd overhode.

OG ikke minst lyden kommer ut av sync etter en stund selv på media programvaren som følgte med..

Mulig jeg røsker det ut og bytter det med et av bedre kvalitet + installerer Windows Media Center.

Fjernkontrollen er foresten kun mulig å bruke med TVkort programvaren ( liten løgn siden noen få knapper fungerer.. sånn som piltaster og enter osv.. men dette gir lite nytte uansett )

 

 

Konklusjon: et knall kjøp.. så lenge man "fixer litt" på programvare fronten.

 

Helt til slutt.. noe jeg reagerte på var at de ikke gir med gjenopprettings cd/dvd'r med i pakken !!.. Men det følger med et program som minner deg så snilt på at du må huske å brenne ut disse selv. Og dette fungerte jo greit, 2 trykk.. putte inn tom plate "ok"... Så husk å plukke med noen tomme DVD plater når du kjøper maskinen.

Endret av DaXi
Lenke til kommentar
Helt til slutt.. noe jeg reagerte på var at de ikke gir med gjenopprettings cd/dvd'r med i pakken !!.. Men det følger med et program som minner deg så snilt på at du må huske å brenne ut disse selv. Og dette fungerte jo greit, 2 trykk.. putte inn tom plate "ok"... Så husk å plukke med noen tomme DVD plater når du kjøper maskinen.

5240220[/snapback]

 

Det systemet brukes på alle stasjonære Pavilion og Presario. Det er kun laptop som har en en egen CD med Windows XP.

Lenke til kommentar
Helt til slutt.. noe jeg reagerte på var at de ikke gir med gjenopprettings cd/dvd'r med i pakken !!.. Men det følger med et program som minner deg så snilt på at du må huske å brenne ut disse selv. Og dette fungerte jo greit, 2 trykk.. putte inn tom plate "ok"... Så husk å plukke med noen tomme DVD plater når du kjøper maskinen.

5240220[/snapback]

 

Det systemet brukes på alle stasjonære Pavilion og Presario. Det er kun laptop som har en en egen CD med Windows XP.

5240303[/snapback]

 

 

Tviler ikke på om det er "normalt" eller ikke.. Men synes uansett dette er litt "billig" og en irriterende praktis ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne pc'n tidligere i uka, å til mitt bruk er jeg svært happy med den. Er ingen kompnent type, så ei ferdig maskin av dette kaliberet var knall.

 

Menne...jeg har vel drete litt på draget. Etter å ha fyrt den opp tenkte jeg at jeg skulle prøve Win XP Pro 64 bit. Formaterte c: partisjonen og la inn Win smertefritt. Men så var det å finne drivere til tv kortet å sånn da...hakke funnet det enda. Nå kan det hende jeg er ekstremt inkompetent, men hvis noen har en liste over eksakt navn på komponent eller link til driverne hadde jeg blitt happy

 

Uansett, har tenkt å kjøre inn win xp pro 32 bit (trenger pro for å koble opp mot domene), men der har jeg den samme driver utfordringen. Er jo som kjent ikke med non cd'er, og jeg fikk aldri helt med meg at jeg måtte brenne ut no lurt fra maskina før jeg formaterte......

Jeg har ikke formatert partisjonen hvor vistnok "systemgjennopprettingen" ligger, men får ikke til å starte System restore med F10 under oppstart av maskina. Det skjer rett og slett ingenting. Kan hende jeg har missforstått bruken av "F10" da...

Mulig beste løsning er å stikke til Datakjeden på mandagen og høre om de kan hjelpe meg med å svi av en cd - alternatvit hvis non i Trondheims området har kjøpt maskina, leser denne posten - og vil ha besøk av en hyggelig og renslig Trondheimer iløpet av søndagen;)

Lenke til kommentar

Du finner de orginale driverne på denne siden. Dessverre har ikke HP drivere til Windows XP 64, så der er du avhengig av at produsenten av komponentene har utviklet slike.

 

Edit: Det er F10 recovery på den modellen, men så lenge du har slettet original MBR må du i så fall gjenoppbygge denne for å få startet den. Driverne ligger uansett ikke der som installerbare filer.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Du finner de orginale driverne på denne siden. Dessverre har ikke HP drivere til Windows XP 64, så der er du avhengig av at produsenten av komponentene har utviklet slike.

 

Edit: Det er F10 recovery på den modellen, men så lenge du har slettet original MBR må du i så fall gjenoppbygge denne for å få startet den. Driverne ligger uansett ikke der som installerbare filer.

5248314[/snapback]

Takk for svar - fatter ikke at jeg ikke klarte å finne den sia hos hp :ermm:

 

MBR....hmmm...what?!? :dontgetit:

Hva er det og hvordan gjennoppbygger jeg den? Er det noe jeg får til med en cd brent av ett "fungerende" system?

Lenke til kommentar
Takk for svar - fatter ikke at jeg ikke klarte å finne den sia hos hp :ermm:

 

MBR....hmmm...what?!?  :dontgetit:

Hva er det og hvordan gjennoppbygger jeg den? Er det noe jeg får til med en cd brent av ett "fungerende" system?

5248480[/snapback]

 

Av en eller annen grunn har ikke webteamet fått fikset en bug som gjør at de "lokale" sidene kun viser drivere som faktisk er laget på f.eks. norsk. Så når du begynner søket fra hp.no, vil listen over drivere bli ekstremt kort. Begynner du fra forsiden til hp.com, vil du få full liste på alle modeller.

 

MBR = Master Boot Record. Ja, den vil gjenopprettes med et recoverysett på CD. CD-settet gjenoppretter installasjonen til fabrikkstandard (XP Home Edition OEM) og gjenoppretter også recoverypartisjon og mulighet til å starte denne :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
MBR = Master Boot Record.

 

Når jeg stod i dusjen i dag tidlig tenkte jeg plutselig "Master Boot Rechord....hæ!?!?" Så kom jeg på at jeg funderte på det i går;)

TBF'er har aldri vært min sterke side:p

 

Takk igjen dude :cool:

5250846[/snapback]

 

Kjøpte denne pesen for en uke sider og er veldig fornøyd! Alle spill går på skinner med maks grafikk :) ellers bråker den lite. Har ikke tenkt og modde mye og den medfølgende tv/fjærnkontroll løsningen fungerer helt fint. Har heller ikke behov for å overclocke (i og med at den er så rask).

Eneste jeg lurer på er om jeg trenger den dvd lesern, hvis brennern fungerer bedre og om jeg kanskje skal ta ut wlan kortet så lenge jeg ikke trenger det ...

 

Skal sjekke om jeg får plass til en 120 gig som jeg har liggende ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...