Gå til innhold

Trenger nytt stillegående kabinett


Anbefalte innlegg

Da er det dags for ny PC og kabinett jenter :).

Jeg har leita litt rundt om på internet men ikke funnet noe som møter min krav enda. Så kanskje dere kabinett folk kan hjelpe meg? :).

 

Jeg trenger et kabinett som møter disse kravene:

 

MÅ ha/være:

Støydempende +++

Plass til 3 eller mer Harddisker

Strømforsyning som klarer å drifte geforce 7800gtx og AMD dobbelkjerne CPU.

Billig

 

 

Skal ikke være:

Fjortiss kabinett som ser ut som det kan skyte ut raketter.

Se bilde for eksempel på hvordan et vanlig kabinett ser ut :)

1.jpg

 

Håper noen klarer å grave opp et bra kabinett ^^.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MÅ ha/være:

Støydempende +++

Plass til 3 eller mer Harddisker

Strømforsyning som klarer å drifte geforce 7800gtx og AMD dobbelkjerne CPU.

Billig

5127435[/snapback]

Lian-Li Pc6070b Scand har støydempingsmatter, plass til 4-5 harddisker, men det følger ikke med PSU. Dessverre koster kabinettet 1,295,-

 

Hvis du vil lese mer om kabinettet, se her. :)

 

Jeg lover deg, det er kvalitet.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314780&cks=PRL (Antec P150)

Hva med dette? Det fikk meget gode kritikker hos i SilentPCreveiw.com.

Stillegående PSU følger med. Sammen med en viftestyring, f.eks Sunbeam Rheobus, ligger det godt til rette for å få et stille system.

5129101[/snapback]

 

 

Klarer en 430W PSU å drifte et xfx 7800 GTX kort og AMD 4000 dobbelkjerne prosessor?

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314780&cks=PRL (Antec P150)

Hva med dette? Det fikk meget gode kritikker hos i SilentPCreveiw.com.

Stillegående PSU følger med. Sammen med en viftestyring, f.eks Sunbeam Rheobus, ligger det godt til rette for å få et stille system.

5129101[/snapback]

Og hva skulle en trenge viftestyring til?

5131520[/snapback]

 

 

da kan du stille på hastighetene på viftene.. f.eks du kan stille hastigheten helt ned når du surfer eller er på msn og fullt når du spiller.. Er glad jeg kjøpte viftestyring selv..

Endret av tropic
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314780&cks=PRL (Antec P150)

Hva med dette? Det fikk meget gode kritikker hos i SilentPCreveiw.com.

Stillegående PSU følger med. Sammen med en viftestyring, f.eks Sunbeam Rheobus, ligger det godt til rette for å få et stille system.

5129101[/snapback]

 

 

Klarer en 430W PSU å drifte et xfx 7800 GTX kort og AMD 4000 dobbelkjerne prosessor?

5132231[/snapback]

Hvis det er en bra PSU ja.

Lenke til kommentar

Jeg har selv akkurat anskaffet meg Antec P150, og kan bekrefte at med dette kabinettet ligger alt til rette for å få et stillegående kabinett. Men det avhenger selvfølgelig av hvor mye viftene på CPU og grafikkortet støyer. I min maskin er det viften på skjermkortet jeg hører best selv om jeg har skrudd ned hastigheten til et minimum. Den medfølgende 12cm viften bak i kabinettet er så og si lydløs på lav hastighet. Dersom jeg skrur hastigheten opp på denne så hører jeg den godt.

 

Jeg kjøpte også med et par 92mm Nexus silent-vifter og satte i fronten. Hører heller ikke noe til disse. Jeg merker også mye mindre støy fra raptordisken min etter at jeg hengte den opp i disse gummiopphengene som følger med P150 kontra det gamle der disken var skrudd fast i selve kabinettet.

 

Når det gjelder strømforsyningen så er denne av god kvalitet. Effekten på 430W gjelder kontinuerlig effekt ved 50 grader. Dette er en meget streng måte å måle effekt på. Andre produsenter kan noen ganger oppgi makseffekt, som strømforsyningen bare klarer å yte over korte tidsrom. En annen måte å måle høyere effekt er å måle effekten når temperaturen på strømforsyninga er lav. Med alle PSU vil effekten levert gå ned når temperaturen øker. Antec oppgir altså effekten ved 50 grader, noe som er en tempartur du sjeldent vil nå. Denne PSUen skulle klare å drive ditt system lett.

 

Anbefaler denne dersom du ikke har behov får mye plass inni kabinettet. Det er altså plass til maks 4 harddisker, eller maks 3 om du bruker gummiopphengene.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Dj Laffen
Lenke til kommentar

Og hva skulle en trenge viftestyring til?

 

da kan du stille på hastighetene på viftene.. f.eks du kan stille hastigheten helt ned når du surfer eller er på msn og fullt når du spiller.. Er glad jeg kjøpte viftestyring selv..

5133279[/snapback]

Jeg ser ikke nødvendigheten. Kabinettvifta er bare å ha fast på laveste. Vifter på CPU og GPU bør heller styres etter temperatur enn manuelt.

Lenke til kommentar
Når det gjelder strømforsyningen så er denne av god kvalitet. Effekten på 430W gjelder kontinuerlig effekt ved 50 grader. Dette er en meget streng måte å måle effekt på. Andre produsenter kan noen ganger oppgi makseffekt, som strømforsyningen bare klarer å yte over korte tidsrom. En annen måte å måle høyere effekt er å måle effekten når temperaturen på strømforsyninga er lav. Med alle PSU vil effekten levert gå ned når temperaturen øker. Antec oppgir altså effekten ved 50 grader, noe som er en tempartur du sjeldent vil nå. Denne PSUen skulle klare å drive ditt system lett.

5137430[/snapback]

Klarer en 430W PSU å drifte et xfx 7800 GTX kort og AMD 4000 dobbelkjerne prosessor?

 

PSUen skal fint kunne drive X2 4800+ og 2 7800 GTX i SLI.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...