Gå til innhold

Nye GeForce-modeller på horisonten


Anbefalte innlegg

 

Men selv om det Dr.Ittsekk gravde frem stemmer så er det jo ennå mye som er ukjent. Blandt annet hvor effektive skyggeleggerene (shaders) er, hvor mange ROP's det er, effektbruk, og ikke minst pris. Jeg ser ikke bort i fra at 7600-serien kommer til rundt 1500-1800kr.

5127710[/snapback]

 

Vet ikke om det var en vits eller hva du mener med skyggeleggere.. men det er ikke det samme som shaders... hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes du oversettelsen min var rar? :p

 

Hva er det du mener med at "shaders" ikke kan oversettes til skyggeleggerene?

5128040[/snapback]

 

Veel det kommer an på situasjonen. En shader kan også endre en farge. Eller lysstyrke. Ordet shader betur ikke bare skuggelegger. Og når man snakker om pixel/vertex-shadere så er vel shader lite beskrivende i seg selv. Oversettelsen er ikke feil, men den passer ikke i denne sammenhengen. :cool: (Shaders) ;)

Lenke til kommentar
Gpixels/s = pixel fillrate

Det er vel bare en benevning og kan vel brukes om både fillrate (ut fra GPU'en) og intern hastighet mellom pixel pipelines og ROP.

5128005[/snapback]

Det er en benevning for pixel output, altså antall pixler (peak) skrevet til framebufferet per klokke. Men det hadde vært riktig hvis du hadde sagt Gtexels/s (antall TMUs * klokkehastigheten). Det er også mer relevant siden det meste er stort sett multi-textured uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...