martiol Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Men selv om det Dr.Ittsekk gravde frem stemmer så er det jo ennå mye som er ukjent. Blandt annet hvor effektive skyggeleggerene (shaders) er, hvor mange ROP's det er, effektbruk, og ikke minst pris. Jeg ser ikke bort i fra at 7600-serien kommer til rundt 1500-1800kr. 5127710[/snapback] Vet ikke om det var en vits eller hva du mener med skyggeleggere.. men det er ikke det samme som shaders... hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Synes du oversettelsen min var rar? Hva er det du mener med at "shaders" ikke kan oversettes til skyggeleggerene? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Synes du oversettelsen min var rar? Hva er det du mener med at "shaders" ikke kan oversettes til skyggeleggerene? 5128040[/snapback] Veel det kommer an på situasjonen. En shader kan også endre en farge. Eller lysstyrke. Ordet shader betur ikke bare skuggelegger. Og når man snakker om pixel/vertex-shadere så er vel shader lite beskrivende i seg selv. Oversettelsen er ikke feil, men den passer ikke i denne sammenhengen. (Shaders) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Gpixels/s = pixel fillrate Det er vel bare en benevning og kan vel brukes om både fillrate (ut fra GPU'en) og intern hastighet mellom pixel pipelines og ROP. 5128005[/snapback] Det er en benevning for pixel output, altså antall pixler (peak) skrevet til framebufferet per klokke. Men det hadde vært riktig hvis du hadde sagt Gtexels/s (antall TMUs * klokkehastigheten). Det er også mer relevant siden det meste er stort sett multi-textured uansett. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Vet ikke om det var en vits eller hva du mener med skyggeleggere.. men det er ikke det samme som shaders... hehe 5128025[/snapback] Heh.. så ikke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå