Gå til innhold

Skal starte en ny alt char.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg skal starte en ny Char nå som jeg er lvl 60 med hunteren min.

Har spilt på Horde til nå og lurer på om jeg skal prøve Alliance.

Jeg er ikke sikker på hvilker race eller class jeg skal være men det frister med mage, warlock, warrior eller rogue. (Kansje palladin?)

Derfor lurer jeg på om noen kan komme med noen meninger om de forskjelige classene jeg har listet opp?

Endret av jossimd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rogue er gøy det, men det er alt for mange av de allerede. Det kan være vanskelig å få plass i grupper. Warrior er ganske kjedelig til du blir level 20+, men etter det begynner det å ta av. Å få en gruppe burde være enkelt, alle grupper tranger en warrior.

Mitt råd er å spille med de forskjellige klassene i noen leveler, så bestemme deg.

Skrevet
Rogue er gøy det, men det er alt for mange av de allerede. Det kan være vanskelig å få plass i grupper. Warrior er ganske kjedelig til du blir level 20+, men etter det begynner det å ta av. Å få en gruppe burde være enkelt, alle grupper tranger en warrior.

Mitt råd er å spille med de forskjellige klassene i noen leveler, så bestemme deg.

5124750[/snapback]

Har ikke hatt noen problemer med å finne meg gruppe enda jeg nei, er lvl 41 rogue nå... men regner med at det kan bli litt hardt i end-game instances da. Men pytt pytt, vi har da battlegrounds.

Så for å være ontopic: ikke la være å velge rogue fordi du tror du ikke får gruppe. Rogue er dritmorsomt å anbefales på det sterkeste, hvis du ikke vil være caster da...?

Skrevet
Dwarf Rouge.

liker å være dwarf. kan egentlig ikke gi deg noen grunn men du får ha lykke til

5124751[/snapback]

Dwarf "rouge" er like tåpelig som Orc rogue.

Hvordan kan en vegg (orc) plutselig forsvinne? Jeg vet at det er en surrealistisk logikk i WoW, men grensen må jo gå en plass. En feit, illeluktende dverg som forsvinner? Like sannsynlig som en gnome hunter spør du meg.

Skal du være alliance rogue, så velger du enten NE (+1% dodge) eller Human (+5 Sverd/Mace Skill og rep. bonus). Skal du være horde rogue, så er UD det beste valget med WotF. Eller troll med berserker og en rar versjon av S&D.

Med dverg så får du +5 i guns... Når trengte du sist ekstra gun-skill som rogue?

Lykke til med valget ditt! Alle klasser har sine fordeler, men alle klasser passer ikke til noen raser.

Paladin: Menneske (+ våpen skills og rep.)

Hunter: NE/Dverg (NE for + dodge, Dverg for + guns)

Rogue: NE/Menneske

Mage: Gnom (+5% mana)

Warlock: Gnom (+5% mana)

Warrior: NE/Menneske

Druid: Døøh

Priest: Dverg (Fear Ward)

Skrevet

! Start en ny char på den nye serveren "Chrommagus" Har en lvl 8 mage der selv nå :) Si ifra om noen blir med å spille litt der :)

Skrevet (endret)

Hunter: NE/Dverg (NE for Shadowmeld, Dverg for + guns)

Rogue: Gnome/Menneske (Escape artist og ingen ZOMG LEGOLAS faktor, NE ser i tillegg helt jævlige ut)

Warrior: Whatever.

Priest: Dwarf (Fear Ward)

NE Dodge bonus er useless for andre en Warriors imo, YAY dodga en Warrior, og når NE i tillegg ser så som så ut...

Fixed!.

Imo.

Endret av emes
Skrevet

Hvis en dodger en warrior, har man vel en like stor sjanse på å dodge overpower.

Dessuten er dodge av Rend / Harmstring essensielt for en rogue. Har du en DoT på deg, så kan du dessverre ikke bare ta en vanish og stikke, enten så overlever du på å dodge warrioren, ellers så dør du ved å ikke dodge.

Skrevet
Hvis en dodger en warrior, har man vel en like stor sjanse på å dodge overpower.

Dessuten er dodge av Rend / Harmstring essensielt for en rogue. Har du en DoT på deg, så kan du dessverre ikke bare ta en vanish og stikke, enten så overlever du på å dodge warrioren, ellers så dør du ved å ikke dodge.

5125670[/snapback]

Enkelt å dodge en ability som man ikke kan dodge, parere eller blokke, er det ikke?

Skrevet (endret)
Har spilt på Horde til nå og lurer på om jeg skal prøve Alliance.

5124671[/snapback]

Don't. Det vil bli et nedslående møte med alle Legolas-barna. Endret av WarpX
Skrevet (endret)
Dwarf Rouge.

liker å være dwarf. kan egentlig ikke gi deg noen grunn men du får ha lykke til

5124751[/snapback]

Dwarf "rouge" er like tåpelig som Orc rogue.

Hvordan kan en vegg (orc) plutselig forsvinne? Jeg vet at det er en surrealistisk logikk i WoW, men grensen må jo gå en plass. En feit, illeluktende dverg som forsvinner? Like sannsynlig som en gnome hunter spør du meg.

Skal du være alliance rogue, så velger du enten NE (+1% dodge) eller Human (+5 Sverd/Mace Skill og rep. bonus). Skal du være horde rogue, så er UD det beste valget med WotF. Eller troll med berserker og en rar versjon av S&D.

Med dverg så får du +5 i guns... Når trengte du sist ekstra gun-skill som rogue?

Lykke til med valget ditt! Alle klasser har sine fordeler, men alle klasser passer ikke til noen raser.

Hunter: NE/Dverg (NE for + dodge, Dverg for + guns)

Rogue: NE/Menneske

Warrior: NE/Menneske

Druid: Døøh

Priest: Dverg (Fear Ward)

5125016[/snapback]

Stoneform gjør at det kan være verdt å bruke dwarf. Kan være til ekstremt god hjelp for å bruke vanish hvis du har en bleed, poison eller disease på deg.

Dessuten synes jeg det er tåpelig å komme med "fasitsvar" på hvilken race/class man skal bruke. Hvor artig hadde spillet vært om alle huntere hadde vært NE, alle Prester dwarf osv?

Endret av mythix
Skrevet

Har du spilt som Horde til nå så fortsett med det.

Ikke at jeg har noe mot ally chars, har noen av dem selv og. Men Horde er jo i mindretall nesten på alle servere;(

Prøv en druid for eks.

Dritartig klasse etter 1.8. Har begynt med en alt. nå, og digger den allerede bare på lvl 7. Healers er det mangelvare av på serveren vår, rogues og warriors er det for mye av.

Bruk http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=254

og sjekk på serveren din hva det er mest av , og hva det er mindre av.

Pvp er kult det, men etter hvert så blir det til at mc og ZG, bwl frister, da trenger man en god guild og har de for mange av akkurat din klasse, kan det ta tid får man får utstyret man vil ha.

Lykke til med valg av alt. :=)

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg laget en alt i samme fraction som din main. Da kan dere hjelpe hverandre med å sende nyttige items i post til hverandre. Det var slik jeg gjorde det. Min hunter lvl 49 er kun supportchar til min main warrior på 53. Også har jeg en lvl 1 AH-hore som også fungerer bra som bankboks!

Skrevet

Jeg vil råde deg til å starte på en av de nye serverene, eller aller helst på Balnazzar. Alliance har vi nok av her på Balnazzar, men horde kunne vi trengt mer av.

Hvis du skal spille alliance på en server som har vært oppe en stund er det sjelden et sjakktrekk å spille paladin eller rogue, siden det stort sett alltid er hardt å finne grupper på level 60 med disse klassene.

Du kunne jo prøve warrior? Som flere har nevnt er det sjelden noe problem å finne grupper, og det er jo en ganske annerledes class enn hunter. Til syvende og sist er det du som avgjør hva du vil spille, og det er kun du som vet hva du synes er morsomt å spille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...