Gå til innhold

7800gtx 512 pris og ytelse tråden - +review!


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir med deg (og mange andre) i review-kosekroken BanAnus :grin:

 

Sjekk Hardware.no sin samling.

5152488[/snapback]

 

 

:dribble:

 

hehe å ja Gud dette er godt lese stoff! Lenge siden jeg har blitt så opphengt i review! Minner meg om gode N64 dagene da jeg kjøpte N64 magazine og satt å leste i 3 timer uten stopp, med et konstant smil rundt munn! Men nå må jeg på jobb, søren og!

 

Jeg kjøper dette kortet og men venter et par uker, får ikke lønn før den 22 uansett så jeg må bite i det sure eple og vente, men til dere andre!

 

jeg forventer og høre hva dere har og si om det kortet når dere får det. Score og hele pakka!

 

Forsett koseingen Craaaashh, skulle ønske jeg kunne gjøre det mer og ;)

Lenke til kommentar
Etter litt resarch - til vi som har kjøpt på komplett -

 

Har jeg funnet ut at vi har xxx modellen, men har ikke funnet ut hva som er bedre med den, Men en annen ting som er knall er at det står - double lifetime warranty -.

 

Noen som gidder å finne ut mer om hva vi får, nå må jeg jobbe litt!  :D

5153346[/snapback]

 

Er den på lager på komplett da? Ser den er inne på pcutstyr: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...71X851642001880

Lenke til kommentar
Etter litt resarch - til vi som har kjøpt på komplett -

 

Har jeg funnet ut at vi har xxx modellen, men har ikke funnet ut hva som er bedre med den, Men en annen ting som er knall er at det står - double lifetime warranty -.

 

Noen som gidder å finne ut mer om hva vi får, nå må jeg jobbe litt!  :D

5153346[/snapback]

Research? :p

XXX-modellen har en kjernefrekvens på 580MHz (550 er standard)

og en effektiv minnefrekvens på 1730MHz (1700 er standard)

Les litt på produktspesifikasjonene på Komplett.no, du :)

 

Review av XXX-versjonen finner du hos Extremetech.com

 

PS: De har XXX-kortet hos PCUtstyr.no til 6.514,- (5+ stk. igjen)

Lenke til kommentar

Forklaring på Double Lifetime Warranty:

August 17, 2005

XFX Debuts Industry-First Double Lifetime Warranty For All Series 6 and Series 7 Graphics Cards

 

Ontario, CA, August 17, 2005�Industry innovator XFX today introduced yet another exclusive: the XFX Double Lifetime Warranty, available on all of its Series 6 and Series 7 graphics cards purchased in North America (USA and Canada) on September 1, 2005 or later. However, for a limited time, XFX will also offer the XFX Double Lifetime Warranty to owners of Series 6 and Series 7 graphics cards purchased before the XFX Double Lifetime Warranty�s Sept. 1 debut.

 

Debuting alongside XFX�s newest must-have for extreme gamers, the GeForce� 7800GT Graphics Card, the XFX Double Lifetime Warranty offers free repair and service for the life of the card, not only for the first owner, but also for the second owner�a significant selling point in the increasingly popular secondary market.

 

To put the Double Lifetime Warranty into effect, the first owner (original purchaser) simply has to complete an online registration at xfxforce.com. If the first owner should sell or otherwise transfer the card, XFX will then honor the warranty for the card�s second owner, as long as they too complete XFX�s online registration.

 

The XFX Double Lifetime Warranty applies only to the repair and service of XFX Series 6 and Series 7 graphics cards purchased on or after September 1, 2005 whose owners completed their online registration within 90 days from the date of purchase. Owners of Series 6 and 7 graphics cards purchased before the introduction of XFX�s Double Lifetime Warranty have until December 1, 2005 to register for warranty coverage.

 

Online registration is key to the effectiveness of this warranty. The XFX Double Lifetime Warranty is void to the second owner if either the first owner or the second owner does not complete the online registration.

 

XFX is a global presence in the world of electronic gaming. With its focus on taking gaming to the extreme, XFX has developed an exciting array of video cards and accessories that are designed to maximize the entire entertainment experience. Learn more about XFX and the XFX Double Lifetime Warranty at www.xfxforce.com.

Endret av craaash
Lenke til kommentar

ufff!

 

Har utrolig lyst på dette kortet her, men for en pris!

 

Jeg skal kjøpe meg en ny maskin og må i denne sammenheng punge ut med 15 167 kroner. Hvis jeg nå heller skulle velge å sette i ett x1800XT kort så blir prisen bare 13 605 kroner for samme maskin.

NVIDIA kortet kan da umulig være verdt de ekstra 1600 kronene jeg må ut med? Eneste jeg kan tenke meg er at NVIDIA kortet er ute nå, mens ATI kortetet enda ikke er det.

 

Når er det tenkelig at prisene kan gå ned?

Lenke til kommentar

Ja stemmer sikkert det, men så har jeg ikke noe stort behov for å ha det aller beste hele tiden. Jeg legger meg stort sett på det som gir best ytelse i forhold til pris. Derfor bruker jeg å kjøpe kort som ligger ca i GT serien.

Grunnen til at jeg nå bryter prinsippet mitt er at jeg for en mnd siden gikk til anskaffelse av en 24” flatskjerm fra DELL. Dette monsteret kjører i 1920x1200 native og det regner jeg ikke med at GT kort klarer uten problemer. Som det er så kan jeg bare glemme å kjøre Fear i den oppløsningen på mitt 6800 GT kort. Med tiden så vil det bli enda viktigere med kraftig kort da jeg kjøper denne maskinen for å spille Oblivion og Gothic 3.

 

Forresten er det noen som vet når Directx 10 blir lansert? Tanken på å måtte punge ut 6k nå gir meg fysisk smerte, men tanken på at jeg kanskje må bytte ut kortet om 6mnd for å få dx10 støtte er ikke til å holde ut.

Endret av Oblivion
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...