Gå til innhold

Først med tre-leddet LCD


Anbefalte innlegg

Er det bare meg? eller kunne det vært en ide å lage LCD skjermer som har alle kabel tilkoblinger i foten?

 

Slik at selve skjermflaten kan stilles i alle vinkler og retninger uten at den begrenses av etterslepende stramme brydde kabler?

5120959[/snapback]

 

Har selv LG 1980, som du ser av bildene er det ingen kabler festet i selve skjermen. Funker bra å justere høyde og vinkel, samt å dreie skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig: Hvorfor gidde å kjøpe forbrukersperren Vista i utgangspunktet?

5117536[/snapback]

Hva er det som gjør Vista en forbrukersperre? At en får mulighet til å spille av beskyttet materiale mens en med eldre versjoner må ty til piratkopier?

 

Jeg er like så mye imot kopisperrer som noen, men når det nå en gang kommer HDCP og annet fanteri, ser jeg det ikke som negativt å ha mulighet til å spille av det hvis jeg skulle ønske det.

 

En god grunn til å kjøpe Vista blir forhåpentligvis bedre ytelse i spill. Overhead i Direct3D skal visstnok bli redusert til under 10% av nåværende. Det blir i så fall en stor ytelsesgevinst, i dag kan opp mot halvparten av CPU-tid brukes på DirectX-kall.

Lenke til kommentar
Forøvrig: Hvorfor gidde å kjøpe forbrukersperren Vista i utgangspunktet?

5117536[/snapback]

Hva er det som gjør Vista en forbrukersperre? At en får mulighet til å spille av beskyttet materiale mens en med eldre versjoner må ty til piratkopier?

 

Jeg er like så mye imot kopisperrer som noen, men når det nå en gang kommer HDCP og annet fanteri, ser jeg det ikke som negativt å ha mulighet til å spille av det hvis jeg skulle ønske det.

 

En god grunn til å kjøpe Vista blir forhåpentligvis bedre ytelse i spill. Overhead i Direct3D skal visstnok bli redusert til under 10% av nåværende. Det blir i så fall en stor ytelsesgevinst, i dag kan opp mot halvparten av CPU-tid brukes på DirectX-kall.

5121260[/snapback]

 

Personlig komemr jeg av prinsipp ikke til å kjøpe en eneste film som krever en slik skjerm eller OS for å spille av.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig komemr jeg av prinsipp ikke til å kjøpe en eneste film som krever en slik skjerm eller OS for å spille av.

 

AtW

5121604[/snapback]

 

Heldigvis finnes det mangt et klokt hode i den store verden som er villig til å bruke sine intellektuelle ressurser på å gi oss alternativer. Desto mer forbrukeruvennlige produkter, desto færre betalende kunder.

Lenke til kommentar

EasyRaider: Problemet er kanskje mer filmene i seg selv enn OS'et, men jeg kommer til å være meget skeptisk mot konkurransaefientlig oppførsel som kan innføres med Vista og evt holde meg til Windowx XP eller hvis det "oppdateres" til å være like fientlig: Droppe hele windows.

 

Se f.eks hva Microsoft synes om konkurrerende nettlesere her:

lolggmicrosoft8qc.th.png

Selv KaZaA påstås å være mye tryggere en firefox ! (Er det fordi MS ikke har noen konkurrerende programvare til KaZaA?)

 

Edit: Bildet er forsåvidt bare en manipulert morsomhet. Altså ikke noe Microsoft har skrevet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
EasyRaider: Problemet er kanskje mer filmene i seg selv enn OS'et, men jeg kommer til å være meget skeptisk mot konkurransaefientlig oppførsel som kan innføres med Vista og evt holde meg til Windowx XP eller hvis det "oppdateres" til å være like fientlig: Droppe hele windows.

 

Se f.eks hva Microsoft synes om konkurrerende nettlesere her:

lolggmicrosoft8qc.th.png

Selv KaZaA påstås å være mye tryggere en firefox ! (Er det fordi MS ikke har noen konkurrerende programvare til KaZaA?)

5121755[/snapback]

 

Haha, det der er bare for dumt, personlig vil jeg si det er en sikkerhetsoppgradering å bruke FF istedet for IE. (selv om jeg som alltid vil påpeke at opera er objektivt best ;))

 

AtW

Lenke til kommentar

Kyan:

Stilig, skulle gjerne sett det i LCD skjermer man kan stille trinnløst i alle vinkler, slik som på noen laptops nå. :)

 

- Vista

Det er ikke vista som har innført noen HDCP teknologi, de bare legger til støtte slik at du kan spille av HDCP enablede filmer/innhold. Altså ikke MS som står bak denne beskyttelses teknologien.

 

- Diredt3d

meget interessant det som nevnes ang. DX og vista. Vil det være DX10 som sørger for dette eller Vista(HAL modellen i XP og evt. forbedringer i Vista)? Hvis det er DX10, kan man få DX10 til XP?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
- Diredt3d

meget interessant det som nevnes ang. DX og vista. Vil det være DX10 som sørger for dette eller Vista(HAL modellen i XP og evt. forbedringer i Vista)? Hvis det er DX10, kan man få DX10 til XP?

5122544[/snapback]

Ganske sikker på at det er HAL-modellen i Vista som sørger for det. Men det kan også ha noe med at enkelte ting kan gjøres med færre kall med DX10.

 

Aner ikke om DX10 kommer til XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...