Gå til innhold

Hvilket gratis antivirusproram?


Hvilket gratis antivirusprogram mener du er best?  

139 stemmer

  1. 1. Hvilket gratis antivirusprogram mener du er best?

    • AVG
      76
    • BitDefender
      3
    • Avast
      52
    • Antivir
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte tidligere Norton Antivirus 2003, men etter at abbonomentet gikk ut (og jeg i en stund hadde testet AVG hos lillebror og fetter) gikk jeg over til AVG Antivirus.

Det bruker veldig lite ressurser, ligger stille og rolig i system tray, og oppdaterer seg innimellom under oppstarten.

 

Både oppdatering av virusdefinisjoner og virusskanning av e-post tar mye kortere tid på AVG enn på Norton.

Lenke til kommentar

funnet ut at mange banker, internettleverandører, skuler, jobb osv, spanderer gratis AV abb., til kunder, ansatte og elever.Undersøk litt.!

Så får du kanskje eit betal program gratis i eit års tid iallfall....

 

 

alltid betalt for norton antivirus eg,heilt til eg fant ut at banken hadde avtale med norman om gratis antivirus program til kunder.

Lenke til kommentar
jeg ville ikke annbefale noen gratis antivirus progs....noen er ok...men det er en grunn til at de er gratis...så går det altids ann og "få tak i" ett bra program

bare man leter litt

5113889[/snapback]

Hva mener du med "få tak" i?

 

Jeg håper du her mener at de aller fleste kan få gratis antivirus program fra nettbank eller i forbindelse med andre kundeforhold.

 

Jeg bruker Norman siden lisens følger med nettbanken.

Lenke til kommentar
Hmm... mange forskjellige meninger her... kan ikke noen få opp en avstemning?

5117958[/snapback]

Veit ikke om det går på dette forumet, men noen steder kan man endre første post til å bli avstemming.

 

Du kan jo prøve det.

5118031[/snapback]

 

Jeg får dessverre ikke lov av våre venner moderatorene, så vi får bare håpe at noen morderatorer ser denne posten og legger inn en avstemning.

Lenke til kommentar

altså slik jeg ser det så er det avg som er favoritten i denne tråden, mens du har avast! og bitdefender som forslag også.. det enkleste er jo bare at du tester ut disse tre og ser hva du liker best.

 

til motsetning av ondskapen norton så infiltrerer ikke disse programmene hele maskinen din og gjør seg selv halveis umulig og fjerne, så du kan trygt innstallere de og se hva du synes.

 

jeg har som sagt testet alle tre samt et par andre alternativer og havnet til slutt på BitDefender som er min favoritt. enkelt i bruk, krever ikke mye ressurser og gjør jobben. ankepunktet må vel være at det er litt tidkrevende og ta en full virusscan i forhold til f.eks nod32, men ettersom jeg har maskinen på om nettene så gjør det meg ingenting.

Lenke til kommentar
bitdefender har jeg brukt i flere år nå og storfornøyd, stabilt og bra. liker det bedre enn avast, avg og diverse andre alternativer..

5113902[/snapback]

Bare for å presisere, gratisversjonen av Bitdefender har kun on-demand scanning. Mao har man ingen permanent beskyttelse (realtime protection). Det fungerer sikkert greit for en del brukere som er mer påpasselige, men i mange tilfeller har jeg erfart at realtime scanning er et must.

 

Trenger man gratis AV med realtime scanning anbefaler jeg AntiVir, AVG eller Avast.

Lenke til kommentar
Bare for å presisere, gratisversjonen av Bitdefender har kun on-demand scanning. Mao har man ingen permanent beskyttelse (realtime protection). Det fungerer sikkert greit for en del brukere som er mer påpasselige, men i mange tilfeller har jeg erfart at realtime scanning er et must.

 

Trenger man gratis AV med realtime scanning anbefaler jeg AntiVir, AVG eller Avast.

5119796[/snapback]

 

det er godt mulig, men bitdefender + ms antispyware og sp2 firewall'n er eneste beskyttelse jeg selv har og har innstallert hos min far og søster, har ikke vært plaget med noe fyfy. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...