Gå til innhold

Hva bør jeg velge av Xbox, gamecube og playstation


xomer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allle konsollane har sine positive og negative sider. Det er avhengig av kva for nokre spel du vil ha. F.eks så er kanskje tidenes beste spelserie, Zelda, eksklusivt for gamecube (dvs. Nintendo konsoller). Mens dei andre konsollane har sine kvalitetsspel.

 

Det kan og vere ein ide å vente på xbox 360, men dette må du vurdere sjølv. I forbindelse med at 360 kjem ut, er det venta at Sony vil senke prisen på PS2.

Lenke til kommentar
Du bør velge utifra hvilke spill du spiller. hvilke spill spiller du?

 

Teknisk sett: XBOX>PS2>Gamecube

5108712[/snapback]

 

Det der er faktisk ikke riktig. Teknisk sett kommer xbox på toppen, så gamecube, og tilslutt PS2. For eksempel måtte utviklerne av Resident Evil 4 skru ned detaljenivået når de skulle porte spillet til Plyastation 2. Så Gameube er nok kraftigere ja, bare sånn for ordens skyld.

 

Rent spillmessig kommer jo det faktisk helt ann på hvilke spill du liker, og om online muligheter er et must for deg. Dersom du er helt avhengig av online spilling er nok xbox veien for deg å gå. Dersom du er mer opptatt av partyspill som du og alle vennen dine kan kose seg med sammen, med mye latter og morro er GAmecube veien å gå. MAriokart: Double Dash, Super Mario Prarty-serien og mange andre gamecube spill er særegne når det kommer til morro med venner.

 

Ønsker du et stort utvalg av spill, og spesielt serier som Final Fantasy, Gran Turismo, Metal Gear Solid og andre er nok PLaystation 2 veien for deg og gå.

 

 

Som sagt må du nesten finne ut av dette selv, da de fleste her på spillforumet er fanboys, som såklart vil råde deg til å velge den konsollen de digger. Dog kommer jo snart next-gen konsollene (Xbox 360 først). Hvis du har litt tolmodighet kan du jo kjøpe deg en slik en. Disse vil naturligvis koste en del mer enn det konsollene gjør idag, men det er vel verdt det.

 

Sånn sett så får du bestemme selv, og så håper jeg u blir fornøyd med valget ditt. Jeg råder også dere andre brukere til å svare sånn nogelunde nøytralt og modent. Lykke til.

Lenke til kommentar
Sånn sett så får du bestemme selv, og så håper jeg u blir fornøyd med valget ditt. Jeg råder også dere andre brukere til å svare sånn nogelunde nøytralt og modent. Lykke til.

5109414[/snapback]

 

det er likk komisk at du råder folk til å svare nøytralt, da dette må være den mest nøytrale tråden jeg har sett på årevis. tror faktisk ikke et eneste innlegg var fanboy prega...

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg hadde jeg venta til ps3 kom ut!

:)

5109576[/snapback]

Vist han har planer om å få spelt noko den nærmaste tida så er ikkje det så lurt. PS3 kjem vel ikkje før om 1-1.5 år? Han går glipp av mykje speling på den tida. Så eg vil nok påstå at vist han er ute etter ein spelkonsoll no, så er det bare tull å vente på PS3.

Lenke til kommentar

Har selv ikke prøvd X-box noe særlig, men har selv GC og PS2.Har forøvrig også PC som spilles mye på.

 

Som tidligere nevnt har GC en god del originale spill når det kommer til gameplay. Disse kan kanskje være litt sære på sett og vis, men har stort sett blitt positivt overrasket. Spill som Metroid Prime 1 og 2 og Zelda er gode argumenter, samt diverse partyspill. Dog litt svakt spillutvalg.

 

PS2 har godt utvalg av spill av alle varianter, men ikke alt flyter så fint. Multiplatform-spill er ofte svakest på PS2. Viktigste spill for min del er Metal Gear-serien og Gran Turismo-serien, som alene er verdt å eie konsollen for. PS2 er stort sett grei til 3-person spill, racers. Skuffende om du ønsker å spille FPS.

 

X-box kan jeg ikke si så mye om. Følte at X-box lå litt for nær PC i spillutvalget, og at jeg stort sett fikk spilt alle spill på enten PS2-en eller PC-en. Finnes diverse eksklusive titler her også....

 

Uansett ville jeg vurdert å teste ut Xbox 360 før jeg hadde tatt et valg i din situasjon. Koster gjerne litt, men er sikkert verdt det på sikt. Sikkert mulig å plukke opp en X-box, PS2 eller GC for prisen av et Xbox360-spill så snart nye Xbox er lansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...