Gå til innhold

Pixelfeil - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært borti endel LCD skjermer etterhvert, men aldri funnet pixelfeil. Dog er det min oppfatning at dersom du går ned i pris, så jenker man på kraver her og kvaliteten på LCD skjermen. Jeg er også av den oppfatning at Dell generelt bruker LCD skjermer av høy kvalitet, mens det fra andre produsenter kan variere noe mer. Selv har jeg aldri hatt problemer med skjermer fra Dell, HP er en annen historie. På jobben har jeg 2 stk 19" HP skjermer, begge er byttet ut. Den ene var "brent"(til tross for at jeg er nøye med skjermbeskytter), den andre bare slo seg av/på etter egen vilje. Den første røk etter mindre enn en uke, den andre byttet jeg nettopp(etter ca 7 mnd). Det irriterende nå er at jeg legger merke til hvor mye den eldste skjermen er "slitt", jeg hadde sannsynligvis aldri tenkt på det hadde det ikke vært for den "nye" og ferske skjermen som er krystallklar i forhold til den gamle som er tåket i forhold... Jeg ser også at skjermer fra andre produsenter vi har blir liknende slitt.

 

Dette hadde ingenting med pixelfeil å gjøre, poenget mitt er at LCD skjermer nok er mer sårbare og må behandles mer forsiktig enn mange er vandt med fra CRT skjermenes tid. Dvs jeg tror ikke pixelfeil er det største problemet med LCD skjermer vs CRT.

Lenke til kommentar

Har hatt følgende erfaringer fra kjøp de siste 6 mndr

dell 20" en stk stuck hvit pixel

laptop Packard Bell(NEC) a8810 1 stk rød/lilla/gul stuck pixel i midten av skjermen.

En stykk komplett notebook s260(msi): Her får jeg forhåpentligvis en ny pga kompletts suverene oppstartsgaranti(de garanterer mot pixelfeil de første ukene)

Lenke til kommentar

Jeg har én "psykotisk" piksel på min Zepto 6515WD. Den lyser rødt i stedet for blått, turiks i stedet for gult, og lilla i stedet for havgrønt. Ellers virker den helt fint. I begynnelsen trodde jeg det bare var en rød flekk i bakgrunnsbildet; måtte se nøye etter for å finne de to andre fargene den ikke klarer. Litt irriterende, men jeg ser det bare på mørkeblå bilder, så jeg har liksom ikke giddet å klage (tror uansett ikke Zepto har noe garanti på det)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...