Gå til innhold

En komplett lakkeringsguide


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det gjelder for all lakkereing.

 

Joda, fluoriserende lakk fungerer, men har ikke sett effekten IRL. Men jeg har enda ikke klart å kommet over eller funnet blå fluoriserende lakk.

7133873[/snapback]

 

Jeg har sett den lakken i et kabinett IRL. Det er "DRIT" kult. Han hadde kun blåe lys og lakken var gul. Det var skikkelig kult.

Jeg skal lakke mitt kabinett med orange farge. Håper på bra resultat.

Kan poste bilde når delene er i huset!

Lenke til kommentar
Rens

Start med å fjerne alt av stickers, for så å vaske det som skal lakkes. Bruk en fille eller noe papir som ikke legger igjen nupper (iik) eller andre rester. Bruk Lynol eller isopropanol. Begge deler lukter stramt, husk igjen det når du velger hvor du skal gjøre dette. Bruk godt med rensemiddel, og skift fille ofte. Husk at filler/papir med disse stoffene kan selvantenne, så ikke la de ligge igjen etter deg, kast dem i søpla ute.

5105337[/snapback]

De burde vel strengt tatt oppbevares i en søppelbøtte av metall, eventuelt en stålbøtte av noe slag? De selvantenner nok like fint ute i søpla som inne :)

Lenke til kommentar

Teller Quick-lakk som skikkelig lakk?

De har forresten fluoriserende refleksgul, refleksgrønn +en farge til som jeg glemte navnet på (kanskje blå?)

 

Fant dem hos fargehandelen/monter.

 

Jeg regner med at pussing i hovedsak gjelder metall/førlakkerte metallkabinetter.

 

Noen som kan gi meg noen erfaringer med laptoplakkering? (hardplast m. farge i plasten)

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gi deg noe direkte erfaring av lakkering av en laptop, men jeg kan gi deg min erfaring på lakkering av plast ;)

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det ABS plast jeg har lakket, det fungerer helt greit å bruke vanlig grunning ;) Ressultatet blir helt ok, kan sikkert få postet noen bilder av den lakkeringen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hei!

 

Jeg har ett kabinett jeg vurderer å lakkere, og lurer på om dette er alt jeg trenger:

 

EDIT: I tillegg til noe å vaske med da :)

7223906[/snapback]

Jeg tror egentlig ikke du trenger å kjøpe "meget" og "superfin"-sandpapir. Poenget med sandpapir er jo å "matte" flaten slik at lakken (primer) setter seg bedre. Det holdt med superfin på meg, da jeg moddet et kabinett.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig ikke du trenger å kjøpe "meget" og "superfin"-sandpapir. Poenget med sandpapir er jo å "matte" flaten slik at lakken (primer) setter seg bedre. Det holdt med superfin på meg, da jeg moddet et kabinett.

7224043[/snapback]

 

Oki!

 

En annen ting jeg lurer litt på er hvordan "matt svart" lakk tar seg ut på kabinettet, og om jeg kansje bør velge denne framfor den jeg har lagt i handlelista mi nå.. :hmm:

 

EDIT: så dette er det jeg trenger å kjøpe da: (?)

post-109308-1162753610_thumb.jpg

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har prøvd biltemas oransje fluoriserende lakk på orntli`rengjort overflate og vil si meg strålende fornøyd med 4 30cm UV-lys i kabinettet...

Ser ut som kabinettet er radioaktivt...

Lakket bare på aluminium uten primer/pussing..

Jeg har en liten casemod gående og lurer på hvor jeg finner Blå UV-lakk. noen som vet? Biltema lagerfører bare rød,gul,oransje og grønn...

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...