Gå til innhold

X1800XL eller 7800GT


GoldlaXiE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ifølge en del tester så yter de ganske så likt, 7800GT er kanskje littegrann bedre uklokket, og koster mindre så ville kanskje valgt det kortet. men så er det også veldig masse folk som har klart å overklokke x1800xl kortet noe infernalsk, så det er vertfall ganske så oc vennlig har jeg fått med meg. per idag ville jeg dog valgt 7800GT kortet siden det er billigere, og minst like bra som x800xl kortet, om ikke bedre da

Lenke til kommentar

Så lenge x1800xl ligger på prisnivå med 7800gtx er det ingen tvil ?. om du først skall bruke 3900kr som x1800xl koster (databutikken.no har hatt x1800xl på lager lenge nå) kan du jo like gjerne kjøpe 7800gtx.

 

Bygde nettop en pc og fikk da kjøpt 7800gt pov til 2880kr

 

asus 7800gtx til 3950 - det finnes til 3800kr også men ikke på lager

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hva slags tester er det du ser at 7800gt scorer over X1800XL?

 

som dere ser så "liker" X1800XL kortet litt AA og AF!

5104024[/snapback]

 

Egentlig ville jeg ikke sammenlignet x1800XL med 7800GT. 7800GT kortet er mye billigere, og gir derfor mer for pengene. x1800XL ligger i samme prisklasse som 7800GTX 256MB, og da er det ikke noe spørsmål...

 

Hvis du ser litt på real-world tester kanskje.....

Hva med F.E.A.R med AA og AF? (AnandTech)

fear2.jpg

 

Half-Life 2 med AA og AF (Xbitlabs)

canals_candy.gif

Lenke til kommentar
Egentlig ville jeg ikke sammenlignet x1800XL med 7800GT. 7800GT kortet er mye billigere, og gir derfor mer for pengene. x1800XL ligger i samme prisklasse som 7800GTX 256MB, og da er det ikke noe spørsmål...

Det er fremdeles et sprøsmål om man foretrekker vinkel uanhengig "shimmer free" AF over noe mer rå ytelse, om man er villig å ofre AA for HDR eller finner ting som 6xMSAA med lav ytelsetap og AVIVO attraktivt. Det er også et spørsmål hvordan disse kortene vil dra fremtidens spill.

Når det er sagt hadde jeg også valgt 7800GTX over X1800XL slik situasjonen er i dag, men jeg syns det går ann å være litt mer nyansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...