Gå til innhold

background-image Virker i Opera, ikke i IE


Anbefalte innlegg

Følgende virker i opera, men ikke i IE. Dvs. bakgrunnsbildet vises i Opera, men i IE skjer det ingenting, altså hvit bakgrunn...

<? 
 echo "<tr style=\"height: 20px; background-image: url(pics/menu_bg.jpg);\"><td..... ";
?>

 

Hva må jeg gjøre for å få det til å fungere i IE6? Jeg har prøvd å legge det i stilark, men da virker det ikke i hverken opera eller IE. Noen som har vært borti samme problem?

 

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker stilark, eller inline styles, spiller ingen rolle. Men om IE i det hele tatt klarer å vise et bakgrunnsbilde for en rad er jeg litt usikker på.

 

Jeg fant en del som hadde nogenlunde samme problem som deg via et kjapt google-søk.

 

Det er mulig du får mer/bedre hjelp i webdesign-forumet, siden dette strengt tatt ikke er et PHP-problem :)

Lenke til kommentar

Endre: Man bruker \" for at ikke PHP skal tolke " som ". :) Det ville ha avsluttet echo-kommandoen og du ville fått en fatal parse-error. Når du skriver \" i PHP i denne sammenhengen, blir bare " sendt til bruker.

 

Jeg tror ikke IE takler bakgrunnsbilder i TR. Var borti det selv bare for noen uker siden. :(

Lenke til kommentar

Ok, jeg får ikke IE til å reagere på dette heller... burde vel fungere fint vel? Har prøvd med bare background i steden for background-image, men ingen resultat. I Opera fungerer dette også selvsagt fint...

 

echo "<table style=\"width: 100%; height: 20px; background-image: url(pics/menu_bg.jpg);\">

 

Noen løsninger, eller forklaringer på hvorfor det ikke virker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...