Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis alt går etter planer skal jeg motta min N80 på døra før kl 9 imorra tidlig. Fikk tak i den på Qxl.no. Skal bli interessant å se både hvor sinnsykt bra den er, og hva som gjør at folk ikke liker den. Blir nok sikkert uansett en bra introduksjon til symbian.

 

Blir godt å prøve noe annet.

Hadde frem til nylig en I-Mate K-Jam, og jeg må si jeg syntes WM5 var utrolig tungvidt til vanlig bruk (tekstmeldinger, å ringe og ikke minst komponere MMS)

 

Håper også jeg får muligheten til å teste skype og lignende voip klienter på den i fremtiden.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg med konvertering av videofiler til N80? Jeg har prøvd meg litt med Xilisoft 3GP Video Converter, med blandet hell. 3GP-filer jeg lager spilles av fint, men jeg vil ha MP4-filer med CIF-oppløsning da kvaliteten på 3GP etter min mening suger. Videoklipp i MP4 forhåndsvises fint i bilde/video-galleriet, men RealPlayer nekter å spille av disse :hrm:

 

Noen forslag til innstillingene (bitrate på lyd/bilde osv)? Jeg tror at det kan ha noe med lydinstillingene å gjøre, hva er maksfrekvens på lyden RealPlayer klarer å behandle? Og bør jeg konsekvent velge Mono framfor Stereo?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg med konvertering av videofiler til N80?  Jeg har prøvd meg litt med Xilisoft 3GP Video Converter, med blandet hell. 3GP-filer jeg lager spilles av fint, men jeg vil ha MP4-filer med CIF-oppløsning da kvaliteten på 3GP etter min mening suger. Videoklipp i MP4 forhåndsvises fint i bilde/video-galleriet, men RealPlayer nekter å spille av disse :hrm:

 

Noen forslag til innstillingene (bitrate på lyd/bilde osv)? Jeg tror at det kan ha noe med lydinstillingene å gjøre, hva er maksfrekvens på lyden RealPlayer klarer å behandle? Og bør jeg konsekvent velge Mono framfor Stereo?

6127051[/snapback]

 

Akkurat dette samme problemet jeg nevnte noen poster siden. Bruker ImTOO, og får trolig det samme problemet som deg. La inn en mp4 fil på en SE W900i og der funka den bra, men ikke på min. :thumbdown:

Lenke til kommentar
men jeg vil ha MP4-filer med CIF-oppløsning da kvaliteten på 3GP etter min mening suger.

6127051[/snapback]

Ikke enig.

 

ImTOO, 3pg, 352x288 oppløsning med Bitrate 512, Auto framerate, AAC lyd med 44100hz samplerate stereo = Ekstremt gode resultater!

 

Mitt eneste ønske er å få full-screen oppløsning....

Lenke til kommentar
men jeg vil ha MP4-filer med CIF-oppløsning da kvaliteten på 3GP etter min mening suger.

6127051[/snapback]

Ikke enig.

 

ImTOO, 3pg, 352x288 oppløsning med Bitrate 512, Auto framerate, AAC lyd med 44100hz samplerate stereo = Ekstremt gode resultater!

 

Mitt eneste ønske er å få full-screen oppløsning....

6130138[/snapback]

OK, trodde 3GP maks støttet 176x144 video og 8kHz/48kbps lyd. Skal teste litt ut og se hva jeg kommer opp med. Ellers så håper jeg at SmartMovie kommer i S60v3-versjon snart...

 

Edit: Er det bare meg, eller er ImTOO og Xilisoft sin programvare så å si helt identiske..?

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Vil herved rette en stor takk til Symbian_Pro for de videoinstillingene, de funker fett med min N80 med glimrende kvalitet!

 

Har også testet ut Flash-spilleren, med ganske nedslående resultater. Enten får man opp at filen er skadet og ikke kan spilles av (avspilles helt OK på PCen), eller så hakker det mye på både lyd og bilde ved raske bevegelser. Meldingen om for lite minne kommer også opp på de største filene.

Lenke til kommentar
Det med at mobilkameraet skal ha lyd har vel blitt påbudt i mange asiatiske land grunnet voyeur-bruk..

 

Altså, ingen løsning på ditt problem men kanskje et interessant fakta :)

6131840[/snapback]

Jepp, har hørt om det der... Nå har jeg ingen planer om å snikfotografere noen som helst, men det er så innmari teit med en lyd som får hele nabolaget til å snu seg om man skal ta bilde av et eller annet..

 

--

sneilerts

Lenke til kommentar
Det med at mobilkameraet skal ha lyd har vel blitt påbudt i mange asiatiske land grunnet voyeur-bruk..

 

Altså, ingen løsning på ditt problem men kanskje et interessant fakta :)

6131840[/snapback]

Jepp, har hørt om det der... Nå har jeg ingen planer om å snikfotografere noen som helst, men det er så innmari teit med en lyd som får hele nabolaget til å snu seg om man skal ta bilde av et eller annet..

 

--

sneilerts

6132175[/snapback]

 

Kameralyden virker ikke på min N80 :!: Hvis det er en bug, så liker jeg den bug'en :cool:

Lenke til kommentar
Det med at mobilkameraet skal ha lyd har vel blitt påbudt i mange asiatiske land grunnet voyeur-bruk..

 

Altså, ingen løsning på ditt problem men kanskje et interessant fakta :)

6131840[/snapback]

Jepp, har hørt om det der... Nå har jeg ingen planer om å snikfotografere noen som helst, men det er så innmari teit med en lyd som får hele nabolaget til å snu seg om man skal ta bilde av et eller annet..

 

--

sneilerts

6132175[/snapback]

 

Kameralyden virker ikke på min N80 :!: Hvis det er en bug, så liker jeg den bug'en :cool:

6132934[/snapback]

 

 

Jeg satte tastelyd til av og da forsvant kameralyden :)

Lenke til kommentar

Hvordan oppretter jeg WLAN på N80? har gjort det som står i boka, men kommer ikke lenger enn pkt.1

Når jeg er inne på Tilgj.WLAN, så jeg videre trykke Valg > Angi tilgangspunkt.

Men dealen er når jeg da trykker Valg, da går jeg kun "Hjelp" og "Avslutt"

Lenke til kommentar
Hoppsann.

Der var N71 i butikkene også gitt.

6133658[/snapback]

 

Hvor så du N71 hen ?

6134231[/snapback]

Jeg er ikke sikker, men tror jeg så det på en reklame fra enten Elkjøp, Lefdal, Elprice eller Expert Bonus

 

 

Edit:

Det var visst Elprice.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...