Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... eneste som er litt trist er at de har laget et kamera med dårlig utgangspunkt (ikke AF, eller optisk Zoom)

5127358[/snapback]

Øh... Så du syns et 2mpix kamera er et dårlig utgangspunkt? Og autofokus er ikke så viktig som folk vil ha det til. Hvis fix-fokus'en er riktig satt opp, så blir bildene skarpe likevel, når man tar bilder på den avstanden kameraet er satt opp for. Har du sett bilder tatt med 6280, f.eks.? De står ikke tilbake for K750i, de, og jeg antar at ikke kameraet i N80 blir noe dårligere. Og å trekke ned en telefon fordi den ikke har optisk zoom blir helt feil. Det er jo ikke akkurat vanlig på telefoner og kan knapt nok kalles en mangel. Med mindre du ser på nesten samtlige telefoner på markedet som mangelfulle... :roll:

5127402[/snapback]

 

Den har 3 megapxl ja, og nei, det er ikke noe dårlig utgangspunkt!

 

Ikke misforstå, jeg prøver ikke å surmule... er bare lei av den nokia greia... lever en mobil som er knall, trekk ut et par viktige detaljer, og lanser en "ny" mobil i et nytt skall med de samme spesifikasjonene, bare sett på AF, linsedeksel og 2 * optisk zoom så har du en ny mobil...

 

N80 er så utrolig bra, og ser så bra ut. men kamera delen virker halvhjertet.

Og du må gjerne argumentere for å ikke ha AF, men i realiteten er AF faktisk noe som gjør bilder langt bedre!

Et bilde kan sikkert sammenliknes, men ikke en større sammenheng!

:no:

 

i 06 ser vi optisk zoom, og som en N serie, burde den ha dette.

men, som sagt, N81 - som blir lansert over sommerferien 06 har sikkert dette...

:thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke misforstå, jeg prøver ikke å surmule... er bare lei av den nokia greia... lever en mobil som er knall, trekk ut et par viktige detaljer, og lanser en "ny" mobil i et nytt skall med de samme spesifikasjonene, bare sett på AF, linsedeksel og 2 * optisk zoom så har du en ny mobil...

5127527[/snapback]

Jo, du har et poeng der. Blir mange mobiler som er nesten helt like. Men det ser jo ut til å funke, da. Folk kjøper jo Nokiatelefoner i bøtter og spann (og da snakker jeg om mann i gata). Og selv her på forumet er jo meningene delte om det er best med mange små skritt (Nokia) eller få men lange skritt (SE, selv om de har satt opp frekvensen litt i det siste...).

 

Men det med AF blir vi nok ikke enige om. Vi får vente til 6280 er ute, så kan vi ta diskusjonen da. Jeg bare vil innstillingen om at "hvis telefonen ikke har AF, så er alle blidene uskarpe" til livs. ;)

Lenke til kommentar
Men selv jeg vurderte 6280... men så kommer N80... hvem gidder å kjøpe 6280 da?

:roll:

5127763[/snapback]

De som ønsker en billigere mobil, en mobil som kommer flere måneder før, en mindre mobil, en raskere mobil. Sannsynligvis ganske mange.

 

Jeg kjøper nok 6280 med en gang den kommer og så N80 etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå for N6280,

fordi dette er en mye penere telefon en N80.

Dessuten har jeg hatt Symbian de 2 siste årene (siden N6600 kom ut),

og har kommet til den konklusjonen at jeg ikke har bruk for det.

 

S60 trekker mer strøm og er tregere enn S40.

Har ennå ikke funnet ett fornuftig program til S60

(med unntak av FExplorer, delvis Smartmovie og noen få andre programmer).

Sier delvis Smartmovie fordi skjermen er litt i det minste laget

til at jeg kommer til å se en lang spille film på telefonen.

Lenke til kommentar
hmmm, ikke helt enig der men.

 

Huff! Den er nydelig ja. :love:

Noen som har hørt noe mer eller? Blir vi ventende helt til Mars før denne kommer, eller er det mulig den slippes i Januar? Er så vanvittig lei av å vente allerede. :no:

5154133[/snapback]

Det er alltids mulig at den kommer i januar, men sannsynlig er det ikke. Mars er mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Blir vi ventende helt til Mars før denne kommer, eller er det mulig den slippes i Januar?

5154133[/snapback]

Min (begrensede) erfaring med mobiltelefoner og kvartaler er at de i de fleste tilfellene kommer så sent som mulig. Å begynne å søke etter N80 i nettbutikkene fra januar i håp om å finne den er bare selvtortur. Innstill deg like godt først som sist på at den kommer i mars engang... :shrug:

Lenke til kommentar

Et lite skår i gleden er rundt hjørnet. Mye tyder på at Nokia N80 vil få den samme 220mhz cpuen som de siste s60 telefonene har (iflg verkstedene og importøren Telekiosken har kontakt med. Satte et lite apparat i sving etter test av wlan på 9500). Og gjør den det, da må man regne med at wlan delen av telefonen er sterkt begrenset. Nokia prøvde seg med wlan i 9500 og det var rene sorgen. Tar jeg feil om jeg påstår cpu i nyere s60 og på 9500 et like? Mins å huske jeg har lest det et sted (rett meg om jeg har feil arehei!). wlan på 9500 var ihvertfall ubrukelig, intet mer, intet mindre. Krysser fingre, tær, armer og bein i håp om at Nokia ikke slipper (nok) et halvveis-produkt, men tenker over slike ting til større grad. De er mestere på å putte inn elendige cpuer i telefoner.

Lenke til kommentar

Tror du har helt rett i at N80 får 220mhz prosessor som N90. Om det er den 9500 bruker aner jeg ikke, og ja, på 9500 er WLAN ubrukelig.

 

Får i hvert fall håpe at S60 kombinert med WLAN fungerer bedre enn Series 80 og WLAN. 9500 har vel også en større skjerm som gjør det noe tregere, men hvor stor innvirkning det har i praksis vet jeg ikke.

 

Får i hvert fall håpe på det beste. E-serien har samme 220 mhz prosessor, og tviler på at de ville laget en serie mobiler til bedriftsmarkedet med WLAN som et viktig punkt, uten at dette skulle funket ordentlig.

Lenke til kommentar

Det med E-serien er et poeng. Men samtidig tror jeg nok E-serien har fått wlan "nærmere sitt hjerte" for å si det sånn. Ikke kamera eller annet dilldall, i stor grad bare nødvendige business programmer og trådløse tilkoblinger. På den måten mer cpu dedikert til oppgaver som wlan. N80 på sin side er jo væpnet til tennene med alt et teknofilt hjerte kan begjære per dags dato. Beklager at jeg virker så tvilende, men har gledet meg no vannvittig til denne telefonen! Håper derfor ikke det blir en flopp. Men strengt tatt må vi jo bare vente og se. Realiteten er vel uansett at vi ikke kan vente oss telefonen i hyllene før tidligst midt-februar, mest sannsynlig en gang i mars.

 

EDIT:

My back. E70 har 2mpix kamera + en hel del andre godbiter. Håpet stiger. :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...