Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

Da vil jeg påstå at det er lysår bedre med et clamshell-design, hvor man i alle fall får en ytre skjerm.

5102783[/snapback]

Mener du å si at en slider ikke har en ytre skjerm? Jeg vil tørre å påstå at de aller fleste slidere har bedre ytreskjerm enn de aller fleste klapptelefoner, siden slidernes ytreskjerm er den samme som hovedskjermen... :tease:

5103012[/snapback]

 

Moromann, du forstod hva jeg mente, men du ville bare kverulere litt. Nei, jeg mener det helt seriøst, det er mye mer fornuftig å ha en diger hovedskjerm, som ligger beskyttet i et clamshell-design, enn å beskytte tastene og la skjermen ta julinga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moromann, du forstod hva jeg mente, men du ville bare kverulere litt.

5105699[/snapback]

Da burde du vel heller sagt noe sånt som at klapp er bedre fordi da blir hovedskjermen beskyttet... ;) Men jeg er enig i det. Bare liker ikke telefoner man må bruke to hender på. Ellers må man lære seg en spesiell teknikk, men jeg er redd for å glippe den i prosessen. Men du kan vel ikke være så glad i candybar-formen heller da? :whistle:

Lenke til kommentar

Ja, burde kanskje skrevet det. Og nei, Candybar er heller ikke helt greia, men funker til nød.

Men jeg må vel henge meg på en del folk å si at Nokia har virkelig begynt å banke løs på SonyEricsson, som så ut til å spise marked en stund.

Nokia har begynt å imponere veldig. Er dessuten VELDIG enig med en av de tidligere postene her, om at lanseringer skulle vært som Apple sine.

Blir noe presentert er den tilgjengelig med en gang.

Nokia har liksom litt hastverk med N-serien.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært glad i verken slider eller candybar design heller, og har i de to siste årene alltid hatt clamshell. Men N80 er altfor lekker til å ikke bli glad i. Designet er gjennomført og nydelig, og vi kan se at skjermen er litt senket ned. Så lenge man ikke legger mobilen i samme lomme som nøklene, så tror jeg nok at det skal mye til for å skrape skjermen. I tillegg til den heftige spesifikasjonen, er det umulig å ikke la seg friste. Syns designet til N80 er mye finere enn N71. Clamshell er ikke synonymt til vakker telefon.

Lenke til kommentar

Er virkelig klar for N80 nå. Betalte 2300 for min N70 med abo, men jobben har kjøpt ut både abonnement og telefon, så N70n rykker ut på QXL så snart N80 er i hyllene.

 

Det er et problem ingen har nevnt med N92 by the way. Per dags dato er det kun noen storbyer i verden som sender over det systemet N92 mottar tv-signaler på (DVB-H). Det er faktisk ikke sikkert man kan bruke N92 til tv kikking her i landet på denne siden av 2006, om det kommer til landet i det hele tatt. Og gjør det det, så er det stor sannsynlighet for at man må ta med seg telefonen sin til Oslo for å få med seg sendinger med det første. Vi får håpe, for N92 fansens skyld, at noen finner det for godt å etablere et slikt nett i Norge.

 

Men: Misforstå meg rett! Det blir mulig å se sendinger over 3G og EDGE, men kostnadene blir jo deretter.

Lenke til kommentar
Det er et problem ingen har nevnt med N92 by the way.

5120589[/snapback]

Jeg mener ikke dette kverulerende, men det er da strengt tatt ikke N92 det er et problem med, det er tv-tilbyderne.

5120672[/snapback]

 

:hmm: Tar den.. :roll:

 

Rettelse: Det er et problem ingen har nevnt ANGÅENDE N92 by the way.

 

23:25 Mandag kveld, ha meg unnskyldt. Håper ingen med N92-planer droppet kjøpeplanene på grunn av min feil-info! :p

Lenke til kommentar
Skrell! N80 har quadband, edge, 3g og wlan! :omg: I tillegg har den en kongeskjerm (352 x 416 pixels, 262,144 colors), mp3, radio, 3mpix kamera, hot-swap minnekort, USB2.0 og symbian. Kan telefonen bli mer komplett enn det? :dribble:

 

Men jeg tok ikke helt de greiene med tilkobling til tv, stereo og pc. UPnP? Whazzat? Må man ha en liten UPnP-dings koblet til stereo'n for å kunne spille musikk på den? Og kobler man seg til PC bare via programvare, eller må det noe hardware til?

5094339[/snapback]

 

 

:thumbup: ja da var den saken i boks! min neste det? (skal si at expert får den først ;) )

Lenke til kommentar

N92 er vel for et eksperiment å regne tror jeg?

Slik som hm... (går helt surr i alle de nokia nr jeg) var det 7600 tro?

:hmm:

Nåvel, men det viser en begynnende trend for mobiler, at de i tillegg til å kunne tilby ok kamera, mp3 spiller, og samtidig være en telefon, så blir de etterhvert så mye mer...

Et skikkelig hybrid produkt, i et lite skall-og problemet er fremdeles batteriet...

 

N80 er den fineste mobilen nokia har laget siden 8210/8850 syns jeg, eneste som er litt trist er at de har laget et kamera med dårlig utgangspunkt (ikke AF, eller optisk Zoom)

Og det uten noe linsedeksel.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
... eneste som er litt trist er at de har laget et kamera med dårlig utgangspunkt (ikke AF, eller optisk Zoom)

5127358[/snapback]

Øh... Så du syns et 2mpix kamera er et dårlig utgangspunkt? Og autofokus er ikke så viktig som folk vil ha det til. Hvis fix-fokus'en er riktig satt opp, så blir bildene skarpe likevel, når man tar bilder på den avstanden kameraet er satt opp for. Har du sett bilder tatt med 6280, f.eks.? De står ikke tilbake for K750i, de, og jeg antar at ikke kameraet i N80 blir noe dårligere. Og å trekke ned en telefon fordi den ikke har optisk zoom blir helt feil. Det er jo ikke akkurat vanlig på telefoner og kan knapt nok kalles en mangel. Med mindre du ser på nesten samtlige telefoner på markedet som mangelfulle... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...