Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

 

Skal tro du ser forskjell på 6680 sin skjerm på 2,1" med 176 x 208 og n80 som har 352 x 416... :)

 

Ah, så du tenkte på n71. Vel, den har jo også qvga som er et stort skritt fra 176 x 208...

5097645[/snapback]

Ingen big deal, men N71 har 2,2" skjerm. Foreløpig er det kun N90 av S60-modellene som har 2,1", men så vidt jeg følger E60 etter, og muligens E70.

5097858[/snapback]

 

Har ikke 6680/6681 også 2,1" skjerm? mobile-review sin spec-liste sa iallefall 2,13".

Uansett vil jeg påstå at oppløsningen utgjør ganske mye. Godt å se at Nokia ser ut til å slutte med den gode gamle 176 x 208 som har vært standard i flere år på series 60.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: ikke den beste batteriet, nei. 2.4" skjerm er større en vanlig i hvert fall da. (standar 2.2") lurer på om man kan se forskjell på størrelsen.

5096028[/snapback]

...

5097645[/snapback]

Ingen big deal, men N71 har 2,2" skjerm. Foreløpig er det kun N90 av S60-modellene som har 2,1", men så vidt jeg følger E60 etter, og muligens E70.

5097858[/snapback]

 

sikker på det?

 

There's no better time than right now. The Nokia N71 is the device for instant entertainment gratification. Its sleek fold design holds an integrated music and video player, a 2 megapixel camera, an improved Internet browser, a large 2.4" color display, 3G connection speeds and loads of other features. The Nokia N71 is the perfect device to accompany your active, spontaneous life.

 

man ser nok sikket ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Men har disse nye N mobilene HDD?

:whistle:

5094427[/snapback]

Nei, ingen av dem har harddisk, men samtlige støtter SD-mini (eller micro?) minnekort.

5094445[/snapback]

 

Har ikke N91 HDD på 4gig?

 

Må si jeg virkelig er imponert over N80. Nokia imponerer stort. SE's P990 ser blek ut i forhold til denne. HohO! Blir nok en svart N80 på meg når den kommer ja.

Lenke til kommentar
Må si jeg virkelig er imponert over N80. Nokia imponerer stort. SE's P990 ser blek ut i forhold til denne. HohO! Blir nok en svart N80 på meg når den kommer ja.

5101496[/snapback]

Joda, stemmer det, men N91 er ikke en av de N-mobilene som ble presentert forleden dag :)

5101511[/snapback]

 

Åja, trudde han mente alle N-serier jeg.

 

Den lille greia under linsa er valg mellom landscape mode og macromode, og ikke noe linsedeksel. Uten autofokus så kommer det aldri til å bli krystallklare bilder, selv med 3mpixel. Men det som frister mest for meg med N80 er de andre spesifikasjonene, og ikke selve kameraet.

 

Leste i en annen forum at det er vibrasjon på N80, han ene var på pressekonferansen og fikk testet det ut. Han sa også at bildene som ble tatt med mobilen ikke var av topp kvalitet og tok dårligere bilder enn k750.

 

Med disse N og E seriene viser Nokia hvorfor de er størst i verden innen mobil. Nyeste tall viser at de har rundt 52-53% markedsandel på smarttelefoner og 32% på mobiltelefoner generelt. Med slike innovative produkter ser jeg ingen grunn til at andre skal ta igjen Nokia i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Hvordan prosessor vil man finne i disse mobilene, kanskje mest spennende for min del er nok N80, noen som har hørt noe rykter om spesifikasjonene på den?

 

Nokia har det jo som vane å putte i alt for underdimensjonerte cpu'er i telefonene sine. Ergrer meg grønn på min 7610 f.eks. som ikke klarer å henge med når jeg skriver meldinger engang :( og har hørt at dette "problemet" ikke har blitt vidre bedre me de nye telefonene. Men kanskje N-serien fikser dette ?

Lenke til kommentar
Hvordan prosessor vil man finne i disse mobilene, kanskje mest spennende for min del er nok N80, noen som har hørt noe rykter om spesifikasjonene på den?

 

Nokia har det jo som vane å putte i alt for underdimensjonerte cpu'er i telefonene sine. Ergrer meg grønn på min 7610 f.eks. som ikke klarer å henge med når jeg skriver meldinger engang :( og har hørt at dette "problemet" ikke har blitt vidre bedre me de nye telefonene. Men kanskje N-serien fikser dette ?

5101692[/snapback]

N80 og de andre mobilene bruker etter all sannsynlighet en prosessor på 220mhz.

 

Angående 7610 stiller jeg meg helt uforstående til det du sier. Hadde 7610 i langt over ett år, og det er den desidert beste mobilen jeg har prøvd til SMS. Tregheter i SMS-skriving var aldri tilstede. Nokia har i flere år vært mobilene som er raskest på SMS.

 

edit: Rykter om spesifikasjonene til N80? Spesifikasjonene er jo i offisielle og overhodet ikke rykter :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Er det jeg, og bare jeg i hele verden som faktisk HATER slider-design?

Jeg kan ikke engang fatte at noen liker det. Da vil jeg påstå at det er lysår bedre med et clamshell-design, hvor man i alle fall får en ytre skjerm.

N80 specs i N71 chassiset hadde gjort seg.

På grunn av designet alene er N80 helt ubrukelig for meg.

Lenke til kommentar
Er det jeg, og bare jeg i hele verden som faktisk HATER slider-design?

Jeg kan ikke engang fatte at noen liker det. Da vil jeg påstå at det er lysår bedre med et clamshell-design, hvor man i alle fall får en ytre skjerm.

N80 specs i N71 chassiset hadde gjort seg.

På grunn av designet alene er N80 helt ubrukelig for meg.

5102783[/snapback]

 

Det er bare deg.....................smak og behag det vel.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Da vil jeg påstå at det er lysår bedre med et clamshell-design, hvor man i alle fall får en ytre skjerm.

5102783[/snapback]

Mener du å si at en slider ikke har en ytre skjerm? Jeg vil tørre å påstå at de aller fleste slidere har bedre ytreskjerm enn de aller fleste klapptelefoner, siden slidernes ytreskjerm er den samme som hovedskjermen... :tease:

Lenke til kommentar
Hvordan prosessor vil man finne i disse mobilene, kanskje mest spennende for min del er nok N80, noen som har hørt noe rykter om spesifikasjonene på den?

 

Nokia har det jo som vane å putte i alt for underdimensjonerte cpu'er i telefonene sine. Ergrer meg grønn på min 7610 f.eks. som ikke klarer å henge med når jeg skriver meldinger engang :( og har hørt at dette "problemet" ikke har blitt vidre bedre me de nye telefonene. Men kanskje N-serien fikser dette ?

5101692[/snapback]

N80 og de andre mobilene bruker etter all sannsynlighet en prosessor på 220mhz.

 

Angående 7610 stiller jeg meg helt uforstående til det du sier. Hadde 7610 i langt over ett år, og det er den desidert beste mobilen jeg har prøvd til SMS. Tregheter i SMS-skriving var aldri tilstede. Nokia har i flere år vært mobilene som er raskest på SMS.

 

edit: Rykter om spesifikasjonene til N80? Spesifikasjonene er jo i offisielle og overhodet ikke rykter :)

5101779[/snapback]

 

 

Hmm, det var rart, funker greit å skrive en melding rett fram de fleste gangene. Men når den begynner å nærme seg 5-6 meldinger lang og lengre så rett og slett "lagger" det, og i alle fall om man skal gå tilbake i en tekst å sette inn mer tekst en plass. Det er helt håpløst på min 7610 :cry:

Lenke til kommentar
Synes Nokia kjører litt mangelfull info på spesifikasjonsarkene sine. Står ingenting om cpu f.eks. ?

5104088[/snapback]

Er ikke så ofte man oppgir hastighet på prossesor, hvem som produserer hovedkort, osv. osv... Forståelig at ikke alt om alle deler av mobilen skal listes opp i spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Qtek har som vane å gjøre dette. . .

 

For min del er dette helt avgjørende. Disse telefonene med såpass mye utstyr og rimelig komplekst os, krever en bra prosessor for å kunne yte bra. Så det burde oppgis hva de har å by på. Og siden Nokia ikke velger å gjøre dette, tror jeg nesten da at de kjører med underdimensjonerte cpu'er. I alle fall rart av dem å ikke oppgi noe om det var tilfellet at det fantes en liten godbit under panseret...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...