Gå til innhold

(AMD) DUALCORE lag fix *OPPDATERT*


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Fy faen dere er dumme unnskyld for at jeg sier det. dere MÅ laste ned de nyeste 64/32 bit Dualcore driverene for å få det til å fungere!

 

www.amd.com

 

Nok sagt.

5382337[/snapback]

 

for det første er ikke det løsningen for alle. selv har jeg prøvd det der og enda er det flere spill som rett og slett henger seg opp grunnet dualcore.

For det andre er du ikke den første som har kommet med den drivern der. hadde du lest litt hadde du sett det

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mye for å bli kvitt lagg, stuttering, ctd osv... MS Hotfix, AMD X2 drivere, affinitet, Nvidia dual core reg hacks osv.. men for meg kræsja Source-spillene alltid innen 10 min.

 

Foreløpig løsning for meg er å gå tilbake til Nvidia 78.03 driverne. Nå funker det endelig :)

 

(AMD X2 4200+, POV 7800GT, ASUS A8N-SLI Premium)

Lenke til kommentar

hei jeg har problemer med å kjøre knights of the old republic 2 med min x2 3800+ spille kjører med 100% cpu load, jeg prøvde først å sette affinity da så jeg at det bare brukte den ene kjernen i preformanc, men når jeg skal inn i spillet igjenn, klarer jeg ikke å få tilbake hele skjermbildet, ser bare musa men den forandrer seg når jeg skal fex lukke opp en dør, så jeg ser nye bilder.Har gått inn flere ganger og "switch to" mange ganger, men får ikke skikkelig bilde.

Jeg skulle så kjøre imagecfg, men av en eller merksnodig grunn mangler jeg C:\Windows\system32\dll har bare fire mapper på d og det er ingen av disse? noen så vet hva jeg kan gjøre da?du kan btw opptatere lista de med at Kotor 2 ikke funker.

 

systemet mitte er uten om prossessor er:

 

ASUS A8N-SLI Premium

XFX GeForce 7800 GT 256MB

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA

 

kan også nevne at jeg merker litt lagg i enkelte andre spill også, og det burde jeg ikkje gjøre, har opptatert til nyeste nvidia driverene nforce og til 3d kortet, noe mer som må opptateres for å få pcen til å fungere opptimalt. kan også nevne at jeg har problemer med å fullføre 3dmark av ukjennt grunn, å når jeg klarer det har jeg dårlige resultater på rund 7k :(

 

(jeg så det var endel så hadde ca likt mitt system, jeg har lastet ned driverene som er anbefalt til dem dvs ny cpu driver nforce og 3d driver, skal prøve den guro greia og se om den fungerer, men tviler.

Endret av stray
Lenke til kommentar

Hmm, det kan nesten høres ut som om du har spyware/adware eller noe sånt på maskinen, eller evt noe annet som stjeler ressurser. Hvis du vil sjekke det ut nærmere, finnes det helt sikkert flere forumtråder her i forumet med gode tips om hvordan man blir kvitt denslags.

 

Det med filen/katalogen du mangler er jeg mer usikker på. Hvis Windows av en eller grunn mangler filer, kan det kanskje være lurt å installere hele Windows på nytt?

Endret av Juke
Lenke til kommentar

hehe.. svarte.. hadde skrevet feil der ja. og det er ingen til nå som har merket seg den feilen.. sorry.. my bad..

 

Den rette folderen skulle være

 

c:\windows\system32\dllcache

 

Da er den første posten lagt til.

 

Forresten hvilken 3dmark versjon kjører du og får 7000p?

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Eg ser det står i fyrste post at Call of Duty 2 fungerar heilt fint med dobbeltkjerne-prosessorar frå AMD. Dette er ikkje heilt korrekt. Svært mange har problem med autolagring og regenerering av helse - meg inkludert. Sjå mellom anna denne tråden her, på Infinity Ward sitt diskusjonsforum:

 

http://www.iwnation.com/Forums/index.php?showtopic=15933

 

Framgongsmåten som står i tråden ovanfor hjalp lite for meg. Difor prøvde eg å laste ned den nyaste patchen frå http://www.callofduty.com/patch%5Fcod2/. Denne skal i grunnen berre fungere for Intel-prosessorar, og mange som har AMD har vore nøydde til å installere heile spelet på nytt fordi dei la inn denne patchen (sjå mellom anna på forumet ovanfor) - men, då eg prøvde meg så fungerte det ikkje berre like fint som før, men eg var kvitt alle problem eg hadde hatt! No lagrar spelet der det skal, og helsa kjem tilbake som ho skal! :thumbup:

 

(For å ha nemnt det, har eg ein AMD Athlon 64 X2 4200+ i PC-en min.)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen har nevnt det her enda, så jeg nevner det likegodt først som sist: Det finnes et lite program som lar deg åpne en hvilken som helst fil i Windows XP eller Windows 2000 slik du vil, med tanke på hvilken kjerne som skal brukes (uten å fysisk endre på filen du skal starte). Dette programmet ble anbefalt i et annet forum i forbindelse med å løse problemer i spill ved bruk av dual core, og programmet finner du på følgende nettadresser (forskjellige versjoner avhengig av operativsystem):

 

WinLauncher til Windows XP

 

WinLauncher til Windows 2000

 

I forumet jeg linket til, har de også listet opp diverse spilltitler, kan jo være verdt en titt. :)

 

...

 

 

Jeg testet nettopp to stk spill til på min Opteron 175 (har ikke trikset eller noe sånt for å få dem til å funke, så de har begge kjernene tilgjengelige og slikt - dette gjelder også Morrowind i mitt tilfelle):

 

WarCraft 3 - funker helt fint

Rainbow Six 3: Ravenshield (+ Athena Sword addon) - funker helt fint

 

PS: Jeg vet ikke om det har noen betydning, men jeg kjører mitt system uten Cool'nQuiet (eller "PowerNow" eller hva-det-nå-heter på Opteron), jeg har faktisk ikke installert driveren for prosessoren i det hele tatt. Nevner dette i tilfelle det kan ha noen betydning, dersom andre opplever problemer i spill som funker helt fint hos meg, for da kan det jo evt skyldes CoolnQuiet-teknologien.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes en norsk versjon av hotfix patcen?

 

Edit: Vi burde definitivt starte en dualcore tråd der nyttig programvare og digge ting man kan gjøre kan listes opp :)

5456836[/snapback]

 

Trenger da ikke å lage ny.. Jeg driver og flytter for øyeblikket og når jeg har kommet skikkelig i orden skal jeg skrive litt om på den første posten og kan da lage en egen programvare/driver seksjon..

 

hotfix fra ms mener du? MS har ikke gitt ut noen hotfix enda. venter til SP3 kommer.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

En ting jeg tror mange kommer til å bli opptatt av, er hvilke spill som kommer til å få en ytelsesøkning som følge av dual core (både nåværende og kommende spill). En liste over spill med full støtte for dual core, dvs spill som faktisk kan utnytte begge kjernene, ville derfor være nyttig å ha med i den første posten. :)

 

Listen blir jo ikke så lang per i dag da, foreløpig vil det vel kun dreie seg om Quake IV i form av en betapatch, Call of Duty 2 i form av en patch (1.01) og trolig Quake III (mener å ha lest at dette også støtter dual core, i allefall til en viss grad, tror man må kjøre en av de siste patchene). Noen som vet om flere?

 

Av spill som ikke er utgitt enda, kommer jeg kun på "The Elder Scrolls IV: Oblivion" i farten.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
En ting jeg tror mange kommer til å bli opptatt av, er hvilke spill som kommer til å få en ytelsesøkning som følge av dual core (både nåværende og kommende spill). En liste over spill med full støtte for dual core, dvs spill som faktisk kan utnytte begge kjernene, ville derfor være nyttig å ha med i den første posten. :)

 

Listen blir jo ikke så lang per i dag da, foreløpig vil det vel kun dreie seg om Quake IV i form av en betapatch, Call of Duty 2 i form av en patch (1.01) og trolig Quake III (mener å ha lest at dette også støtter dual core, i allefall til en viss grad, tror man må kjøre en av de siste patchene). Noen som vet om flere?

 

Av spill som ikke er utgitt enda, kommer jeg kun på "The Elder Scrolls IV: Oblivion" i farten.

5458125[/snapback]

 

civilization 4 skulle vel også støtte dette

Lenke til kommentar

Ja, det var noen her på forumet som nevnte dette med Civ IV, men jeg har ikke klart å finne mer info om dette ved å søke på nettet. Noen som vet noe mer konkret om Civ IV og støtten for dual core?

 

Jeg fant i allefall en bekreftelse fra forholdsvis sikkert hold om at Quake 3 støtter/støttet dual core, det står såvidt nevnt i denne artikkelen. Utdrag:

Sure there was dual core support in an older version of Quake 3, and couple of other games, but nothing modern.
Jeg vet ikke helt hvorfor de skriver "in an older version" når det gjelder Quake 3 vel og merke, betyr dette at de fjernet støtten i senere versjoner/patcher?

 

Edit: Har sjekket litt nærmere angående Quake 3, og det ser ut til at spillet faktisk hadde støtte for dual core en gang i tiden, men at denne funksjonaliteten havarerte pga senere patcher (eller noe i den duren), så da er det vel liten vits i å ha med Quake 3 på listen. Det står litt om det i dette forumet i allefall.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...