Gå til innhold

(AMD) DUALCORE lag fix *OPPDATERT*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det anbefalt og installere denne hot fixen uansett? Kan ikke si jeg merker noen problemer men vet aldri... Leste man ikke skulle gjøre dette hvis man ikke merket noe. Det kunne bare skape problemer..

5467490[/snapback]

 

vel.. ms har jo gått ut og sagt at windows xp ikke tåler dualcore cpuer slik de burde og at det er no feil med timinga i windows. Så jeg har i hvertfall installert den nå..

Lenke til kommentar

Jeg tror denne hotfiksen kun har noe å si hos de som bruker CoolnQuiet (PowerNow! kalles det vel på Opteron) aktivt, siden denne hotfiksen i følge noe jeg leste på nettet i går (informasjon om hotfiksen) fjerner problemer relatert til CoolnQuiet-teknologien.

 

PCer som ikke har CoolnQuiet aktivert vil i såfall trolig ikke merke noen forskjell etter å ha installert denne hotfiksen (typisk sett er dette tilfelle hos overklokkede PCer, men det er mange andre som ikke har dette aktivert også). Det kan også forklare hvorfor noen merker forskjell, mens andre ikke gjør det.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

ja enig. I så fall er jeg den delen som overklokker å ikke merker noen forskjell hehe. Men må si at windows glir glattere nå. Testet og gjøre mye windows ting som og slette lage nye mapper. Flytte litt filer åpne programmer samtidig.. Det gikk glatt så det skal hotfixen ha :)

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

ja må testet mer ;) Noe jeg kan gjøre for å teste min dual cpu til randen? Et program som utnytter begge CPU..

 

hehe fint at du spør, jeg bruker faktisk boks kjøleren. Den er døds bra synes jeg. Den er mye mer stillegående enn noen annen kjøler jeg har hatt. Å nå som jeg har klokket opp til 2,5Ghz så ligger jeg på idle 29-32 grader og load aldri mer en 47-49 grader :cool:

 

Det er å den kaldeste CPU`en jeg har hatt. Eneste jeg gjorde var å fjerne den goopen som lå på kjøleren å la på Artic Silver 5. Anbefales på det sterkeste! Er fornøyd til de grader her hehe

 

(sorry hvis jeg har virket utydelig eller skrivet rart. Er døds sliten å trøtt etter en lang dag... :(:)

Lenke til kommentar

har aldri hatt noen gode erfaringer og klokke gjennom windows. + jeg synes å bruker BIOS er mere stabilt.. hehe Så ja jeg koser meg i bios. Det funker utrolig bra her. Kjører denne klokken 24/7 uten et eneste kræsj.

 

Innstillingene mine i bios er slikt:

 

HT x4

PCI: 33.33

PCI lock (husker ikke akkurat hva den heter nå) står på 100Mhz

 

volt: 1,4

 

minne: 2.3.2.6 @ 333*250 = 416Mhz på minnet. Mine brikker er laget for å kjøre standar 433mhz så jeg har mer å gå på :)

 

Er ganske fornøyd over klokken. Ingen problemer her å jeg trengte ikke volt modde så mye heller. standar er vel 1.35 å jeg tok den opp til 1,4 hehe

:thumbup:

 

veit ikke om brikkene dine lar seg klokke så mye men du kan teste. Er verdt det. Aldri hatt en så bra prossesor i hele mitt liv. Så det er ganske så gøy med denne dual coren!

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Jeg kan nå bekrefte at Civilization IV benytter begge kjernene. Jeg testet dette på min Opteron 175 ved å la taskmanager stå åpent i Windows XP mens jeg spilte en stund, og når jeg multitasket ut og sjekket, viste det seg at begge kjernene hadde jobbet ganske aktivt en stund.

 

Deretter endret jeg på affinity slik at spillet kun fikk lov til å bruke den ene kjernen, og etter å ha spilt en stund og sjekket igjen, viste det seg at den andre kjernen nå hadde blitt arbeidsløs, pluss at den kjernen som ble satt til å jobbe måtte jobbe ca dobbelt så hardt som tidligere.

 

Så Civilization IV ser absolutt ut til å støtte dual core. :)

 

(Jeg ser det står på listen allerede, men tenkte jeg skulle teste/bekrefte det likevel.)

Lenke til kommentar
hehe.. svarte.. hadde skrevet feil der ja. og det er ingen til nå som har merket seg den feilen.. sorry.. my bad..

 

Den rette folderen skulle være

 

c:\windows\system32\dllcache

 

Da er den første posten lagt til.

 

Forresten hvilken 3dmark versjon kjører du og får 7000p?

5427234[/snapback]

 

mja d eg trodde:P jo eg brukte vel 2005 tror eg, skall prøve 06 å se. men ja jeg fikk spillet til å fungere når jeg instalerte en gammel nvidia driver, da kunne jeg kjøre fult på alt, å det var ikke no problem. men denne driveren var dårligere i vietcong 2 så jeg har dreve å stressa me å avinstalere osv :p å apropo spyware, Juke det kan nok stemme det, for det ble bedre når norten 06 var oppe. btw noen anbefalinger av antivirus? er vel litt feilposta men.

Endret av stray
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvorfor er det slik at amd cpu ene sliter i xp

jeg har pentium d og kjører xp 64 bits

eneste spillet som ikke funker for meg er sc:ct og det er på grunn av os

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...