Gå til innhold

(AMD) DUALCORE lag fix *OPPDATERT*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan legge til at GTA San Andreas ikke støtter Dualcore med min CPU (AMD Athlon 64 X2 3800+)

 

Er ikkje berre i cs, men i quake4

 

FarCry kjører 2x vanlig speed hvis du kjører begge kjernene. Så hvis du sliter med at alt beveger seg dobbelt så fort, så bruk bare 1 kjerne, det løste problemet.

 

skal fungere de spilla der med Dual Core.. Har fungert som en drøm på min Opteron 165

Lenke til kommentar

Virker:

- C&C Red Alert 2 (E6600 2x 2.9GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- WarCraft 3 (E6600 2x 2.9GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- Half-Life + mod's: CS, DOD osv (E6600 2x 2.9GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- Age of Empires II og III (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- Need For Speed: Carbon (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- F.E.A.R (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- The Sims 2 (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- Trackmania Nations (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- GTA San Andreas (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- Lord Of The Rings: Battle Of Middle Earth II (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

- Open Transport Tycoon Deluxe (E6600 2x 2.9 GHz) -Funker strålende her, ved bruk av begge kjernene

 

Virker ikke:

GTA Vice City (E6600 2x 2.9GHz) -Ingen knapper (hjul) på musa funker

C&C Generals (E6600 2x 2.9GHz) -Spillet fryser ca hvert tiende sekund

 

Jeg kommer til å oppdatere denne posten hvis jeg finner flere gamle/nye spill som funker eller som ikke funker!

 

 

Version 1.03 - 12/12 - Lagt til NFS, F.E.A.R, Sims2, Trackmania, GTA SA, LOTR og OpenTTD.

Version 1.02 - 6/11 - Lagt til C&C Generals

Version 1.01 - 27/10 - Skriveleif

Version 1.00 - 27/10 - Skrevet

Endret av Intern
Lenke til kommentar

SWAT 3 funka ikke på min maskin med tokjernes AMD. Det hakka noe sinnsykt hele tiden, til tross for at grafikken var særdeles enkel.

 

Men vet ikke om det skyldtes ukompatibilitet med tokjerneprosessoren, får installere det på nytt og se om det hjelper med å slå av en kjerne ;)

 

EDIT: SWAT 3 kjører kun i enkjernemodus! :thumbup:

 

-Erlend

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar

Herregud,dette er mitt første svar på duskusjon.no siden jeg ble medlem her for en stund siden og jeg må bare si HOLD dere unna Dual Core vis den er så jevlig problematisk når det gjelder spill osv..

 

Bare ett råd.

 

Det som er sykt er at denne tråden har ekistert og vært aktiv i i 1 år LOL. har lest nesten hele og blir mer gal av alle svarene deres. men keep up the god work fy fan dere skulle hatt medalje som tester spill og er så aktiv på denne tråden. 1 som har vært mye aktiv,svart og hjelpet folk her er Breiker. bra jobba.

 

Det er mange andre der ut som e også har stått på og vært aktiv good job.

Lenke til kommentar

hehe.. nå skal det sies at disse problemene har vært dedikert x2 platformen til AMD som jeg er så heldig å eie. Selv har jeg ikke hatt de problemene på Core 2 eller am2. Noen sier at de ikke opplever de samme problemene på opteron.

 

Er fint med innspill fra de fleste og ja. tråden har vært aktiv lenge. Første uka var jo denne tråden nesten ikke besøkt. så har den bare blitt mer og mer besøkt etterhvert som tiden har gått. Jeg har vært veldig opptatt i det siste. Med ny jobb ( i Get. tidligere UPC) osv osv osv.

 

Fått orden på maskina har jeg også. opplever pr dags dato nesten ingen problemer. Problemene er så små at de ikke er vits i å nevne. Da de ikke går utover spillets gang.

 

Proud member of komplett.no bf2 clan forresten

Lenke til kommentar

Hei.

har kikka litt i denne tråden her, og sett at en del skriver at spill ikke fungerer, men hos meg funker de samme spilla helt utmerket, Faktisk så fungerer ALLE spilla jeg har prøvd helt flott i Dual core.

 

Spill som hos meg funker strålende ved bruk av begge kjernene :) :

 

- Warcraft 3, frozen throne

- Gta San Andreas

- Gta Vice City

- Swat 4

- Battlefield 1942

- Battlefield 2

- C&C Generals

- Flattout 2

- Hitman Bloodmoney

- Comandos 2

- Serious sam the second ecounter

- Cs 1,6

- SuperTux

 

Spill som ikke helt fungerer :( :

- Vietcong vil av og til ikke starte, men tror ikke dette kommer av at jeg har Dual Core cpu.

 

Min hw: Amd a64 4200+(s939), 2gb ram, Gefroce

7600gt. Har foresten IKKE lagt inn AMD’s Dual-Core Optimizer.

 

Edit: Leste igjennom en tråd som ble laget angående den "Dual- Core optimizeren". Og der ble konklusjonen at patchen gjør at spill som ikke fungerer I Dual core begynner å fungere, Men at patchen IKKE gir noen ytelses økning i spill som alerede fungerer.

 

Mvh

Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anbefaler programmet Prio. Det er en utvidelse av task manager som bl.a. husker hvilken prioritet og affinitet du har satt til hver prosess.

 

Etter at spillet er installert er det bare å sette affiniteten til spillet i task manager, så vil programmet huske innstillingene neste gang du starter det.

 

Er det flere som merker at sekundene på klokka i windows går ujevnt? Hos meg går sekundene litt raskere enn vanlig, for så å ta en lenger pause hver 5. sek.

 

Target

Endret av Target-55
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et problem med å spille rollercoaster tycoon 3 uten at spillet fryser seg. Jeg har da huket av dene ene kjernen, men det fryser seg likevel.

 

Kan det være klokkinga? x2 3800+@ 2,7 på luft med 150 mhz på ram, 4*ht, 1,54v på vcore. Temp.: 58 C maks (load), luftkjølt.

 

Forøvrig kjører bf2 bra uten at det fryser seg, men her har jeg altså aktivert begge kjernene.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Edit: etter litt leting fant jeg ut at htt-link ikke burde være over 1000. Da setter jeg 3*ht, og ser hvordan det går da.

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

det stemmer nok det.

 

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

RAM: 1.5Gb

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Software: DX10 with Windows Vista

 

Spillet skal støtte multithreading så det funker nok out of the box ja

Lenke til kommentar

Hei.

 

Siden jeg reinstallerte xp har jeg ikke fått stoppet bf2 kræsjene. Jeg kræsjer hver runde, midten, jeg har nyeste driver til prossesoren, amd dual core optimizor. Jeg har også prøvd å skru av den ene prossesoren med både det ikke permamente og det permamente metoden. Jeg kræsjer fortsatt.

 

Har AMD Athlon 64 X2 4200+

 

Sitter ganske fast, hvis ingen vet en løsning så må jeg vel bare leve med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...