Gå til innhold

Skjønner ikke Skjerm-feil i Pc'en


Lanka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe det skjønner jeg! Men altså jeg har aldri satt et sånt punkt på dataen før, så hvis jeg skal gjennopprette til en spesiell dato, så går jo ikke det fordi jeg ikke har angitt et sånt punkt tidligere?

5090745[/snapback]

 

XPèn gjør det automatisk så det så...(aktivert som default i XP)

Lenke til kommentar

System restore var nå litt vel drastisk bare fordi noen har køddet opp skjerminnstillingen da. Dessuten setter ikke Windows restore-punkter i hytt og pine. Faktisk skjer det som regel bare ved større program- og driverinstallasjoner.

 

Den enkleste løsningen er faktisk å koble skjermen til den andre kontakten på skjermkortet og gjøre nøyaktig samme ting igjen (hvis man husker hva man har gjort).

 

Alternativ to er å avinstalere skjermkortet i sikkerhetsmodus og legge det inn igjen etter en restart. For å avinstallere skjermkortet skal man til enhetsbehandleren: windows-tasten + pause break (oppe til høyre). Alternativt kan man høyreklikke på min datamaskin og velge egenskaper. Velg arkfanen "Maskinvare". Velg enhetsbehandling.

 

Finn skjermkortet, høyreklikk og velg avinstaller. Klikk deg gjennom et par advarsler og restart maskinen. Da kommer windows opp igjen, og du kan installere de nyeste driverne til skjermkortet. Vips er alt som før.

 

Det siste du gjør er å sette din bruker som begrenset, og sørger for at faren din passordbeskytter alle kontoer med administratortilgang så du ikke klarer å føkke opp PC-en hans igjen fordi du ikke har vett på å holde deg unna ting du ikke har peiling på ;)

 

 

Edit: Var ikke meningen å være krass i siste avsnitt :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Oki nå prøvde jeg VGA Mode.

 

Jeg fikk opp en ballong som spurte : Vil du at Windows skal fikse skjerminnstillingene dine automatisk?? Og da trykket jeg JA, og det endte med at skjermen slokna og viste : DPMS Going to Off mode. Deretter gikk lyset i standby-mode.

 

Jeg er redd for å avinstallere skjermkortet fordi når jeg reebooter så vil jo ikke skjermen fungere, og da blir det jo som å jobbe i blinde?

Lenke til kommentar

Hvis du avinstallerer skjermkortet så vil Windows installere midlertidige drivere til det under oppstarten når det oppdages som en ny enhet. Disse er ikke noe bra, men gode nok til at du får et skjermbilde :)

 

Edit; logikken din skjønte jeg ikke. Jobber du ikke i blinde som det er da? :p

Endret av enden
Lenke til kommentar
Hehe logikken min jobber alltid i blinde.

 

Jo skjønner ikke helt dette her med VGA. Når jeg går inn i skjerminnstillinger i VGA mode, så står det Nvidia VGA display eller no, også bare endrer jeg på skjerm-størresen og trykker OK, og da går skjermen offline. =(

5097806[/snapback]

 

Har sett et par slike tilfeller, kjørte diskkontroll og fant en del korrupte filer som ble rettet opp av windows. Du bør også slette skjermkort-drivere og installere de

på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...