Gå til innhold

Xbox 360 be Prepared HDTV oppkjøring !


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Etter mye titting på ulike forum, virker det som om denne tråden er som skapt for meg. Jeg gleder meg som en liten drittunge til Xbox 360, og det føles som en evighet til 2. Desember. Jeg har forhåndsbestilt fra spiderman i oslo.

 

Etter mye lesing og testing av div. TV'er gikk jeg forrige uke til innkjøp!. Jeg endte opp med Samsung LE32R51-B som jeg fikk for ca. 12.500 gjennom www.shg.no. Så langt må jeg si meg veldig fornøyd. TV'en er rå som pc-skjerm, og funker som bare det til dvd. Vanlige tv-signaler er jo ikke all verdens, men er mer enn nok for meg. legger med noen bilder tatt med RÅTTENT kamera (eneste jeg har)..

 

peace..

 

(p.s. jeg har sjekka ut tv'en din Peedee.. den er hissig!)

 

 

Knall TV det der også! Jeg vurderte 40 tommer utgaven av den, men den ble da såpass nærme i pris i forhold til den jeg endte opp med at jeg tok de kronene ekstra.

 

Og til de som snakker om at man må ut med over 20.000 for en bra HDTV, de har ikke sett TV'n til MasterShake. 12.500 tør jeg si er billig med tanke på kvaliteten du får. Knall!

 

Jeg gleder meg som en drittunge jeg også! Hehe.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok meg fri på fredagen. Og hvis spiderman virkelig åpner klokka 12 på natt til fredag (?) blir det en oval helg med xbox 360 og HDTV. Gleder meg litteranne.  :thumbup:

5173444[/snapback]

 

 

Da sees vi der Mattman.. :thumbup:

 

Du har forhåndsbestilt ja? jeg leser rundt omkring på nettet om mangel på maskiner, men jeg er visstnok på første forsendelse hos spiderman.

Klikker nok litt for meg om jeg ikke får maskinen første dagen.. hehe.

Hvor har du det fra at de har nattåpent? Jeg håper det stemmer..

Lenke til kommentar

Knall TV det der også! Jeg vurderte 40 tommer utgaven av den, men den ble da såpass nærme i pris i forhold til den jeg endte opp med at jeg tok de kronene ekstra.

 

Og til de som snakker om at man må ut med over 20.000 for en bra HDTV, de har ikke sett TV'n til MasterShake. 12.500 tør jeg si er billig med tanke på kvaliteten du får. Knall!

 

Jeg gleder meg som en drittunge jeg også! Hehe.

 

Dr.Peedee

5173301[/snapback]

 

Selv om 12.500 er "billig" har det resultert i en veldig lite lukseriøs livsførsel i uforsett fremtid for meg. Når jeg i tillegg må punge ut med ca. 4000 den 2 desember, blir det fort veldig lite julegaver på familie og venner.. :p

 

Men fy f... så gøy det er med svær, fin tv!!

Lenke til kommentar

Denne linken som ble postet 10 sider tilbake, inneholder et bilde der du ser en 360 i Xbox Launcher (for dere som chippa xbox'n og lasta ned Xbox Development Kit, så var det noe som het Xbox Launcher elns). Dette tyder på at det er en XDK maskin...!? Dette bildet er det. Det står at den har 48.23gb igjen! SWEET. Større harddisker enn 20 giga i fremtid? Hvem vet.

 

Jeg har forhåndsbestilt Xbox 360 Premium på Expert i og med at Elkjøp nekta, for 3300... OG så driver jeg å vurderer om jeg skal kjøpe meg HDTV, eller vente til kvalitet blir billigere (slik som med pc'r...)

Det som er litt fint, er at jeg arvet denne tv'n fra min avdøde morfar :tease: . MEN så er det ikke HDTV :hmm: . Men noe den har, så er det innebygd DTS/Dolby Digital 5.1 dekoder! Få tv'r jeg har sett har det. Er ganske kult å se på formel 1 og lyden forsvinner bak det ettersom bilen passerer kameraet...

Nok om det.

 

Den har kun s-video, rgb (hva er rgb? er det bra?) og scart innganger...

Vurderer å kjøpe 360 s-video kabel for bedre kvalitet. Her kan du se en sammenligning av de ulike kablene til 360; VGA, composite, component, s-video... Veldig kult. Det eneste som egentlig man bør se etter når man får seg hdtv er at den minst har 60 hz, component inngang og mulighet til å vise 720p. Resten er luksus-utstyr...

 

Nok om det... Hva syntes dere om tv'n min? Dette blir jo ikke noe super oppløsning liksom. Bør jeg skaffe meg hdtv, eller funker det fint med denne tv'n?

 

En ting til, jeg kommer til å savne 60 hz muligheten som jeg har på xbox 1 - på 360. Regner med at det er låst sone på 360, at det kun er PAL. Pal = 50 hz, noe som flimrer! Særlig på progressive scan.

 

Edit: Fant ut dette om rgb.

Sender Xbox 360 RGB? Er det vanlig composite kabler? WTF? Kan jeg bruke component kablene og stappe de i en scart og deretter i RGB inngangen på tv'n min?

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Tok meg fri på fredagen. Og hvis spiderman virkelig åpner klokka 12 på natt til fredag (?) blir det en oval helg med xbox 360 og HDTV. Gleder meg litteranne.  :thumbup:

5173444[/snapback]

 

 

Da sees vi der Mattman.. :thumbup:

 

Du har forhåndsbestilt ja? jeg leser rundt omkring på nettet om mangel på maskiner, men jeg er visstnok på første forsendelse hos spiderman.

Klikker nok litt for meg om jeg ikke får maskinen første dagen.. hehe.

Hvor har du det fra at de har nattåpent? Jeg håper det stemmer..

5173473[/snapback]

 

Jeg regner vel med at jeg er med på første forsendelse.. Tror ikke det var mer enn 6-7 på lista over meg da jeg skrev meg opp. Tror du det vil holde? Om nattåpent, så er det noe jeg leste et sted, kanskje her på forumet, men akkurat hvor har jeg rett og slett glemt. Jeg kan spørre neste gang jeg stikker innom.

Lenke til kommentar
En ting til, jeg kommer til å savne 60 hz muligheten som jeg har på xbox 1 - på 360. Regner med at det er låst sone på 360, at det kun er PAL. Pal = 50 hz, noe som flimrer! Særlig på progressive scan.

5174468[/snapback]

Den har garantert en PAL 60-modus (som den originale Xboxen). Mange TV'er støtter det.

 

Sonelåsingen går mer på om spill/DVD'er fra andre soner kan brukes.

Lenke til kommentar

PAL 60 er greit nok det, men små detaljer i bildet rister - når man ser filmer. Merka dette i stad på Xbox 1. Det hadde ikkeno med tv'n min å gjøre. Når filmen er i PAL, så blir det tull hvis den skal prøve å spillle den av i 60 hz.

 

En ting, jeg har lest at det går ann å få tak i Advancet AV Scart til 360. Det er RGB kabel.

 

Men den vanlige kabelen, eller hd kabelen - er det rgb på de? Vet noen det?

Det er jo ikke alle tv'r som støtter rgb, så da kan ikke microsoft selge bare rgb scarter??

Lenke til kommentar
PAL 60 er greit nok det, men små detaljer i bildet rister - når man ser filmer. Merka dette i stad på Xbox 1. Det hadde ikkeno med tv'n min å gjøre. Når filmen er i PAL, så blir det tull hvis den skal prøve å spillle den av i 60 hz.

5174852[/snapback]

PAL-filmer skal selvfølgelig IKKE spilles av i 60Hz - det blir helt feil. PAL 60-modusen er for spill.

Lenke til kommentar
Syns det er rart med dette HD-TV greiene (var inne å kikka på www.elkjop.no), noen tv'er støtter bare 1024*1024, eller så støtter de 1280*768, eller 1366*720 eller hva det nå var?

Selv om oppløsninga varierer, så er alle HD-TV Ready..

Hvorfor er det sånn?

Vurderte å kjøpe denne TV'en da.. Selv om den bare har 1024*1024, så er den som sagt HD-TV Ready... Tror du den vil klare å få Xbox360'en/PS3'en til å kjøre den oppløsninga den skal?

5074529[/snapback]

 

Oppløsningene varierer sterkt, feks Hitachi sine som har 1024*1024 som sine greie. Det viktige er at tv'en støtter HD, dvs enten 720 vertikale linjer eller 1080 vertikale linkjer (720i/1080i). Feks min samsung har en pixel oppløsning på 1360*720 som er ekte hd oppløsning (importert tv 42"). Pixel oppløsningen er kun hvor mange pixler tv'en har, mens linjene er viktig for HD. Feks en film i 720i krever at tv'en din støtter 720 vertikale linjer, mens 1080 krever 1080. Når min tv står på en av hdmi inngangene er maks oppløsningen 1920*1080. EN hd klar tv som har det offisielle HD READY merket støtter ett eller begge av disse formatene. En tv som ofte omtales som hd klar, eller hd kompatibel konverterer disse signalene til å passe tv'en og gir ikke like bra bilde!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Da er jeg klar for å få Xbox 360 i hus iallefall, hentet denne søte saken med 1.8m lerret på Fredag, så da er det bare å vente på 2. Desember :D

5179797[/snapback]

Gratulerer! :w00t: Har den selv, men ikke et skikkelig lerret enda, bare en Ikea Tupplur på 2m

Lenke til kommentar
Det viktige er at tv'en støtter HD, dvs enten 720 vertikale linjer eller 1080 vertikale linkjer (720i/1080i).

Selv om den støtter 720p/1080i har den ikke nødvendigvis oppløsning til å utnytte det. De aller færreste TV-er har 1920*1080 eller høyere. Et 360-spill i 720p vil nok ikke se like bra ut på en SD-skjerm som støtter 720p som en skjerm med native 720p.

Pixel oppløsningen er kun hvor mange pixler tv'en har, mens linjene er viktig for HD.

Og hva er så forskjellen mellom 720 vertikale pixler og 720 linjer? Det er det samme, og digitale bilder har et fast antalle fysiske pixler både horisontalt og vertikalt. Derfor synes jeg kravene til HD Ready er noe mangelfulle, men nok om det.

Feks en film i 720i krever at tv'en din støtter 720 vertikale linjer, mens 1080 krever 1080. Når min tv står på en av hdmi inngangene er maks oppløsningen 1920*1080. EN hd klar tv som har det offisielle HD READY merket støtter ett eller begge av disse formatene.
En TV merket HD Ready støtter både 720p og 1080i i 50/60 Hz. Det er likevel ikke noe krav at du må ha f.eks 1080 linjer for å spille av 1080i-materiale. Selv om TV-en din støtter 1080i må signalet skaleres ned til TV-ens native oppløsning.
En tv som ofte omtales som hd klar, eller hd kompatibel konverterer disse signalene til å passe tv'en og gir ikke like bra bilde!

Alle digitale skjermer/projektorer har kun en fast oppløsning, og signalet som kommer inn må skaleres til TV-ens native oppløsning. HD Ready eller ikke, signalet må skaleres uansett så lenge det ikke matcher TV-ens native oppløsning. Det er f.eks derfor bildet på LCD-skjermen du har koblet til PC-en blir uklart hvis du bruker feil oppløsning.

 

Begrepet "HD-klar" blir som regel brukt om TV-er som er HD Ready, og "HD-kompatibel" blir som regel brukt om lavoppløste TV-er som støtter HD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Da er jeg klar for å få Xbox 360 i hus iallefall, hentet denne søte saken med 1.8m lerret på Fredag, så da er det bare å vente på 2. Desember :D

5179797[/snapback]

Gratulerer! :w00t: Har den selv, men ikke et skikkelig lerret enda, bare en Ikea Tupplur på 2m

5179923[/snapback]

Utrolig smooth sak, egentlig. Er veldig glad jeg ikke tok noe større lerrett, har kanskje 5 cm til overs på hver side av lerretet - 2m hadde neppe fått plass :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...