Nauz Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 hey;) driver å "oppdaterer" pc en nå, eller legger inn nyeste av drivere til det meste osv.. men over til saken.. har et" MSI KT6V" hovedkort.. og det har jeg ikke oppgradert noe på siden " jeg fikk det " for 1 år siden.. så det begynner vel å bli litt gammelt.. så tenkte å oppgradere det som er på det.. :bios, chipset, lan driverne osv..(har aldri gjort noe sånt før ).. så gikk inn på MSI sin side å kikka litt der og fant drivere osv til mitt hk... så lasta ned dette;) men er det bare å "instalere" eller må det gjøres på en spesiel måte eller noe?? og er det noen"live uppdate" jeg kan bruke i stede som fikser sånt automatisk(hørt snakk om det før)?? veldig dårlig skrevet men har som sagt 0 peilig..
Zink Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Der er det fort gjort å gjøre feil, siden KT6-V og KT6V Series er forskjellige kort med egen Bios. Anbefaler MSI Live Update v3.73 Det finner nødvendige oppdateringer på nettet. Avinstalleres etter bruk.
Nauz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 (endret) takk for svar;) da tar jeg live updaten og kjører det via den;) igjen takk for svar! Endret 22. oktober 2005 av mr.nauz
Spragleknas Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 VIA dirvere (nyeste) fås her; www.viaarena.com BIOS hos MSI Resten enten på egne hjemmesider (lydkort->realtek) evt. MSI
Nauz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 (endret) sånn da var det opptadert litt.. tok først "bios" en, så lan, så chipset;) og alt funker, tempen på cpu en er nå nede i 45grader, før lå den på 58-61(ja veit det er for varmt).. så det var fint men en ting som iriterer meg litt.. etter oppdateringene er "cpu en veldig ustabil".. det vil si at ram idle(som måler hvor mange prosent av cpu en som er i bruk" viser mye rart.. eks. cpu en ligger på 2% pluttselig hopper den opp i 90% og så ned til 35% deretter ned til 0% også videre.. noen som veit noe? håper noen kan hjelpe angående cpu en.. har en del program kjørende i bakrund sånn som (windows blinds, logitech set point, tune upp ram opptimizer, norman antivirus, trådløst netverk osv).. hvis det sku ha noe å si.. Endret 22. oktober 2005 av mr.nauz
Zink Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 (endret) har en del program kjørende i bakrund sånn som (windows blinds, logitech set point, tune upp ram opptimizer, norman antivirus, trådløst netverk osv).. hvis det sku ha noe å si.. Det vil jeg tro, at spyware har noe å si for stabilitet. Installere og oppdatere f.eks. Ad-Aware SE Personal Edition 1.06 kan hjelpe på sånt. edit: Etter at det er gjort, kjør fullt vedlikehold: tøm temp-fila i IExplorer/ diskopprydding på C:\-disken, og til slutt defragmentering. Restart og se an saken Endret 22. oktober 2005 av Zink
Nauz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 (endret) sånn da var det opptadert litt.. tok først "bios" en, så lan, så chipset;) og alt funker, tempen på cpu en er nå nede i 45grader, før lå den på 58-61(ja veit det er for varmt).. så det var fint men en ting som iriterer meg litt.. etter oppdateringene er "cpu en veldig ustabil".. det vil si at ram idle(som måler hvor mange prosent av cpu en som er i bruk" viser mye rart.. eks. cpu en ligger på 2% pluttselig hopper den opp i 90% og så ned til 35% deretter ned til 0% også videre.. noen som veit noe? håper noen kan hjelpe angående cpu en.. har en del program kjørende i bakrund sånn som (windows blinds, logitech set point, tune upp ram opptimizer, norman antivirus, trådløst netverk osv).. hvis det sku ha noe å si.. 5044324[/snapback] hmm skal prøve å defragmentere.. men tviler.. har brukt masse tid på å rydda/tweaka i dag så er nok ikke det. har: rydda opp kjenerelt, scanna med norman antivirus, ad aware, ccleaner, tune up 2006( reg defrag, osv) ja.. så og si alt. Endret 22. oktober 2005 av mr.nauz
Zink Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Unngå å legge inn programmer med samme oppgave (ccleaner og ad-aware f.eks.). edit: Missforståelse er f.eks. at mange antivirus-programmer er bedre enn 1, men det er selvsagt feil. Endret 22. oktober 2005 av Zink
Nauz Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Skrevet 23. oktober 2005 Unngå å legge inn programmer med samme oppgave (ccleaner og ad-aware f.eks.). edit: Missforståelse er f.eks. at mange antivirus-programmer er bedre enn 1, men det er selvsagt feil. 5044736[/snapback] ok takk for svar.. da tror jeg at jeg tar å "fjerner" litt.. så da satser jeg på dette: tune up 2006( cleaner, register defrag, ram opptimizer, register rydder osv) adaware se personal- spyware fjerner norman antivirus- anti virus. har også: tweak tweak xp lagt inn.. det har vel ikke noe å si.. eks at den passer dårlig overens med tune upp 06?? ser detta bra ut eller er det fortsatt litt for mye?? har da fjerna ram idle, ccleaner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå