Gå til innhold

TES: Skal ha ny Oblivion PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha ny pc før oblivion kommer ut.

Tenkte på dette

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T,

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Fra dette

MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478,ATX

Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB REG CL2 x 2

Hva tror dere? Den pcen bør jo dra Oblivion på alt maks?

Så får lillebror en fin førjulsgave. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Trur dere at dette skjermkortet er godt nok får Oblivion?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304764&cks=SPK

5034085[/snapback]

ser ikkje poeng i å kjøpe noke dårligere enn radeon x700 serien eller et 6600 GT visst du skal drive med noken som helst form for spilling, er ikkje snakk om så mange kroner meir, og du får mykje meir ut av kortet. når du kjøper eit sånnt skjermkort som du snakker om som ikkje klarer noke særlig av spill med fin grafikk uansett, så må du ha eit nytt om ei lita stund uansett. altså da har du kasta vekk 700 kr, og det blir vansklig å selge, visst du ikkje har ein server stående eller en kompis vil ha det..

Endret av Solefald
Skrevet (endret)
Må ha ny pc før oblivion kommer ut.

Tenkte på dette

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T,

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Fra dette

MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478,ATX

Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB REG CL2 x 2

Så får lillebror en fin førjulsgave.  :)

5032510[/snapback]

Du har valgt en dobbelkjerne prosessor ser jeg. Den egner seg vistnokk ikke til spilling slik en enkeltkjerne gjør.

X2 4400+ = to kjerner på 2,2ghz med 1024kb cache til hver, tilsvarer Athlon 64 3700+ San Diego

Jeg regner med at du får en 3700+ (enkeltkjerne cpu) billigere og med like mye kraft som din valgte prosessor.

Men jeg er ingen ekspert på området. Jeg lærte dette først i går i en annen tråd startet av meg her.

Edit:

Jeg er også ute etter en oppgradering av maskinen min til Oblivion kommer ut, selv om jeg har en meget god maskin fra før. Men jeg venter heller med å oppgradere til desember når spillet kommer ut. Da har prisene fårhåpentligvis sunket litt.

Endret av Gammelsko
Skrevet

Du har valgt en dobbelkjerne prosessor ser jeg. Den egner seg vistnokk ikke til spilling slik en enkeltkjerne gjør.

X2 4400+ = to kjerner på 2,2ghz med 1024kb cache til hver, tilsvarer Athlon 64 3700+ San Diego

Jeg regner med at du får en 3700+ (enkeltkjerne cpu) billigere og med like mye kraft som din valgte prosessor.

Men jeg er ingen ekspert på området. Jeg lærte dette først i går i en annen tråd startet av meg her.

Dette er feil. Som du kan se så får AMD over til X2 cpu'er nå, de har ikkje gitt ut noe over 4000+, resten er X2 som man får opp til 4800. Ellers så har jeg lest tester på www.tomshardware.com , 3700+ Clawhammer slår bare X2 4400+ på noen steder.

Men jeg har ofte flere programmer kjørende samtidig. Og når Oblivion i tillegg støtter dual core så må jo dette være en fordel?

Jaja, ikke vet jeg.

Skrevet

5032510[/snapback]

Alt på max, neppe. Med bra grafikk, veldig sansynlig. :yes:

Pc'n som kan kjøre Oblivion alt på maks finnes vel ikke idag vil jeg tro.

Skrevet

5032510[/snapback]

Alt på max, neppe. Med bra grafikk, veldig sansynlig. :yes:

Pc'n som kan kjøre Oblivion alt på maks finnes vel ikke idag vil jeg tro.

5035573[/snapback]

Hvorfor skulle ikke den finnes? Jeg tror den der vil kunne kjøre Oblivion ganske glatt med alt på max. Det er da grenser for hvor høye systemkrav det skal være for max settings...

Skrevet

Tråd stenges da denne er grovt feilpostet, og har et dårlig utfyllt emnefelt.

Trådstarter oppfordres til å lage ny tråd i vårt hardware-forum, i kategorienHjelp til kjøp/salg av pc, samt å gjøre seg kjent med hvordan man lager et godt emnefelt i denne kategorien, da den har spesielle regler.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...