Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye trøbbel (Altibox) kan man beregne før sak om avtalebrudd?

Gjest 6fe80...222

Anbefalte innlegg

Gjest 6fe80...222
Skrevet

Har hatt Altibox i noen år. Vi valgte å binde oss for ett år mot å få nyere dekoder Modell A uten kostnad. 

Nå startet problemene for alvor, dekoderen er ekstremt ustabil. Eldre dekoder modell Q var en drøm i forhold. 

Hvor mye feilmeldinger og av hvilken hyppighet kan man tillate før det er et avtalebrudd fra Altibox om stabil tjeneste?

Dekoder må slås av og på flere ganger i uken mgs feilkode P001 og P000. 

Anonymous poster hash: 6fe80...222

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Er det feil med hele dekoderserien, eller bare den dere har fått? Om sistnevnte, kan dere ikke bare be Altibox om en ny dekoder?

Skrevet

Det sies at mange som har A-modellen har trøbbel. Det bør ikke være noe i veien for å få den gamle mottakeren tilbake å få fjernet bindingen, alternativt opprettholde bindingstiden mot prisavslag. Man kan vel også kreve prisavslag fordi produktet ikke fungerer slik det skal.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Har klaget. De kan kjøre at du må resette utstyret hver dag om nødvendig.

Har hatt helvete med dem for noen år siden også. Utrolig mye styr og hinsides, dårlig service. Brukte halvt år på å få i orden en feil. 

Den gang fantes ikke noe alternativ, som i dag. 

Har lest at modell A hadde bugs, trodde det var fikset nå etter et par års drift av den. Modell Q var fin, men manglet å kunne velge apper. 

• 1 år senere...
Skrevet

Kaster meg inn med Altibox erfaring. Fant ikke noen tråd om Altibox erfsringer (??), de er jo en stor aktør.

Hjemmesentral begynte brått å fuske, den ble ekstremt ustabil. Både wifi og lan porter var ubrukelig. Siden alt viste ok i systemene til Altibox ville de ikke hjelpe meg. Det tok 3 måneder med mange telefoner, chat og mail. En horribel kundeservice, feilen var ikke hos dem sa de.

Altibox stoler blindt på at når deres systemer ikke viser avvik, så er det 100% umulig at det er noe problem hos kunden. Selv om de et par ganger bekreftet at de ikke kan se alt 100% i virkeligheten.

Lang historie kort, etter å ha bedt om logg for alle henvendelser med mere for sak til forbrukerråd, skjedde det noe. De tilbød å sende meg en ny hjemmesentral/router. 

Koblet den til og brått er tre måneders helvete over. Stabilt nett på lan og wifi over flere dager.

Skammelig kundeservice. Hvorfor la kunde være fortvilet og frustrert i tre måneder før de ser på løsning.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

En oppdatering. Har nå hatt ny hjemmesentral (samme type som den forrige) i over en måned nå. Alt er stabilt og bra.

Kundeservicen til Altibox har vært og er egentlig fortsatt ræva.

Ikke de ansatte på gulvet som gjør det de har fått beskjed om og svarer ut fra sine retningslinger. Det er feil personer å peke på, med ledelsen og retningslinjer om å ikke høre på eller stole på kunden. Når en kunde ringer, chatter og mailer om samme problem mange ganger over flere måneder, burde man foreta seg noe. Ikke sånn som nå å stole 100% på egne datasystemer, og legge alt skyld på noe hos kunden, når eget datasystem sier alt alt er ok.

Det Altibox vet er at mange ikke kan velge andre konkurrenter, fordi mange bare har en leverandør lagt inn til sin bolig.

Saken er løst, uten at jeg er fornøyd av den grunn. Så mange timer, tid og frustrasjon over flere måneder er totalt unødvendig å utsette kundene for. Jefg har forklart ryddig og grundig hvordan lamper slukker på hjemmesentral, at den resatte seg selv og mye mer.

Dette minner meg mye om "computer says no".... De ansatte hos Altibox er ikke så uhøflige da :-)

• Liker 1
Skrevet

FOlk må slutte klage på Altibox.
Jeg har og bruker dem, eneste jeg sliter emd er Viaplay på TV nå hahaha. vil ikke fungere lenger.

Selve internet boxen fungert 100% hele tiden, jeg bruker Zyxel Hvit boks, vet ikke om noen av dere har den, dere burte få tak i dne nyeste boxen.

Jeg bruker Sandefjord Bredbåns som leverandør her i Vestfold.
Men boksen kan dere få gjennom deres leverandør samme hvem dem er, eller ring det firma jeg bruker, få den sendt.
Altibox som får pengene uansett.
PS. ja jeg har FIber 1000/1000 MB linje opp og ned.

plankeby skrev (På 29.3.2024 den 18.28):

Har klaget. De kan kjøre at du må resette utstyret hver dag om nødvendig.

Har hatt helvete med dem for noen år siden også. Utrolig mye styr og hinsides, dårlig service. Brukte halvt år på å få i orden en feil. 

Den gang fantes ikke noe alternativ, som i dag. 

Har lest at modell A hadde bugs, trodde det var fikset nå etter et par års drift av den. Modell Q var fin, men manglet å kunne velge apper. 

Åssen går dte med deg og internet boxen idag?

Fattiglus skrev (På 11.1.2026 den 22.53):

Hjemmesentral begynte brått å fuske, den ble ekstremt ustabil. Både wifi og lan porter var ubrukelig. Siden alt viste ok i systemene til Altibox ville de ikke hjelpe meg. Det tok 3 måneder med mange telefoner, chat og mail. En horribel kundeservice, feilen var ikke hos dem sa de.

MIn leverandør, hadde hjulpet deg på flekken, les mitt innlegg over da vet du hvem dem er.
Når jeg ringer får jeg hjelp, og dme sier hva jeg bør gjøre, så gjør jeg det (( Uten og Klage))
Er noe feil på boksen sender dme meg NY boks uten att jeg betaler noe.

Fattiglus skrev (På 11.1.2026 den 22.53):

Lang historie kort, etter å ha bedt om logg for alle henvendelser med mere for sak til forbrukerråd, skjedde det noe. De tilbød å sende meg en ny hjemmesentral/router

Dem hadde sendt ny en til meg uten sprøsmål etc. Hyggelige folk her jeg bor.

Fattiglus skrev (På 14.2.2026 den 14.34):

Kundeservicen til Altibox har vært og er egentlig fortsatt ræva.

PS. Ikke altibox i seg selv dem du skal snakke med, men med leverandør for internet/Tv
Samme exmpel som meg bruker Sandefjord Bredbånd, som ansatt av Altibox ett eller annet hahaha.

JEg snakker ALDRI med altibox.  IKKE dems feil hvis noe går galt.
FOlk klager så MYE i Norge, forhold til resten av verden. 

Skrevet
Rexxus121 skrev (På 14.2.2026 den 14.49):

MIn leverandør, hadde hjulpet deg på flekken, les mitt innlegg over da vet du hvem dem er.
Når jeg ringer får jeg hjelp, og dme sier hva jeg bør gjøre, så gjør jeg det (( Uten og Klage))
Er noe feil på boksen sender dme meg NY boks uten att jeg betaler noe.
Dem hadde sendt ny en til meg uten sprøsmål etc. Hyggelige folk her jeg bor.

Høres jo bra ut. Her var det rene papegøye samtalen hver gang. Har du, har du, ja, ja... Akkurat som å prate med en ekstremt dement hver gang. Jeg spurte de siste ganger hvor mange resetter skal jeg ta av hjemmesentralen osv. De sa at prosedyre må følges.

Alt handlet jo om at datasysemet der er guden, når de sier ikke noe er feil, så er det altså ikke det. De gjentok at noe hos meg forstyrret hjemmesentralen. Jeg må innrømme å til slutt nappe ut strømmen et par ganger, under samtale på slutten, for da fikk de opp en melding.

Kostnaden for basis TV og nett er jo omtrent 1400 kr mnd, å sende en ny hjemmesentral i posten, kunden raskt bytter selv burde ikke være så vanskelig.

Vi er jo fornøyd når Altibox virker!

Rexxus121 skrev (På 14.2.2026 den 14.51):

JEg snakker ALDRI med altibox.  IKKE dems feil hvis noe går galt.
FOlk klager så MYE i Norge, forhold til resten av verden. 

Hva mener du her? Hva skal kunden gjøre når hjemmesentralen er fra Altibox og man ikke selv kan kjøpe eller bruke noe annet. 

Når sentralen så brått er totalt ustabil og ubrukelig, er det ikke dems feil, nei, de har jo ikke aktivt lagt inn bug eller feil...  Men det er kun de som kan ordne dette! Fordi man er 100% låst til å måtte ha sentralen fra Altibox. Det er dems feil å ikke hjelpe kunden da! Når kunden forklarer grundig hver gang om samme feil, utfall av wifi og lan porter.....

• Liker 2
Skrevet
Fattiglus skrev (På 14.2.2026 den 15.01):

Kostnaden for basis TV og nett er jo omtrent 1400 kr mnd

Jeg betaler litt under ca 1200 pr måned. med TV og Internet.

Neste gang, bare spør få ny boks, det er sikkert boksen some r FEIL.Teknisk.

Fattiglus skrev (På 14.2.2026 den 15.04):

Hva mener du her? Hva skal kunden gjøre når hjemmesentralen er fra Altibox og man ikke selv kan kjøpe eller bruke noe annet. 

Når sentralen så brått er totialt ustabil og ubrukelig, er ikke de dems feil nei, men kun de som kan ordne dette! Fordi man er 100% låst til å måtte ha sentralen fra Altibox. Det er dems feil å ikke hjelpe kunden da??

Det jeg mener bruk under leverandør til Altibox, exmpel jeg har Sandefjord Bredbånd, dem leverer jo Altibox, er noe feil ringer jeg dem, eller kontakter dem gjennom messenger på Facebook.

Finnes alltid en underleverandør av Altix samme hvor du bor i norge(( Det jeg vet om))
Derfor jeg da nevner Underleverandører til Altibox.

Skrevet (endret)
Rexxus121 skrev (11 minutter siden):

Jeg betaler litt under ca 1200 pr måned. med TV og Internet.

Neste gang, bare spør få ny boks, det er sikkert boksen some r FEIL.Teknisk.

Sikker lokale forskjeller. De som er i borettslag, blokk og rekkehus har ofte veldig gode priser. Bodde i en blokk før, da var TV og nett billig.

Har bedt om ny sentral minst 20 ganger de siste månedene. Fikk vel delvis erkjennesle om at systemene til Altibox ikke kan lese alle feil fra hjemmesentraler 100% alikevel på slutten, for da ba jeg om logger på all kontakt for å få hjelp fra lokalavisen. Da man ikke har annen leverandør kablet her /coax/fiber).

Som nevnt de ansatte på kundeservice gjør jo sin jobb og instruks. Da runder jeg av, tenkte dette var en erfaring med litt verdi.

Tipset om å kontakte underleverandør tenkte jeg ikke på. Viken Fiber viser kun til Altibox sentralt på alle sine kontaktdata. Viken fiber legger bare fiberkablene her ingen annen rolle.

Nå er alt like bra som for et halvt år siden, da problemene startet. Ingen elektronikk er perfekt.

Endret av Fattiglus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
fwj__ skrev (7 minutter siden):

Har aldri hatt noe problem med Altibox, men nå har jeg pass-through fra hjemmesentral til egen router. 

Vet mange ikke har hatt problem, det hadde ikke vi heller.

Tema er jo hva som skjer NÅR man får problem. Det er like viktig å se hva en forhandler, eller tjenesteleverandør gjør når et problem oppstår.

Dårlig sammenligning, Toyota, meget gode biler, lite problem, samtidig topp kjent for service og løsning NÅR et problem skjer. Det er en gullkombo! Da har jeg ikke mer å gange på dette tema.

Generelt er kundeservice og annet bra her i Norge. Det er også mye rare folk, med merkelige feil. Har jobbet med kundeservice i en del år. En merker når kunden er ryddig saklig og hjelper til etter beste evne for løsning.

God dag til alle.

Endret av Fattiglus
  • Liker 1
Skrevet

Bare drit i dekoder. Det er fortidens produkt.

Konsentrer dere om å få stabilt internett.

Kjøp en billig Chromecast eller noe. Bruk Altibox appen hvis du fortsatt driver med lineær TV.

Skrevet
Radon Måling skrev (1 time siden):

Bare drit i dekoder. Det er fortidens produkt.

Konsentrer dere om å få stabilt internett.

Kjøp en billig Chromecast eller noe. Bruk Altibox appen hvis du fortsatt driver med lineær TV.

Chromecast er Google, og dem skal jeg IKKE HA.
Ikke ha noe fra USA, bare dårlige greier.

Dem skal ikke få mine penger.

Skrevet
Rexxus121 skrev (31 minutter siden):

Bruker ikke altibox Android fra Google?

• Liker 1
Skrevet (endret)
33 minutes ago, Rexxus121 said:

Derfor jeg skriver "eller noe" 🧐

Og du misser poenget totalt

Endret av Radon Måling
Skrevet
Barny Aråstad skrev (På 14.2.2026 den 17.25):

Bruker ikke altibox Android fra Google?

Vet jeg ikke noe om, hahahaha. Bruker ikke sånt trådløst uansett.

Radon Måling skrev (På 14.2.2026 den 17.26):

Derfor jeg skriver "eller noe" 🧐

Og du misser poenget totalt

Hahahaa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...