Gå til innhold

Din guild: får alle by på alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I din guild - om dere gjør MC/BWL/Onyxia/Denslags til vanlig - får alle by på alt? Sett at dere har et DKP-system, vel og merke - som igrunn burde vere en selfølge.

Får warriors by på epic-daggers om dei har lyst og mest DPK?

Får rogues by på epic-rifles/buer fordi dei har mest DKP, sjøl om en hunter vil ha?

IMO er det en selfølge at klassen som får mest utav et item får "førsteretten" på det, så i guilden eg er med i (Lorica @ Daggerspine) ville svaret vert et klart nei på spørsmåla over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min guild så har vi FFA på MC (untatt Ragnaros), ZG (untatt Hakkar) og onyxia. I BWL så har vi klassebestemte items.

Alle guilds kommer til et punkt der at loot i MC og nedover blir ffa pga at itemsene ikke er så ettertraktet. Men i begynnelsen så var det klassebestemt i disse instancene også.

Skrevet

Hei til trådstarter. spiller også på Daggerspine, men som horde :tease:

I guildet vårt har vi ingen faste regler på dette, men det har eller aldri vært et problem siden folk er fornuftige.

Men hvis en shaman ville hatt Spinal Reaper feks foran en Warrior og han har mest DKP ville han nok fått den.

Skrevet
I din guild - om dere gjør MC/BWL/Onyxia/Denslags til vanlig - får alle by på alt? Sett at dere har et DKP-system, vel og merke - som igrunn burde vere en selfølge.

Får warriors by på epic-daggers om dei har lyst og mest DPK?

Får rogues by på epic-rifles/buer fordi dei har mest DKP, sjøl om en hunter vil ha?

IMO er det en selfølge at klassen som får mest utav et item får "førsteretten" på det, så i guilden eg er med i (Lorica @ Daggerspine) ville svaret vert et klart nei på spørsmåla over.

5027101[/snapback]

Var det ikke der en Huntard fikk Corehound Tooth når Rogues trengte ? :roll:

Skrevet

Guilden min er i MC på "daglig basis". Har ikke kommet til ragnaros enda (holder på med majordomo). Når det gjelder items som ikke er spesifikt til f.eks rogue så er det fortsatt sånn at en hunter ikke kan outbidde roguen på en dagger eller et sverd som er mer et "roguevåpen". Det er jo klart at når ingen rogues vil ha (eller trenger) en dagger så er det jo naturlig at alle classes kan by på den. Så det kommer jo an på hvor ettertraktet items er, de blir jo mindre og mindre ettertraktet jo mer man farmer instancer.

Så jeg er vel egentlig enig med trådstarter her.

Skrevet (endret)

til oss er det ganske fritt. men daggers ifra MC, bwl osv går først til rogues.

spinal reaper går både til warriors og shamans.

Endret av Henrik2k
Skrevet

Vi er stort sett alltid enige vi, altså klassebestemt det beste for guilden blablabla. Men blir det noen uoverenstemmelser så avgjør offiserene hvem som får hva.

PS: Øk & IT er det mest meningsløse faget.

Skrevet

Vi finner fort ut hvilken klasse dette iteme burde gå til "HoC"n snakker med sine respektive. Så roller de i den klassen som har lyst på itemet. Den med mest dkp vinner.

Skrevet

What Radhoo said. Har en liste over items som enkelte klasser har pri på, resten er FFA. Eks kan en pala ta Mana Igniting Cord om han finner det for godt.

Skrevet
Vi har klassebestemte items i alle instances.

OT: Likfærd, stakk du til magtheridon?

5027749[/snapback]

Nei, henger fortsatt på shadowmoon ja. Warrioren min heter shamgar, har sett deg rundt omkring :)

Skrevet

Vi kommer stortsett overns om alt, bortsett fra damagegear. Det var vill krig og drittstemning i guildet i noen dager når vi ble enig om at priests ikke fikk Talisman of Ephemeralpower i førsteomgang.

Skrevet

Alle kan by på alt egentlig i min guild... Hvis en warrior/hunter har lyst til å svi av opp mot 100dkp++ på epic daggers, så er det helt greit. Hvis rogues/warriors har lyst til å gjøre det samme på buer/guns, så er det også ok.

Selvfølgelig så pleier ikke folk å gjøre det, da det er hyggelig folk, men vi har ingen regler mot det.

Skrevet (endret)
Var det ikke der en Huntard fikk Corehound Tooth når Rogues trengte ?  :roll:

5027841[/snapback]

Var vel back in teh Noctum days, det - og var igrunn et resultat av litt misforståelser. Uansett, det var en av grunnane til at vi innførte et system som klassebestemmer en del items :)

Men det morsomste er vel Diego på Daggerspine, som var Main-tank i det som no er Coalescense - stakk av med Perditions Blade på deira første Ragnaros-kill :D

Endret av Arve Systad
Skrevet
Men det morsomste er vel Diego på Daggerspine, som var Main-tank i det som no er Coalescense - stakk av med Perditions Blade på deira første Ragnaros-kill :D

Det er faktisk det beste våpenet til fury warriors da Arveh..

Ser egentlig ikke noe problem med at han tok den da..

Hadde jeg vært fury specca og skulle hatt noe i mc hadde det vært perdition og brutality blade :dribble:

Skrevet (endret)
Var det ikke der en Huntard fikk Corehound Tooth når Rogues trengte ?  :roll:

5027841[/snapback]

Var vel back in teh Noctum days, det - og var igrunn et resultat av litt misforståelser. Uansett, det var en av grunnane til at vi innførte et system som klassebestemmer en del items :)

5030843[/snapback]

Eller Noctum\whatever som ga Bonereaver's Edge for PvP bruk til en Rank 3 Paladin :)

Sammenligningen passer fint, når Paladin kan bruke Bonereaver men ikke får utnytta den "skikkelig", mens Warrior (Fury) får utnytta Perditions Blade ganske bra - du kan jo lese på DS forumene, alle sier at Diego er livsfarlig.

Endret av emes
Skrevet

På servern min er det en hunter som har den dere Garr daggeren. og en annen som har onyxia 1h øksa (husker ikke navnene på itemene) jeg spurte dem hvorfor..d e svarte: for meele fighting, jeg hadde klikka i vinkel hadde jeg vært en rogue eller warrior og blitt outbidda av en huntard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...