IRRupt Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Har problemer med firefox for tiden. Benytter en laptop med 256 mb minne på jobb, og firefox spiser minnet som aldri før. Når jeg har kun et vindu åpnet (www.google.com) benytter firefox 22 mb minne, og dette øker neste lineært i forhold til antall vinduer. Ofte henger hele maskinen seg da jeg benytter 100% av minne. Windows XP Pro (ingen SP) Benytter firefox 1.0.7 Antall prosesser: 23 Noen Tips
Mato Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 firefox er vell legndarisk på minne burk , har du nyeste ver , det skal ha blitt bedre for hver opdate som ha kommet hos meg så ligge firefox sitt minne bruk på rundt 100-150 mb ram med ca 20 tabbar oppe
IRRupt Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Skrevet 18. oktober 2005 Er Opera da en bedre løsning for oss som ikke sitter med mer enn 256 mb minne?
Zeph Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Vil ikkje påstå at Opera er spesielt betre, bruker mykje minne det òg.
Blacki Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 om man ikke har oppe mer en 2-3 vinuer om gangen så er opera ok oss meg på laptopp med 256mb. Når jeg starter flerne vinuer en dette så merker jeg fort at det går mye treigere...
zokra Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Det finnes en innstilling i firefox som bestemmer hvor mye minne firefox kan bruke... *lete*
zokra Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg beklager sendt svar, har glemt det før nå Les her hvordan du stiller inn hvor mye ram firefox kan bruke: http://fusion94.org/archives/2005/07/firefox_memory.html
IRRupt Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Jeg beklager sendt svar, har glemt det før nå Les her hvordan du stiller inn hvor mye ram firefox kan bruke: http://fusion94.org/archives/2005/07/firefox_memory.html 5025615[/snapback] Bedre sent enn aldri er vel noe som heter Ser ut til at det virker. Takker for linken.
pmarius Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Windows XP Pro (ingen SP) Bruker du en maskin UTEN hverken SP1 eller SP2 til å surfe på nettet? Det er litt av en sikkerhetsrisiko du tar... Vet at dette er off-topic, men bare syntes det var helt utrolig at noen fortsatt ikke har installert SP på en XP-maskin....
IRRupt Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Windows XP Pro (ingen SP) Bruker du en maskin UTEN hverken SP1 eller SP2 til å surfe på nettet? Det er litt av en sikkerhetsrisiko du tar... Vet at dette er off-topic, men bare syntes det var helt utrolig at noen fortsatt ikke har installert SP på en XP-maskin.... 5033320[/snapback] Stemmer nok det. Har installert både SP1 og SP2 tidligere, men fikk store problemer med internett tilgang etter SP2. Så jeg formaterte og la inn XP på nytt, men jeg skal installerer SP1 etterhvert. Har bare ikke fått ut fingern ennå... Men jeg klar over risikoen.
Blacki Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 om du har skikklige eksteren brannmur og virus/adware løsnniger så er det ikke noe som helst problem å kjøre xp uten sp1 eller2. Har en bærbar som har stått omtrent konstant på nett siste par år med kun xp uten sp. Men for den generelle bruker så vil jeg også si at det er å anbefalle å bruke SP.
albatros Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Hei, Kjører selv kun 256 MB RAM. Jeg vil anbefale deg å installere FF 1.5 beta. Den er stabil som nøkken, I tillegg anbefaler jeg deg å installere FasterFox extension. Lykke til Har problemer med firefox for tiden. Benytter en laptop med 256 mb minne på jobb, og firefox spiser minnet som aldri før. Når jeg har kun et vindu åpnet (www.google.com) benytter firefox 22 mb minne, og dette øker neste lineært i forhold til antall vinduer. Ofte henger hele maskinen seg da jeg benytter 100% av minne. Windows XP Pro (ingen SP) Benytter firefox 1.0.7 Antall prosesser: 23 Noen Tips 5022927[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå