Gå til innhold

Nintendo Revolution specs lekket

arqe88

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 dual-threaded IBM Custom PowerPC 2.5 GHz core with 256KB of L1 cache, 1MB of L2 cache, and maybe a rumored L3 cache as well.

256MB of 1T-SRAM for an ATI Custom-based RN520 600 MHz GPU

512MB of 700 MHz 1T-SRAM for the Revolution’s main memory.

And an extra 32MB just for a Physical Processing Unit (PPU) chip to help the CPU and GPU with the processing load.

Does this mean 1 dual-threaded processor can’t compare to the 360’s 3 faster dual-threaded cores (or the Cell’s 7 SPUs)? Nintendo stated in the past that it wasn’t aiming to win the processing-power arms race—and specs leaked in the past were more than a little suspect—but we’re hoping that ease of development for a single core, as well as the capabilities of the other respectable components mentioned, will help calm the fanboy flames just a bit.

Endret av arbror22
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De siste ryktede spesifikasjonene er fra midten av september i år

a multithreaded PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (diff from the dual-core 1.8GHz CPU with 512KB L2 cache we heard about before), a Physical Processing Chip (PPU) with 32MB of dedicated RAM, 512MB of system RAM (we heard it would have 256MB of main DRAM before), a custom ATI “RN520” 600MHz CPU with 256MB of RAM (that’s about what we’d heard, but 128MB of RAM). Apparently the device will support external resolutions up to 2048 x 1268 though HD support is still as yet undecided, and it will have 7.1 surround, too.

Kilde: http://www.engadget.com/entry/1234000077060215/

Tror jeg kan såvidt huske at de specsene du kommer med der er fra rundt E3 messen. Iallefall det med PPU'en

Endret av TCi
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Vel, kan du vise til noen kilde for dette da? Eller bare "jeg kjenner en kar som sa han fant det på et forum hvor det var fettern til en som kjenner ei som har en onkel som en gang reparerte bilen til en kar som carpoola med broren til en som jobber hos Nintendo hadde posta det"?

Skrevet

Nå tror jeg ganske sikkert at det er falske specs. Jeg skal ikke si noe for sikkert, men Nintendo har vært ekstremt flinke med ikke å lekke info til nå. Bare se på kontrollen f. eks. Det var mange som spekulerte i hvordan den var, og mange som ville finne det ut. Det var dog ingen ekte lekkede nyheter, så Nintendo greide å holde hemmeligheten og fortelle om kontrollen når de ville det.

Dette er jeg ganske sikker på at gjelder for maskinvare også. Dersom Nintendo ikke vil at det skal lekkes, lekkes det nok ikke. Skal ikke si meg for sikker her. Dog er jeg nok enig i TCi ja.

Skrevet

Er uansett ikkje so bekymra for datakrafta til Revolution...for min del har dei lukkast i å melde seg ut av våpenkappløpet, og eg trur dei gjorde lurt i det. PS3 og XBox 360 kjem til å bli vurderte til dels utifrå rå kraft, Nintendo vil bli vurdert utifrå spela. Og spel har dei ALLTID vore gode på.

Kay

Skrevet
Er uansett ikkje so bekymra for datakrafta til Revolution...for min del har dei lukkast i å melde seg ut av våpenkappløpet, og eg trur dei gjorde lurt i det. PS3 og XBox 360 kjem til å bli vurderte til dels utifrå rå kraft, Nintendo vil bli vurdert utifrå spela. Og spel har dei ALLTID vore gode på.

Kay

5021442[/snapback]

Riktig det. Jeg tror de færreste som kjøper Nintendo Revolution, kommer til å kjøpe den for maskinkraftens skyld. Her er det nok spillene og nyskapningen som teller. :)

Skrevet

Uansett rykter eller ikke, så er det bekreftet at Revolution vil inneholde en egen prosessor for fysiske beregninger. Dette er mer spennende enn de fleste er klar over. Hvem ble ikke imponert over fysikken i det siste half-life spillet?

En slik prosessor vet vi at 360 ikke har, selv om Microsoft kanskje angrer litt at de ikke tenkte like inoativt som Nintendo på dette området. Sony vil kanskje bruke den siste tiden på å skvise inn en slik prosessor i PS3, selv om jeg tviler på det. Det er egentlig litt rart at Microsoft og Sony ikke har tenkt tanken om en slik prosessor. Det er liksom mer stilen til disse to enn Nintendo å finne på noe slikt

Det en slik prosessor gjør er ikke bare å gi fysikken i spillene en bedre realisme, men den letter også arbeidet til den grafiske prosessoren. Det betyr at selv om Revolution vil ha en mindre grafisk prosessor enn for eksempel 360, så betyr det ikke at effekten av den vil være noe mindre.

Selv om kontrolleren til Revolution er på toppen av listen av spennende og innoative ting som Nintendo har å by på med sin neste konsoll, så kommer denne fysiske prosessoren på en klar andre plass. I alle fall foreløpig. For en ting er sikkert, Nintendo slutter aldri å overraske. Og overraskende nok, ser det ut til at de for en gang skyld på veldig lenge gjør veldig mye riktig med Revolution.

Men til vi får vite mer, er det bare å håpe og å drømme om hva Nintendo har gjort videre med Revolution. :w00t:

Skrevet
Uansett rykter eller ikke, så er det bekreftet at Revolution vil inneholde en egen prosessor for fysiske beregninger.

5030181[/snapback]

Og hvor er det bekreftet?

Skrevet

Kay

5021442[/snapback]

Riktig det. Jeg tror de færreste som kjøper Nintendo Revolution, kommer til å kjøpe den for maskinkraftens skyld. Her er det nok spillene og nyskapningen som teller. :)

5026097[/snapback]

Xbox360 sin prosessor er vel "tredelt"? Da kan jo en fysikkmotor bruke en del? :p Uansett.. Revolution blir kjøpt her i huset, uansett hvilke maskinvarespesifikasjoner den har! ;)

Skrevet (endret)

Fra hvor? De er jo generelt langt billigere enn Sony og Microsoft.

Jeg ser ikke bort ifra at alle konsollene ender opp hjemme hos meg, men den eneste jeg SKAL kjøpe er Revolution. De andre håper/regner jeg med å få via jobb, hvis jeg ikke gjør det blir de neppe kjøpt!

Endret av GA
Skrevet
Ja Nintendo er kjent for sine komplekse og dyre design med masse chiper..

5038202[/snapback]

Mange chip's trenger ikkje å vera dyrt eller komplekst!

Skrevet
De siste ryktede spesifikasjonene er fra midten av september i år

a multithreaded PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (diff from the dual-core 1.8GHz CPU with 512KB L2 cache we heard about before), a Physical Processing Chip (PPU) with 32MB of dedicated RAM, 512MB of system RAM (we heard it would have 256MB of main DRAM before), a custom ATI “RN520” 600MHz CPU with 256MB of RAM (that’s about what we’d heard, but 128MB of RAM). Apparently the device will support external resolutions up to 2048 x 1268 though HD support is still as yet undecided, and it will have 7.1 surround, too.

Kilde: http://www.engadget.com/entry/1234000077060215/

Tror jeg kan såvidt huske at de specsene du kommer med der er fra rundt E3 messen. Iallefall det med PPU'en

5020366[/snapback]

Så morsom du er da :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...