Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

linksys wap54g, problemer med å koble til


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt et linksys wap54g aksesspunkt.

Har i midlertid litt problemer med å konfigurere den.

Etter litt om og men fikk jeg endelig kontakt med den, men jeg får ikke kjørt setup. Når jeg kjører setupprogramet som fulgte med og jeg skal logge inn, får jeg feilmelding om "access violation..... in setup.exe". bruker standardpassordet som er oppgitt, og prøver jeg noe annet får jeg "feil passord". Jeg har prøvd å koble til via vanlig tp-kabel, krysset tp-kabel, og via det trådløse, men får samme feil uansett. Jeg har også prøvd å disable brannmur.

 

Jeg får kun opp blank side hvis jeg prøver å koble til via nettleser, og ingen "passordboks". Hvis jeg prøver å pinge via kommandolinja, får jeg bare "forespørsel avbrutt"

 

Jeg kommer på nett via trådløst på min pc. På laptopen til dama finner jeg nettverket, men får ikke koblet til. Uansett om jeg skulle komme på nett med begge maskinene er det jo greit å få gjort noen instillinger slik at jeg får sikret nettet.

 

Aksesspunktet kobles til internett via kabelmodem.

Prøvd med ip'ene 192.168.1.245, og 192.168.1.1

 

Noen som har noen gode tips?

Endret av Pabff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. litt mer søking på nettet ga svar i form av å oppgradere firmware.. men noen som har noen gode tips til hvordan jeg får gjort det når jeg ikke kommer inn på oppsettet? laster ned firmwaren som .trx-filer som jeg ikke får gjort så veldig mye fornuftig med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...