Gå til innhold

"Dobbel mail" - Er det mulig?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en e-post på jobben, og jeg kunne tenkt meg å få brukt denne hjemme og jobbet fra den. Bruker Outlook med vanlig POP-server. Noen mulighet for at jeg kan ta inn mail her hjemme, uten at det påvirker jobbens inntak av mail? Dvs., kan man laste det inn "dobbelt opp" på noen måte?

 

Håper noen skjønner hva jeg mener, litt dårlig forklart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har en e-post på jobben, og jeg kunne tenkt meg å få brukt denne hjemme og jobbet fra den. Bruker Outlook med vanlig POP-server. Noen mulighet for at jeg kan ta inn mail her hjemme, uten at det påvirker jobbens inntak av mail? Dvs., kan man laste det inn "dobbelt opp" på noen måte?

 

Håper noen skjønner hva jeg mener, litt dårlig forklart...

5016348[/snapback]

 

 

Jeg bruker Outlook Express. Der finnes det en kommando som heter "la det være en kopi av meldingen på serveren" / "leave a copy on the server". Denne finner du ved å velge Verktøy -> Kontoer. Dobbeltklikk på kontoen du bruker, velg "avansert".

 

Jeg vil tro det skulle fungere, du kan jo prøve. Da vil det (tror jeg) fungere slik at når du er hjemme laster du bare ned en kopi av mailene, mens du på jobben laster ned mailen (og sletter den fra serveren).

 

Husk på å kun velge dette alternativet hjemme da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei

 

Har en e-post på jobben, og jeg kunne tenkt meg å få brukt denne hjemme og jobbet fra den. Bruker Outlook med vanlig POP-server. Noen mulighet for at jeg kan ta inn mail her hjemme, uten at det påvirker jobbens inntak av mail? Dvs., kan man laste det inn "dobbelt opp" på noen måte?

 

Håper noen skjønner hva jeg mener, litt dårlig forklart...

5016348[/snapback]

 

 

Jeg bruker Outlook Express. Der finnes det en kommando som heter "la det være en kopi av meldingen på serveren" / "leave a copy on the server". Denne finner du ved å velge Verktøy -> Kontoer. Dobbeltklikk på kontoen du bruker, velg "avansert".

 

Jeg vil tro det skulle fungere, du kan jo prøve. Da vil det (tror jeg) fungere slik at når du er hjemme laster du bare ned en kopi av mailene, mens du på jobben laster ned mailen (og sletter den fra serveren).

 

Husk på å kun velge dette alternativet hjemme da.

5016392[/snapback]

 

 

Ok. Men da er det vel ikke slik, at hvis jeg laster inn en mail hjemme, så blir den ikke lastet inn på jobb? Vil ikke tukle med noe på jobb egentlig, det får fatale konsekvenser :p

Lenke til kommentar

De fleste forslagene her er tøvete eller mangelfulle. For det første må du kontakte postmasteren din på jobb og sjekke hvilke muligheter du har. POP3 er sannsynligvis ikke en av dem. Alternativene da er å bruke IMAP hvor du henter en kopi av meldinger på serveren inn i Outlook eller Outlook Web Access om serveren støtter dette (Exchange). Innstillingene til dette har postmasteren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...