Gå til innhold

Er dette en farlig melding?

Bonatini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når jeg starter PC'en min får jeg av og til opp dette vinduet. Jeg har nettop kjøpt meg ny PC med MIST 500W PSU. Skjermkortet jeg har er Nvidia GeForce 6600GT 128MB PCI-E. Det jeg lurer på er om dette er en "farlig" melding?

post-75865-1129482721_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men har et GeForce 6600GT PCI-E en tilkoblings kontakt for tilkobling av strøm da? Trodde det kun var AGP versjoner jeg. :dontgetit:

5032079[/snapback]

Det trodde/tror jeg også.

Har du koblet p4 kontakten i hovedkortet. Er en liten nesten kvadratisk strømkontakt, i motsetning til den andre som er lang og smal.

Den er vel sannsynligvis i, ellers ville vel ikke du fått bilde i det hele tatt eller andre fielmeldinger, men kan være verd å sjekke opp for sikkerhetsskyld.

Skrevet (endret)

Hei!

De mener ikke den P-4 kontakten med 4 pinner, den er firkantet, men en vanlig molex-kontakt! En slik en som du bruker på harddisk og cd-rom o.s.v... Denne kan være hvor som helst på hovedkortet ditt, avhengig av produsent. På mitt MSI kort, sitter denne kontakten rett over PCI-E 16x slot'en... Det er ikke en farlig feilmelding, men kortet ditt klokker seg ned så lenge du ikke har koblet til denne kontakten... Du mister altså mye ytelse!

edit: skrivefeil rettet.

Endret av Martin-_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...