Gå til innhold

Project: Black Pearl, The Curse. [01.06]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror posten har overgått seg selv i dag eg :D Sponsorvarene fra hobbyelektronikk.no bl sendt på mandag og jeg fikk det i dag :D

 

Stor takk til norsk hobbyelektronikk for sponsingen

5317438[/snapback]

Idag vil for deg si dagen du postet posten, altså Onsdag eller kom de på tirsdag?

 

Om du mener Onsdag er det vanlig.

5317938[/snapback]

 

han mener tirsdag :!: :tease: (han sitter her å sier det selv)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei å hå!

 

Nå har jeg fått meg autosol :D Stemora mi fiksa gode rabater til meg på verksted senteret. Så da skal jeg polere hele innsiden når jeg kommer hjem.

 

Så har jeg kjøpt meg noen små graveringsbiter til dremelen og jeg fikk et stort dremel sett med 175 deler til jul (fra byggmakker).

 

Så har jeg snart et lcd dislpay (det på 4x20 fra micropex.no) Jeg er ikke helt siker på hva jeg skal gjøre med det, men jeg skal se om jeg får monert det i fronten da. Eller så bruker jeg det bare på neste prosjekt da :hmm:

Lenke til kommentar

Tenkte eventuelt å bare bygge det på i toppen, sånn et lite påbygg.

Eller så går det jo ant å bare bygge en heftig ramme av plexi da, Tenkte på en av uv blå plexi med noen uv leds i.

 

Edit: Jeg drepte leifer'n

fett avatar foresten ;) Kan sende noen råe screenshots fra terkel i knipe hvis du vil ha ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Hvordan lakk bruker du og hvor får du kjøpt den? Samt pris osv.?

5377978[/snapback]

Ja det var det da :hmm:

Jeg har rett å slett ikke peiling på hva den koster og hvor jeg får kjøpt den :roll: , men det skal jeg finne ut av ;)

 

Men hvis det ikke hadde vært så kaldt nede i kjeleren så kunne jeg stukket ned å sjekket det med en gang, men det skal være nevnt tildigere i tråden hvilket merke det er. Så hvis du ser på tidligere updates eller innlegg så skal du nok finne det ut hvis du ikke er tolmodig nok til å vente til jeg en gang stikker ned i kjelleren.

 

Planen i dag var å slenge opp en update i dag, bilder av litt forskjelig plexi, dremel stæsj, autosol, og sleeving kitene mine. Og til slutt sleevingen av viftene og Y-splitene til viftene. Men siden bredbåndet er nede nok en gang så får dere bare smøre dere med tolmodighet. ;)

Lenke til kommentar
Planen i dag var å slenge opp en update i dag, bilder av litt forskjelig plexi, dremel stæsj, autosol, og sleeving kitene mine. Og til slutt sleevingen av viftene og Y-splitene til viftene. Men siden bredbåndet er nede nok en gang så får dere bare smøre dere med tolmodighet. ;)

5379428[/snapback]

Bad news!

pga. ineternett med alt for lite oppetid så er bredbåndet sagt opp :roll::cry:

 

Så det betyr at det blir enda lengere tid til neste update :roll:

 

Og foresten lakken heter T...... Rally primer (øhhh :roll: husker ikke mer)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei å hå.

 

vel det skulle bli update i dag, men senderen er nede og skal være oppe på mandag :(

 

så jeg kan jo gi dere en update uten bilder da.

Det jeg har gjort til nå:

Sleevet så si alle viftene, men jeg klarte å ødelege noen pins :cry: så da fant jeg en gammel cpu kjøler i går så jeg bare kan ta av kontakten og lode på bare en bit av ledningen og sette på kontakten. Uhygeligvis så ble det noen brennmerker etter lighteren, siden jeg ikke gadd stikke ned til verkstedet vårt som er 1km fra huset å hente varmepistolen (den dagen regnet det som F)

Jeg prøvde med hårføner, men det ble ikke helt topp. Jeg skulle absolut hat en pakke med strips, kan hende jeg får det i dag. For det er taperester som henger ut av "shrinksene" men da skal jeg også hente varmepistolen til da :D

 

Så skulle det jo bli en gravering på meg også da :D med de nye bitsene da :w00t: men det har ikke skjedd enda, siden det er så kaldt i kjellerer og jeg ikke har fått tilvalgsfag siden jeg var syk første dag når det var tilvalgsfag, andre tilvalgsfag var jeg i byen på utdannings og yrkesmessa, og den tredje skal jeg på åpen skole å se litt. så den fjerde tilvalgsfagen blir det vel gravering da. når det er kaldt nede i kjelleren så blir det alt for mye dugg på plexien slik at jeg ikke ser helt hvor jeg graverer og det er ikke bra.

 

Så nå har jeg bilder av sleevingen, varene jeg fikk til jul og hvordan lakken ser ut. Selve lakkinga ble jeg veldig fornøyd med, men der det er sparkel stikker det litt ut. så jeg blir vel nødt til å pusse ned all lakken på nytt. Men baksiden av kabinettet er ikke lakket, den ene sidedøren og bunnen.

På sidedøren der det skal være vindu så har det rent litt oversiden jeg skulle bruke opp siste skveten med lakk når det ikke var gass igjen.

*sukk* blir nye pussing på meg da.

 

På front døren er det noen hakk som kom frem etter lakkeringen. *buhu* enda mer pussing. Vil det funke med karoseri sparkel på plastikk? eneste jeg har liggenede (karoseri= bilsparkel [metal])

Kan sikkert skaffe meg annet sparkel i dag hvis det ikke går.

 

Så skal jeg kutte ut plexien til frontdøra og fronten, noe som jeg gleder meg til. Og ikke minst polere hele innsiden av kabinettet med autosol. :dribble::cool:

 

Så kan jeg jo se om det er mulig å laste opp noe bilder med isdn da. hvis ikke det går alt for tregt så kan det bli noen bilder da.

 

Edit:

Joda en del leifer, disse skal bort når jeg oppdager dem.

Har funnet noen som er fjærna nå.

 

Edit2:

Fungerer alle bildene nå? hvis noen hadde tatt seg bryet og sjekket det for meg så hadde det vært flott, slev er alle bildene mine i firefox fra før (lagret på maskin) så jeg kan ikke sjekke selv.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Fett dremel-sett!

 

Please, lag bildene om til 800x600 eller noe slikt.

5434561[/snapback]

Takker, kostet vel 450 kr elns.

 

Må bare beklage, jeg har ikke nett til noen større bilder fåreløbi :dontgetit::cry:

Men bredbåndet skal være oppe på mandagen, de skal sette opp en ny mast og antenner. Så nå går det bare på isdn.

Så på mandag komme det større bilder ;) Blir vel 1024x756 som jeg vanligvis bruker.

 

Men graveringsbitene som jeg kjøpte hadde en annen diameter enn på de jeg har fra før, må skaffe meg en ny "holder" til dremelen som passer til graveringsbitene.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Hei.

 

Hey hey, dette var helt knall :)

hm. du har mye snax der må jeg si, et nice dremel futural, ønske sg til neste Jul :D

 

 

Lakken :

 

hm. hm. hm. jaa, helt topp den og, ikke noen helge dager så langt :thumbup:

DJ-Sonic gleder seg til å se slutt resultatet av lakkeringen :yes:

 

 

Sleeving :

 

Bra sleeva det der men. jaja jeg vet, altid et men hehe, som sagt bra men jeg hadde sleeva den hele veien inn, men det er meg da :)

 

 

Bra Jobba ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Dj-Sonic:Dette varmer å høre :D

 

Eneste hellig dagen er vel på den som mangler lakk da? Har undersøkt alle delene og har ikke sett noen hellig dager til nå, jaha gleder du deg også? Jeg gleder meg som en unge til julaften. :dribble:

Må bare komme meg til byen å få kjøpt lakk! bor tross alt 6 mil utenfor Bodø da. :roll:

 

Joda, sleevingen er vel egentlig bare en vansak da? Men jeg tror jeg skal gå for samme prinsipp som i guiden til chase, men jeg har desvere ikke tilgang til biltema og er ikke sikker på hvilke andre plaser jeg kan finne like små krymper. Så visst noen hadde vært villig til å donert noen slike så hadde jeg vært kjempe happy! :D

 

Joda, jeg likte også dremel.sette. Letere sagt, jeg elsker det vel heller.

 

Things left to do:

-Pusse

-Lakke

-Polere kabinettet med autosol

-Sleeve ferdig alle kablene og kjøpe en pakke med små blå strips.

-Få laget PCU'en moduler, skal se om jeg får bestilt meg et sånn kitt eller sponset det.

 

Zevs_: Hvilke bilder var det du absolutt ville ha større? kan sikkert forstørre noen av dem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...