P-in-P Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Hepp! Det er en del ting jeg lurer på anngående dette spillet så det er like så godt å lage en tråd med spørsmål og svar! - Er det de samme som har laget B&W og Populous? Mener å huske at introen er prikk lik; En kvinne stemme som sier: "We need a god" mens en ser en video av diverse planeter. - Hvordan får en folk til å sove i spillet? Jeg satt tiden til natt, men de går ikke å legger seg for det.
Hr Kotelett Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Ja, på det spørsmålet om Populus og B&W2, er de samma karene (peter Molyneuxuxysux++) bare at når de lagde populus så het de Bullfrog mens nå heter de Lionhead
Gjest Slettet+1242 Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg vet i hvertfall at det er den samme som i B&W 1. Noen andre som merker at det er enklere å være god? Jeg har kommet til den femte øyen tror jeg. den 2. japaner øyen. ikke lett
zeox Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg vet i hvertfall at det er den samme som i B&W 1.Noen andre som merker at det er enklere å være god? Jeg har kommet til den femte øyen tror jeg. den 2. japaner øyen. ikke lett 5006738[/snapback] tips: gjør et silverscroll-quest som heter "the seven samurai". da får du en hær av 7 samuraier. drep så en av de med en stein eller lignende. Pass på at du har kjøpt slik at du kan plukke opp flere ting i hånda, og plukk opp så mange innbyggere du vil, og slipp de midt i hæren for å legge de til, og du vil ha en "uovervinnelig" hær av samuraier. P-in-P: det fungerer fint for meg å sette tiden til natt
Vrengtpolvott Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Andre Japan øya syns jeg ikke er noe vanskelig, jeg bare har bygd en stor mur, og tjukt av archere på toppen som beskytter hvis noen kommer, og nå mangler jeg bare noen ekstra poeng, så kommer siste japaner byen til å emigrer til meg, og jeg har klart banen EDIT: Tok den nettopp, trur øya etter er vanskelig, må slosse mot begge japanske brødrene samtidig Endret 15. oktober 2005 av Vrengtpolvott
invalid_user Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg lurer på en ting - hvordan vinne folk over med impressivness? Flere går fra Norse, men jeg vinner liksom ikke. Vil ikke ty til vold.
Vrengtpolvott Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Bare å bygge masse imponerende ting, som amfiteater, tempel og univeritet. Hvis du holder handa over den "scrollen" som er på det podiet hvor behovene deres står, så kommer det opp hvor mye impressiveness man trenger for å få neste by, og hvilke byer som er igjen osv.
invalid_user Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Takker. Jeg er altså i Norse byen (der vi lærte å bygge mur) og litt ute i landet, sier mine hjelpere at vi blir angripet, konstant. Det er en liten platoon utenfor der vi bygget muren, men de bare springer rundt omkring. Hva vil de (hjelperne mine)? Hvilke bygninger er nødvendige å kjøpes når jeg er i Norse Land? Jeg har bare de vanlige; Villa, Armory, Storehouse, Field, Wall, Wallgate, Temple, Creature Pen og den mana bygningen ().
tOmma- Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Hvilke bygninger er nødvendige å kjøpes når jeg er i Norse Land? Jeg har bare de vanlige; Villa, Armory, Storehouse, Field, Wall, Wallgate, Temple, Creature Pen og den mana bygningen (). 5013348[/snapback] Du burde satse på å bygge Baths, University, og MANGE Temples. Gir som regel over 700 impressiveness Prøv gjerne å utsmykke hvert eneste gatehjørne med meadows (hvis du er god da ), såfremt du har plass til det. Veier gir også impressiveness, ofte 45* av gangen, så bygg opp et veinett Litt offtopic, men jeg har et problem, og jeg vet ikke om dette er det riktige forumet å poste det i, men anyways: Når jeg går ut av B&W2, klikker hele greia. Når jeg så prøver å gå inn i B&W2 igjen, klikker det ved loadingen. Kommer meg med andre ord ikke inn i spillet! Er på Japanese land 2, og jeg har prøvd å starte spillet på nytt (lagret profilen min) - og da virket det. Kan det være konfigurasjonene som fucker hele spillet? Endret 16. oktober 2005 av PhoboS87
invalid_user Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Hvordan i all verden bruker man Hand Forcing? Jeg er på første Japanese Land og skal hjelpe monk-eleven med å slå steinene. Jeg holder inne LMB og med brå bevegelse prøver å gjøre noe , men hånda bare går gjennom steinen! Hva skal jeg gjøre? Det er lønnsomt det der, 40000 Tribute, ca. det jeg mangler til Wonder. Hjelp?
Vrengtpolvott Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Det jeg gjorde var å holde inn venstre musetast, og bevege hånda frem og tilbake over steinen helt til fyren slo den, så knustes den da han slo.
Galdrafadr Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Sitter med AMD Athlon 3200+ 64processor, 1GB RAM, ATI Radeon 9800plus, nokk av plass på min WD harddisk (men har jo brukt en del da), Windows XP pro på en S-ATA harddisk(WD Raptor), spillet ligger på en WD 100gb harddisk .. og B&W2 lagger ved noen vinkler og bilder. Jeg har alle settingene på LOW og bruker 800x600 oppløsing. Er jeg inne på menyen lagger det, ser over store deler av byen så lagger det, osv.. Hva er problemet? jeg har vel en god nokk PC for dette spillet jeg vel? Jeg har de nyeste driverene til ditt og datt, med nyeste patch til spillet. Klarer å finne vinkler som er laggfrie og utnytter disse mest mullig.. laggen som kommer er ikke enorm, men det er klin umulig å kaste ting ved Silver scroll oppdrag. Når jeg skal klappe/slå dyret så skifter vinkelen som regel til en slik som får meg til å lagge.. dermed er det nesten umilig å klappe / slå han. Dette irriterer meg noe sykt.. noe jeg kan gjøre med dette? hmm.. skal teste laveste oppløsing.. Kansje jeg må installere det på S-ATA harddisken min? eller i verstefall formatere =(
AMD_Warlord Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 oppleve akkurat da samma... ps ka e da so e so kjekkt me å ve go? du berre sitte dar og bygge hailt te du vinne,da blir litt verre sainare når fienden får epics då menmen...mykje bedre å ve ond å sjå beastet ditt knusa 10 platoona for so å ta ain stain midt i lufte og kasta steinen tebake te katapulten...DRITMORO!!
Smooth Ceiling Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg synes dette spillet bare blir mer og mer moro. Når jeg ikke spiller det, tenker jeg på hvilke taktikker som kan passe bedre som en god gud, og det er alltid morsomt å prøve det ut! Dette er nesten (egentlig) slik jeg ønsket The Settlers skulle være. Kan bare si jeg gleder meg stort til B&W 3, men håper det kommer mange mods til B&W 2, og at MP blir underholdende. Edit: Lærte forresten en ting i går.. pass på at innhegningen til dyret ditt blir bygd med åpningen pekende den riktige retningen, slik at dyret kan komme inn dit. Jeg var litt slapp med det, og som resultat ble kua mi spjælete og pjuskete da den ikke fikk noe særlig søvn fordi den ikke kom inn i innhegningen sin. Og (som de fleste sikkert vet), ikke gi maks straff eller belønning når du dresserer dyret. Gi det gradvis, akkurat som når du dresserer en hund IRL (på riktig måte, vel å merke). Kua mi har høy fri vilje, og hjelper befolkningen stort sett hele tiden, når den ikke leker. Å trene er ikke noe den liker uansett, men så er det enkelt å få den til å nå 100% styrke uansett. Endret 23. oktober 2005 av Sundiver
akarno Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Opplever en sånn hjertedunke lyd veldig ofte. Gankse irriterende i lengden. Hva kommer den av og hvordan få den vekk?
Smooth Ceiling Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Opplever en sånn hjertedunke lyd veldig ofte. Gankse irriterende i lengden. Hva kommer den av og hvordan få den vekk? 5049763[/snapback] Sakset fra Planet Black & White forumet: The heartbeat sound and the clicking sounds you hear are related to taking over towns through impressiving them, migrating people, or taking towns by force. The Heartbeat: represents how close you are to taking over a town by impressing them. The faster the hearbeat the closer you are to having a full migration of the town. The ticking sound: This relates to either migrating people approaching your borders or your soldiers conquering a town. Both get faster as you get closer to aquiring them. samt: it does also represent the threat level of your enemy. If you play as an evil god against a good god who is primarily a builder (like the first and third Japanese levels) then your villagers could be getting impressed and want to start to migrate to him. Thus the heartbeat will go if you don't keep you your impressiviness as well. As for it applying to taking over an enemy town through impressiviness, pay attention to how close you are to doing this and the rate the heart is beating. You can check how close you are to taking over a town by holding your hand over the gold scroll on your town center. Also pay attention to the flashing of the migrants sign as they travel to your city, it is in perfect rythem with the heartbeat. Angående spørsmålet ditt om hvordan en BLIR KVITT denne lyden: It is possible to still have the sound present even after "winning" the level, especially if you are playing a good god. If you have attracted the last of the enemy villagers to your town and you got the message from Whitey that you've taken over his town, the migrants still have to march all the way to you. You will hear their heartbeat as they march, and I *think*, not 100% sure on this, you will hear the clicking noise when they reach your border.
Bertelsen Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hvilken grafikk kjører dere på spillet? Jeg kjører 800x600 med alt annet på maks.. Spillet hakker noe forferdelig når kameraet blir styrt av pc'en liksom, når jeg styrer selv funker det greit. Har et 6800GT, kan jeg ikke kjøre spillet bedre?
Smooth Ceiling Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Du skal kunne ha en høyere oppløsningen enn det med det kortet, det er jeg ganske sikker på. Kjører med 1280x1024 og high details her. Er på andre landet med japanerne, og opplever nå at det hakker så mye at det blir uspillbart etter en periode, så det må være en memory leak ett eller annet sted. Det oppstår brått og brutalt, når alt har gått glatt før det. Ser ikke spesielt mye antydning til for lite RAM heller, da HD LEDen ikke blinker mer enn normalt, og 7800GT kortet er bra nok for slike spill. Det er mange som har klaget over hakking med relativt gode skjermkort, så det er nok noe muffins i koden. For ordens skyld: Du har vel slått av antivirus program og generelt alle unødvendige program som kjøres i bakgrunnen? Sjekket at partisjonen med spillet ikke er fylt til randen og at den er partisjonert om det er behov for det? Kjørt CC (Crap Cleaner) for å rydde opp i registret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå