Gå til innhold

XP2200 eller Pentium4 2.0 PC400?


It's me

Anbefalte innlegg

Templar:

 

Du liker å hakke på meg, eller hva? I den opprinnelige posten sa han ingenting om overklokking i det hele tatt, derfor synes jeg slett ikke at jeg er usaklig når jeg opplyser om at P4 alternativet hans vil være meget godt egnet til dette.

 

Forøvrig så byttet jeg ut min nforce+xp1800 kombo med p4 2.0ghz + p4s533, noe jeg i etterkant er veldig fornøyd med, da det er merkbart raskere. Jeg kan opplyse om at prosessoren kostet 1795,- på komplett og hovedkortet kostet under 1000kr. Slett ikke noen dårlig deal for en setup som kjører 2.666ghz 100% stabilt.

 

At du sitter å beskylder meg for å lyve om min egen hardware sier jo mer om deg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-21 00:09, MrA| skrev:

Det er bare det at har du flaks kan du overklokke en 2100+ til 2200+.... En 2,26GHZ P4 kan klokkes til 3GHZ med standard kjøler
:grin:
(3,2GHZ med finfin luftkjøler). Som da svinebanker en 2100+ @ 2200+. Med Asus P4B533 er ikke minnet noe problem heller, ettersom du kan stille MEM og FSB clock fra hverandre :razz:.


Etter diskusjoner på #hw.no har vi kommet fra til at den fine overklokkingsevnen til P4 NW er et markedsførings stunt fra Intel sin side. Noe som ikke er utelukket (de kan umulig ha oversett 500-700MHZ med standard kjøler).



 

Det hovedkortet ditt, det støtter jo kun pc2100 og pc1600. Så hvordan har du skaffet deg så raskt minne? Eller støtter dette hovedkortet uoffiselt pc2700 og raskere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...