Gå til innhold

HTPC. Noen som har synspunkter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med all respekt . men jeg er svært uenig i det oppsettet ditt! :cool:

 

Her er mine synspunkter , jeg har allerede bygget en HTPC til stua.

 

#1

Bytt kabinett.

Du vil ikke angre deg om du kjøper noe som kan gli inn i stereobenken.

Selv har jeg et Silverstone kabinett. Husker ikke hva det heter i farta , men , langt penere i stua enn et tower.

 

#2

Støy.

Der er vi enige tror jeg.

En Pc for stua skal ikke bråke.

Men jeg mener at vannkjøling ikke er veien å gå , det er å legge til en usikkerhetsfaktor , og er med på å gjøre bygget unødvendig kronglete.

Simplicity is Gold

Noe som bringer meg til CPU valget ditt. Intel , varme , hvorfor?

 

Selv bruker jeg en AMD64 , av en eldre type som produserer mer varme enn den nåværende Venice kjernen , tross i dette duger den med en 12db Papst vifte som knapt sirkler irundt. Harddisken bråker mer enn denne.

 

Ellers så er en passiv avkjølt PSU gull , og det har du skjønt! :)

 

#3

Hovedkort / GFX

 

Først og fremst , skal du spille på HTPC'n?

Hvis nei :

Du må vente litt , men www.shg.no og komplett venter ett ASUS S939 hovedkort som har Nvidias 6150 grafikk integrert.

Alt passivt avkjølt og HD-ready(1080i)

Hvis ja:

Gigabyte har lansert et passivt avkjølt 6600GT

 

Ellers er DVD brenneren bra , Keyboardet er nice , kanskje bestille med en Microsoft fjernkontroll , hvis ikke det kommer med i Media Center Retail som du sikkert får kjøpt etter helga.

Og ram er det fint å ha 1GB av.

 

Dette var mine synspunkter.

Enklest mulig , mest mulig passivt avkjølt.

 

Min HTPC er den stilleste Pc'n jeg noengang har bygget , største kilden til bråk er en 200GB Seagate , og den bråker ikke noe særlig.

Så jeg er fornøyd! :)

 

Håper det var til hjelp! :cool:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Grunnen til att jeg valgte dette store kabinettet er att jeg tenkte å få plass til hele kjølesystemet inne i kabinettet.

 

Prossessorvalg er gjort fordi jeg har hørt att den skal passe best til de programmene jeg har tenkt å bruke og har også hørt att den blir veldig varm, så derfor denne vannkjølingen...

Lenke til kommentar
Grunnen til att jeg valgte dette store kabinettet er att jeg tenkte å få plass til hele kjølesystemet inne i kabinettet.

 

Prossessorvalg er gjort fordi jeg har hørt att den skal passe best til de programmene jeg har tenkt å bruke og har også hørt att den blir veldig varm, så derfor denne vannkjølingen

 

ffdshow??

Lenke til kommentar

Regner med at trådstarter har lest Mastiff sin guide, og derfor har valgt de produktene han har ramset opp. Derfor hadde jeg lite å kommentere på oppsettet hans.

Intel cpu er anbefalt fordi det trengs mest mulig mhz, og da kommer AMD til kort på en HTPC selv om ratingen er like høy eller høyere. For å få mest mulig ytelse (mhz), skal han kanskje overklokke i tillegg. Og da er det jo enda lettere å forstå hvorfor han velger det kabinettet han gjør. Det nevnes heller ikke hvor HTPC´n skal stå når den er ferdig. Det er jo forskjell på å ha den midt i stua og kjellerstue/loftstue. Silverstone og lignende passer selvfølgelig best i stua, mens det ikke er så farlig med et tower i kjelleren.

Har selv bygd en HTPC i kabinett og plassert den i kjelleren. Fulgte guiden i det meste. Min er bygd på 754 plattformen, AMD3000+- klokket til 2450Mhz, fordi det var det jeg hadde, ellers har jeg fulgt innstillingene til Mastiff på det meste. Måtte gå ned på oppløsning som skal settes i ffdshow, da cpu sliter litt ellers. Følger man med på cpu forbruk under filmavspilling skaller den mot 100% det meste av tida. Anbefaler å følge guiden, bildet er virkelig bra, bruker selv prosjektor som klarer 720p.

 

Dette skrives som en påminnelse til alle som skriver, at man må gjøre slik og slik. Siden vi har fått vite så lite om plassering og behov for ytelse og dermed varmeutvikling er det vanskelig med bastante råd.

Trådstarter kunne kanskje skrevet noe om dette, så hadde man visst mer når man svarer.

 

Med tanke på Mastiff sin guide, synes jeg fremdeles det er valgt ut gode komponenter.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...