Gå til innhold

F.E.A.R. release 18okt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva som skjedde på slutten av spillet? De siste levlene så fyrte jeg på god-mode bare for å bli ferdig, og hørte på TV-en mens jeg spillte. Og plutselig kom jeg gjennom hele greia uten å forstå hvem hun jenta var, hvem jeg var og hva historien egentlig gikk ut på.

 

Skriv det i sånn spoiler greier, slik at det blir lettere å ungå for andre som ikke er ferdig enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan noen fortelle meg hva som skjedde på slutten av spillet? De siste levlene så fyrte jeg på god-mode bare for å bli ferdig, og hørte på TV-en mens jeg spillte. Og plutselig kom jeg gjennom hele greia uten å forstå hvem hun jenta var, hvem jeg var og hva historien egentlig gikk ut på.

 

Skriv det i sånn spoiler greier, slik at det blir lettere å ungå for andre som ikke er ferdig enda.

5048857[/snapback]

 

ja, det var jo "lurt" :thumbdown:

kanskje spille på nytt? :thumbup:

Skrevet
Jeg bryr meg ikke nok til at jeg orker å spille hele slutten om igjen. Men hvis dere ikke vil fortelle så er det greit det :)

5049579[/snapback]

 

I en tråd som starter ang. release-dato er vel en spoiler av slutten litt upassende, eller hva?

 

De som vil fortelle scarface slutten, kan sikkert sende en pm. Selv har jeg ikke kommet til slutten enda.

Skrevet

Ja, snart får jeg denne forhåpentligvise godbiten i posten. Nå er ikke anmelderne like begestreit som de var rundt FPS'er som feks. HL2, men det er bare fint at forventningene ikke er helt ekstreme. Uansett, skal bli interessant om F.E.A.R. faktisk har noe imponerende å by på.

Skrevet
j

men er det mulig å bruke bare en pistol eller? ;)

5053008[/snapback]

 

Mulig å bruke en pistol ja...hvis du foretrekker det...

Men det er tungvint. Du må droppe pistolene og bare plukke opp det ene...

 

Straks du tar i en pistol til så har du to igjen... :hmm:

Litt kjedelig akkurat det der....

Skrevet
j

men er det mulig å bruke bare en pistol eller? ;)

5053008[/snapback]

Men det er tungvint. Du må droppe pistolene og bare plukke opp det ene...

 

Straks du tar i en pistol til så har du to igjen... :hmm:

Litt kjedelig akkurat det der....

5053301[/snapback]

det var da en skremmende fjollete måte å gjøre det på :dontgetit:

er vist flere mangler med f.e.a.r enn jeg først trodde

Skrevet
ganske bra spill. skvatt litt når jeg møtte hu lille jenta i sjakta

5054873[/snapback]

Litt ironisk tøff i tryne han i avataren din :tease:

Skrevet
Hi

Innsendt av: Lars Pedersen, 21/10 - 2005 kl. 18:26

 

First of all, thanks for a great game, F.E.A.R is in my opinion the best single player fps-game in years.

 

Did you use any games for inspiration when you created F.E.A.R?

I kinda get a System Shock 2-vibration when i play it, absolutely great!

 

Alma, I thought the japanese had some sort of copyright on the whole "Grudge-theme"?

 

Regards

Lars Pedersen"

     

I'm glad you enjoyed it!

 

We draw inspiration from all over the place. Because FEAR is a horror game, it was important to create a creepy atmosphere. I tend to use Thief as an example, since it accomplished such great suspense with sound design. System Shock 2 was also very effective.

 

The original Half-Life was another big influence. What I loved about it was how I felt I was going from one movie scene to another. I could talk about the game in terms of what happened in an area instead of what the area looked like, which is a lesson I've tried to apply to every game I've worked on since then, starting with No One Lives Forever.

 

As for Alma, she's definitely inspired by Japanese horror films, but also by characters like the little girls in The Shining. I said in a different interview that when the monster is a guy in a mask, you're sitting there wondering how you'd kick his ass. When it's a little girl who can kill special forces soldiers with her mind, it's hard to know what to do. :)

 

Hilsen Craig Hubbard

 

Ikke mobb engelsken min. Ganske kult å få svar av en programmerer som er så høyt oppe i systemet. :)

Skrevet (endret)
When it's a little girl who can kill special forces soldiers with her mind, it's hard to know what to do.

 

og så?

 

en gyllen regel i spillverdenen. er der en skurk/fiende/boss/rase/planet/jente/gal forsker/morder/land eller whatever i ett spill og du skal kjempe mot det/dem så er det ganske enkelt. skyt til det er dødt, og spar spørsmålene til senere.. ;)

 

 

men selv om jeg har skutt jenten og blåst plassen til himmels så er jeg ikke sikker på at hun er død.. ikke spør hvorfor, jeg har det bare på følelsen at dette ikke er første og siste gangen vi møter Alma :ermm:

Endret av Prelude
Skrevet

Ahh, må bare slenge meg med de som mener dette var et fantastisk bra singelplayer spill. Trodde jeg hadde mistet evnen til å "få frysninger" av spill siden jeg ikke ble det spor skremt av D3 da det kom, og det skulle liksom være så skummelt.

Men med Fear klarte jeg jammen å få litt frysninger. Stemningen der var tildels skikkelig ekkel.

Etter filmen "Ringu" er det stort sett bare teit med små jentunger/barn i filmer som skal være "skumle" men i Fear funket det mot formodning meget bra. Håper bare ikke disse barna nå skal bli en ny trend innenfor spill sjangeren også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...