torino10 Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg tviler på at det er noen her som faktisk gidder å spille et spill som ikke er så veldig kjekt. WoW har blitt evig farming av mc/bwl og for oss som er ferdige med alt finnes det egentlig lite å gjøre på. Det jeg derimot tror er det at folk liker miljøet, altså guildet. Prøvde nettopp å spille på hunteren min hvor jeg kun kjenner et par på hele serveren, det blir ikke det samme, logga ut og inn på presten. 5605585[/snapback] Men det kommer jo noe nytt hele tiden. Nye instancer å "farme". Det tar aldri slutt Endret 14. februar 2006 av torino10
fasthammer Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Hehe, har ikke gidded å lese gjennom alt (dette har sikkert blitt nevnt før) men, denne tråden er BARNEMAT , jeg understreker BARNEMAT i forhold til hva kinesere/japanere spiller daglig.. De tok de 5 dager fra første release til de hadde gidd onyxia juling å begynte å klage til blizzard over at det var få endgame muligheter. det vil se at de må ha spilt på skift i 5 dager i strekk, ikke gjort NOEN quester, KUN drept mobs som da er gørr over lengere perioder! Men, du har helt rett, det er avhengihetsskapende. Spillte 10-12 timer i ukedagene når jeg var kommet til lvl 40 ca. Mine venner og min familie merket dette og ble sint fordi jeg ikke hadde tid til noe annet. Ettersom jeg eg bare 13 ( eller var 13 den gang ) så er dette ganske ille!
Sponis Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Hehe, har ikke gidded å lese gjennom alt (dette har sikkert blitt nevnt før) men, denne tråden er BARNEMAT , jeg understreker BARNEMAT i forhold til hva kinesere/japanere spiller daglig.. De tok de 5 dager fra første release til de hadde gidd onyxia juling å begynte å klage til blizzard over at det var få endgame muligheter. det vil se at de må ha spilt på skift i 5 dager i strekk, ikke gjort NOEN quester, KUN drept mobs som da er gørr over lengere perioder! Men, du har helt rett, det er avhengihetsskapende. Spillte 10-12 timer i ukedagene når jeg var kommet til lvl 40 ca. Mine venner og min familie merket dette og ble sint fordi jeg ikke hadde tid til noe annet. Ettersom jeg eg bare 13 ( eller var 13 den gang ) så er dette ganske ille! 5605907[/snapback] Feil, det med onyxia er bullshit, de beholdt charene sine fra beta, og hadde derfor mange uker ekstra, og mnage var lvl 60 ved release.
fasthammer Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Dohh! hviste ikke at sånt gikk ann! Men de gamer i allefall noe helt sykt
Aiven Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei! Jeg heter Eivind og gikk på wow i 10 måneder. Det var en tid preget av lite annet enn jobb og wow. Dette førte også til en mild men robust depresjon. Heldigvis, med hjelp fra familie og venner, har jeg nå kommet meg ut av wow-helvetet. Abstinensene var fryktelige i starten, men har lært meg å bruke wow-filmer som surrogat, når lysten til å banke opp orker blir altfor stor. Etter å ha vært wow-fri i 3 måneder, har jeg fått meg nye venner og trener mye. Det har vært hardt, men etter mye jobbing, har jeg nå troen på at jeg skal greie å reintegrere meg i samfunnet. Takk for at dere hørte på
wonnim Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Etter å ha vært wow-fri i 3 måneder, har jeg fått meg nye venner og trener mye. 5607907[/snapback] gz.
Aiven Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Etter å ha vært wow-fri i 3 måneder, har jeg fått meg nye venner og trener mye. 5607907[/snapback] gz. 5608084[/snapback] Javel? Godzilla til deg og?
Aiven Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 gz som i en dum forkortelse av gratulerer 5608131[/snapback] kk, tnx Håper det hadde en viss underholdningsverdi også, at jeg setter alt litt på spissen, med en AA-tone, men grunntrekkene stemmer faktisk.
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Jeg er imponert over hvor avhengige folk kan bli av spill. Bra du kom deg ut av det Munch, mmorpg kan være sosial life killer.
thomassit0 Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 ehh? Forklar AA-tone plx... 5614851[/snapback] Anonyme Alkoholikere?
DirtyBit Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Vel, eventyret begynnte en uke før wow offisielt ble gitt ut. En kompis var innmari gira på spillet, og fikk meg til å laste ned demoen. Dette var mitt første online-spill, og det å kunne snakke med spillere ingame var fascinerende for meg. Atmosfæren i spillet var bare helt fantastisk. Jeg husker ennå første gang jeg dro til westfall og ble sjokkert over størrelsen på områder, samt den nydelige grafikken. Ble også kjent med flere kule folk ingame. Og der skjedde det. Jeg ble hekta. Endte opp med ( siden jeg var alene hjemme den perioden ) , at jeg satt og spilte i 12-16 timer i strekk hver dag. Jeg skulka mange forelesninger, og til og men noe jobb. Men, det var fantastisk morro ( angrer egentlig ikke, er glad jeg fikk oppleve det ). Spilte vel i 2-3 mnd, ble 60 og gikk lei etterhvert. Ble da nødt til å slette charren min for å legge det hele bak meg. Gikk ”greit nok”. For 2 måneder siden plukket jeg opp spillet igjen, og starta en shammy. Trodde jeg skulle ha mer kontroll denne gangen...Men, neida. Spilte 18 timer pr døgn en periode. Lvla en 60 char, på en måned og 6 dager. ca. Dette innebærte MYE spilling. ( hadde vel 17 dager ingame, som er sjukt mye siden det er 31 dager i en mnd ). Siden jeg sletta min forrige char, kom battlegrounds, klarte å nå rank 5, med en grei dose spilling i løpet av 2 uker. Men å komme seg opp til rank 9-> er et eget spill i seg selv. tar , som alt annet i wow, TID. Måtte jo også få minst 5 deler av elements settet, for å i det hele tatt kunne konkurere om å komme inn i den beste guilden på servern.( jeg kom ikke inn, og er innmari glad jeg ikke gjorde det i etterkant , de krevde onlinetid på 6 timer hver dag, minst ) Igjen, ble det en del studie-skulking og RL forsømmelse. Nå ( 3 uker siden ) slutta jeg å spille for å få RL i orden igjen.^^ Har begynnt å trene og møte opp på alle forelesningene , har SÅ mye mer tid nå til andre ting. ( som før jeg oppdaga wow , hehe ) Det er UTROLIG enkelt å bare forsvinne inn in en fantasi-verden med mye morro og ingame "Venner". Alle RL problemene forsvant en liten stund.Jeg trengte ikke jobbe så mye engang, så lenge jeg hadde penger til snus, kaffe, og wow var jeg i 7. himmel. WoW var har også vært en slags slankekur for meg, siden jeg rett og slett ofte ikke hadde tid til å spise , kaffe, snus, noe mat som kunne lages på under en tur fra ORG til Crossroads var alt jeg fikk i meg. Ganske utrolig, men sant.Gikk vel ned 3kg i hele perioden. Jeg er også klar over at de fleste kan balansere mellom spilling og daglig liv, MEN, jeg ønsket å bli en av de beste på servern, det å ha best gear , rank, respekt var målet. Da funker det ikke spille "halvveis".Måtte bruke all min fritid. Nå velger jeg å gi meg, rett og slett. Uansett hvor mye jeg spilte, følte jeg ALLTID at jeg lå etter. Tidsbegrepet, for meg, forandret seg etter jeg fikk meg et nytt liv i wow. 12-14 timer om dagen hørtes ikke så ille ut. 6 timer utenfom wow derimot ( mens jeg var på skole/jobb ) var en evighet. Hver time, var en time jeg gikk glipp av wow.Og hver time jeg gikk glipp av wow, var tid andre bruke på å outranke meg og skaffe seg nye items.Altså, uakseptabelt. En kompis drev å kødda med meg en gang, sa noe om at jeg må gå i avvending pga wow. Jeg lo, men inni meg tenkte jeg "wtf, han har nesten rett". Jeg vil også legge til at jeg en "vanlig" 21 åring, jeg studerer, er ikke noe data-nerd, har ALDRI spilt et spill så mye. ( utenom morrowind som jeg brukte 190timer på , og syntes DET var mye ).Har også noen andre kompiser, som ikke er å få tak i siden de begynnte med wow. WoW er et VELDIG avhengighetsskapende spill, de fleste kan nok si seg enig i det.Spørsmlet er om du er i stand til å balansere, spille med måte. Lagde denne tråden som en liten advarsel egentlig, til dere som skal begynne å spille eller har begynnt og merker at det beynner å gå litt hardt for seg.For meg, var det lett å ignorerer disse ”avhengighets-symptomene”, siden dette hele dreide som om BARE ET SPILL. Tenkte da på narkomane og spillegale ( gamblere ) , noe som fikk meg til å føle meg litt bedre.Være hekta på et spill hørtes latterlig ut i forhold. ”Real Life Is Overrated-holding”: Har market denne holdingen blant mange av mine online buddies, samt meg selv, og andre spillere.Der må man være litt forsiktig synes jeg. WoW er fortsatt bare et spill, som du en dag kommer til å gå lei av og legge fra deg ( forhåpentlighvis ), hvis du innen den tid har gått glipp av mye RL bare pga WoW, kan det medbringe problemer for deg. FOLKENS, i denne tråden snakker jeg om en WoW avhengighet og 12t+ spilletid hver dag, 4-7 dager i uka. Dette gjelder selfølgelig ikke en gjennomsnittsspiller, så ha denne tråden i bahodet, og nyt spillet! HVIS det å spille wow mye, ikke medbringer noen problemer på skolen/jobben/Privatlivet så spill i vei, men når det går utover det meste av daglige gjøremål, som det har gjort i mitt tilfelle, da er det på tide å tenke seg om.Grundig. Dette er helt åpenbart, men jeg nevner det uansett. Du er i faresonen hvis: -Det å spille wow er det eneste du gjør når du er forran pc`en hjemme. ( 6-9 timer hver dag kanskje, er mye ) -Du skulker skolen for å nå ”lvl xx” innen ”Onsdagen”. -Melder deg syk og jobber mindre. -Får tilbakemelding fra dine nærmeste at du spiller for mye. ( Folk merker det ) -Du ser på timer som du ikke spiller wow, som på timer du kunne ha brukt på WoW. -Du har for lite tid til å lage mat, og tilogmed går ned i vekt etterhvert. -Du dropper byturen, ”3 gang på rad”, for å være med på Zul Gurub, siden du fant en bra gruppe. -Drømmer mye om wow. ( ja, faktisk. Jeg spilte så mye at wow var det enste jeg drømte om en periode, det tyder på at WoW er en stor del av hverdagen ) Disse er enkle tegn, som alle kan tenke seg, likevel nevner jeg dem, sien jeg tror at det hjelper å LESE DE og tenke litt over noen av punktene. Denne tråden gjelder så klart ikke bare wow, men alle andre online-spill vi har idag. Håper noen finner den nyttig. Jeg prøver ikke skremme bort noen nykommere her, men sier bare at de bør være forsiktige. Mvh Eks Wow`er Topic endret av mod - dette kan man og gjøre selv ved å trykke på edit-knappen 4998497[/snapback] sånn er det med alle spill.. jeg spiller 2 mmorpg .. greier aldrig og legge meg fra dem.. er WoW og Lineage2, mmorpg har den effekten at man blir avhenging.. sånn er livet.. man må bare finne en balanse på hele greia. ikke bare mmorpg bransjen har hørt om mange som har slutta skolen for å spille CS.. er helt idiotisk spørr du meg, men folk tenker ikke.. edit: og det du skrev om farming, alle spill har en eller annen form for farming, nå har jeg bare spilt WoW og lineage2 , wow har en ganske lett lvl grind, det er utstyret man "sliter" for.. i lineage 2 er det HARD grind, alt er overprisa, (snakker om gear som koster 300-400mill) og lineage2 er også prega av ebaying , farmere , MASSE drama.. lineage2 sin farming er penger (eller adena som pengene heter i spillet) Endret 16. februar 2006 av Darkey
TheScorp Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 PoleCat: Du kommer ikke til å få de forbanna skuldrene.. Jeg gav opp etter 89 turer. Istedet vant jeg Cenarion Shoulders i MC på andre turen jeg hadde der inne med mitt nye guild. Men, tilbake på topic for meg tenker jeg. WoW er ikke ett utrolig bra grafikkmessig, men _alle_ kan lære seg å spille klassene sine. Å meste dem er en helt annen ting, men de fleste klarer det til en viss grad. Problemet med spillet er jo enkelt og greit bare at du har endel forskjellige ting du kan gjøre... "Bare en time til i Blackwing Lair, kanskje Stormrage dropper..." "Bare en battleground til, må ha mer rep.." "Bare ett par mobs til...god rep" Eller den de fleste av oss kjenner til, "Bare en level til!! Mangler bare XXX tusen XP " For meg har spillet blitt endel av livet. Noen perioder spiller jeg mye, andre perioder spiller jeg knaptnok. Om det har noe med antall 60er jeg har er jeg usikker på, men fem stykker forteller om mye tid brukt på spillet selv om jeg nå bruker knappe 10 dager /played på å levle en ny karakter til 60. Men jeg hadde igrunnen sluttet å spille før 1.7, men så kom rollespill serverene, som gir meg enda en unnskyldning for å spille mer: RP. Og jeg har alltid likt det, og jeg dropper ikke en sjanse til å "sette" meg mer inn i karakteren min. Dermed kommer jeg frem til denne: "I've had some great fun on World of Warcraft - and especially Defias Brotherhood - but after playing constantly for the past couple of months, I decided to log on to RL. As Simon materialised into his bedroom, I was immediately bored - and considered logging straight back onto Lester... but - the common words echoed in my head "RP doesnt come to you, you have to find it". So, I got up from my chair - got dressed, and headed out the house. I walked, as you would walk in RL, down the road - and came across a player-run Tavern. I emoted some interest, and decided it was in Simon's character to wander inside. AMAZING! It was a bustling Tavern, filled with people (only humans), with realistic bar staff. "Good start" thought Simon. As I wandered through the room, there was a party playing pool - aswell as a juke box, filled with a selection of songs (which would exist), aswell as people emoting being drunk to -perfection-. They had a wide selection of drinks - and above all -nobody- was being OOC. They were all doing and saying things that could and would be said and done in a realistic enviroment. Once I got back home, I realised that RP in RL is -so- realistic. You can go anywhere your character could. There is never any OOC behaviour.... the list go's on. So, Im comtinuing my character on RL. Thanks for the good times, but I have found a better source for RP." Fritt kopiert fra Defias Brotherhood forumet hvor jeg spiller nå. Og det er jo igrunnen mye sant i det. Men han som skrev det har ikke sluttet, og jeg vet at jeg ikke kommer til å gjøre det heller....ihvertfall ikke på en stund. Men hvordan finne en god balansegang da? Thats the tricky part.
Thel Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Til de som sier dette sier mer om Asad enn om spillet tar feil, for det er utrolig mange som opplever disse tingene pga wow. Jeg må selv innrømme at jeg har skippet et par filmer med kompisene osv for å ikke få mindre dkp en uke osv. Men alt handler om balanse, og selv om jeg driver med end-game raids nå, spiller jeg mye mindre enn før, for det blir for det meste bare et par kvelder i uka, gidder ikke PuG til stratholme osv, når det ikke er noe å hente der.
asad Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Skrevet 17. februar 2006 Til de som sier dette sier mer om Asad enn om spillet tar feil, for det er utrolig mange som opplever disse tingene pga wow. Jeg må selv innrømme at jeg har skippet et par filmer med kompisene osv for å ikke få mindre dkp en uke osv. Men alt handler om balanse, og selv om jeg driver med end-game raids nå, spiller jeg mye mindre enn før, for det blir for det meste bare et par kvelder i uka, gidder ikke PuG til stratholme osv, når det ikke er noe å hente der. 5623023[/snapback] Da må jeg nesten rapportere at alt har gått veldig bra siden jeg slutta med wow. Bare for morro skyld lagde jeg min egen server, og spilte der en stund for å leke meg litt med de råeste itemsa i spillet ( imot reglene å skrive det her? ) Så, til dere som sliter med å slutte: Det GÅR an
royale Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Nå er jeg så lei av dere som skryter av at dere har sluttet med wow, fint for dere, jeg bryr meg faen meg ikke. Trenger ikke å starte en ny tråd hver gang vettu.
asad Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Skrevet 18. februar 2006 Nå er jeg så lei av dere som skryter av at dere har sluttet med wow, fint for dere, jeg bryr meg faen meg ikke. Trenger ikke å starte en ny tråd hver gang vettu. 5623752[/snapback] :!: "ok". Lurt av deg å henge inne på de trådene da^^
royale Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Nå er jeg så lei av dere som skryter av at dere har sluttet med wow, fint for dere, jeg bryr meg faen meg ikke. Trenger ikke å starte en ny tråd hver gang vettu. 5623752[/snapback] :!: "ok". Lurt av deg å henge inne på de trådene da^^ 5623935[/snapback] henge og henge, tar jo alltids en lite titt.
Aiven Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Nå er jeg så lei av dere som skryter av at dere har sluttet med wow, fint for dere, jeg bryr meg faen meg ikke. Trenger ikke å starte en ny tråd hver gang vettu. 5623752[/snapback] Dersom du hadde lest tråden, hadde du fått med deg at det ikke er skryt, men at vi deler våre erfaringer om avhengighet av wow. At du synes tråden er unødvendig trenger du faktisk ikke dele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå