Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den-offisielle: vi-hater-online-ADSL tråden


Anbefalte innlegg

Når det gjelder min nåværende leverandør, NextGenTel, er situasjonen en annen. Én gang var jeg uten nett, og da sendte de ut montør samme dag. Montøren fant ut at Bravida (Telenor) hadde koblet noe feil i en sentral.

 

 

Bravida er ikke Telenor, Bravida er ett eget firma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder min nåværende leverandør, NextGenTel, er situasjonen en annen. Én gang var jeg uten nett, og da sendte de ut montør samme dag. Montøren fant ut at Bravida (Telenor) hadde koblet noe feil i en sentral.

 

 

Bravida er ikke Telenor, Bravida er ett eget firma.

5000777[/snapback]

 

Så vidt jeg har forstått, så er Bravida underlagt Telenor. Mulig det har endret seg den siste tiden.

Lenke til kommentar
Når det gjelder min nåværende leverandør, NextGenTel, er situasjonen en annen. Én gang var jeg uten nett, og da sendte de ut montør samme dag. Montøren fant ut at Bravida (Telenor) hadde koblet noe feil i en sentral.

 

 

Bravida er ikke Telenor, Bravida er ett eget firma.

5000777[/snapback]

 

Så vidt jeg har forstått, så er Bravida underlagt Telenor. Mulig det har endret seg den siste tiden.

5001171[/snapback]

 

 

Bravida er et selskap som er utskilt fra telenor, og har nå nylig skiftet navn igjen. er ikke sikker på hva det heter nå.. De har ingenting men telenor å gjøre utenom å vedlikeholde nettet deres

 

RScue

 

Edit: skriveleif

Endret av rscue
Lenke til kommentar

telehore ja.. hater dem.. har problem med internett nu, blir hele tiden brutt.. Vet dere hvorfor? jo, linja mi er egentlig 1mbit men de har satt linja mi opp til 2,5-3,5mbit.. men linja tåler ikke dermed blir ustabil.. men egentlig snilt gjort men de har ikke faen meg spurt oss!! OG de vil ikke justere ned før mandag

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et helvete med telenor i det siste. Det som skjer med min linje er at jeg ikke har noen nett i det hele tatt de siste 3 dagene. Når jeg ser på DSL modemet er det ingen nys på DSL. Men noen ganger inne mellom kommer det korte perioder med lys " 20sec". Jeg snakket med telenor kundestøtte på 05000 der fikk jeg hjelp etter 40min venting. Kom frem og da ba en av dem teknikkere sette tlf min på spliteren. Gjorde det og det virket forsatt ikke. Men det rare med dette er at når jeg snakker med kundeservice så VIRKER min linje? wtf tenkte jeg. Prøvde det kanskje 5 ganger etterpå og det virker så lenge jeg snakker med dem. Med en gang jeg legger på så kutter min DSL ut. det er snakk om 10sec etter liksom. Hmmm tenker jeg, problemet er at jeg har bestilt meg DSL fra NExtgentel og de har startet prossesen med telenor. Men jeg har jo betalt min regning til den 15. Så la meg ha den så lenge jeg har betalt da telenor! Jeg har fått en ny regning til og betale til neste 15, men trur nokk ikke jeg betaler den. Ringer til dem bare i dag og sier jeg ikke gidder dette mer. Når jeg ikke er kunde hos telenor med fasttelefon så må jeg jo betale får 05000 nr også. Det er såååååååå iriterende at de kan gjøre dette.. Noen som har hatt samme problem når de skulle bytte operatør?

Lenke til kommentar
Jeg melder meg på denne tråden.

 

Telenor og deres Speedtouch modem havner høyt på min hatliste.

 

- Sylvarius

5005215[/snapback]

 

Det er ikke noe i forhold til Nokia Modemet jeg har :D .

Vi fikk ADSL fra telenor, med en gang de kom med bredbånd, og har det første modemet de begynte å bruke. Det kan ikke konfigureres med brk.navn og passord, så oppkobling må skje ved hjelp av at router, kobler seg opp via Nokia modemet.

Lenke til kommentar

Dårlige linjer Telenor har? Tror dere snakker litt mer enn dere vet.

 

Rett skal være rett så er alle linjene Telenor's, uansett om du har Nextgentel eller Telenor. Selve utstyret i sentralen derimot er det forskjellig.

 

Så dere som må ha nedsatt linjehastighet, det hjelper FINT LITE å bytte til Ngt osv. Det som må gjøres er å bytte linje(par i kabel) hele veien, dette kan hjelpe. Men så kommer spørsmålet om noe er ledig.

 

Synes det er mye negativ om Telenor, men alt i alt synes jeg de er ganske bra. Med tanke på brukerveiledning osv via online.no .

 

Telenor er for folk som ikke er så opptatt av alt mulig dill og dall på internett, mens Nextgentel er mer for de viderekommende.

 

Nextgentel er veldig bra på sin stabilitet, men det finnes mye problemer her også.

 

 

Så alt i alt, alle er bra men ingen er perfekt. Så de blir endeløse disse diskusjonene. Så ta og finn på noe annet å tyte om!

 

Synes forrsten Speedtouch modemene med "tre lys" er det beste modemet som noen gang har kommet. Ved de tre lysene ser du alt hva som kan være feil, om det er aktivert eller ikke. Nextgentel har også begynt å bruke dette modemet i enkelte strøk.

 

Topcom som telenor nå har begynt å sende ut er noe møkk, så håper de slutter fort med det

Endret av Gmail
Lenke til kommentar

Ja, Speedtouch modemene er bra. Tele2 har sluttet å sende andre type modem til ADSL enn Speedtouch (hadde et ericsson før med mye trøbbel og fikk byttet det).

 

Tele2 sin support på telefon er ganske bra, har ringt en del ganger pga. noe tull med modemet (den fjerde gangen jeg ringte fikk jeg RIKTIG user/pass for å komme inn på modemet, men men...). Ikke mye kø, har stort sett kommet rett gjennom (!).

 

Når det gjelder Nextgentel og support......en kompis fikk defekt modem og måtte ringe en del til Nextgentel for å finne ut av det og få det byttet. Vanlig supporten dems er håpløs.. 6 timer ventetid hele døgnet.. Derfor måtte han ringe ekspresstelefonen 5 ganger eller så. Og den har gjerne 30 min. ventetid... kostet kjapt 1000,- det :cry:

 

Personlig skal jeg ALDRI ha telenor igjen. De er dyrest / dårligst tilbud, og har i tillegg frekke personer på telefonen. Ser ingen grunn til å være spesielt høflige mot dem når de ringer for å terrorisere deg til å bestille abonnement, eller man trenger support. Ble nylig offer for en desperat telenor selger ettersom jeg byttet mobil abonnement til Chess. Han var pågående og ble direkte frekk etterhvert og presterte å si "Hva har vi gjort mot deg da??" i en anklagende tone da jeg forklarte jeg ikke likte Telenor og startet nærmest å krangle med meg på telefonen.

 

Høflig som jeg er forklarte jeg bla. prisforskjellen, og spurte om de kunne slå 0,59 / 0,59 som Chess har til 0,- pr.mnd. Og jooooda det kunne de matche mente han. Som om jeg burde visst det.. bare snodig at jeg aldri noen sinne har sett et Telenor abonnement som matcher prisen, og det billigste jeg finner på telenormobil.no nå er 0,79 / 1,29 til 29,- pr.mnd :thumbdown:Sod off, telenor!

Lenke til kommentar
Når det gjelder Nextgentel og support......en kompis fikk defekt modem og måtte ringe en del til Nextgentel for å finne ut av det og få det byttet. Vanlig supporten dems er håpløs.. 6 timer ventetid hele døgnet..

 

Det er vel en liten overdrivelse. Har måttet ringe NextGenTel 3 ganger i det siste i forbindelse med flytting (melde flytting, spørre om dato, og spørre om hvilket passord jeg skulle bruke på ny ruter). Det lengste jeg har ventet er 15 minutter. De to andre gangene var 10 minutter. Og nei, det er ikke ekspresstelefonen. Så selv om også det er tregt, så er det på linje med veldig mange andre aktører.

 

Forøvrig veldig fornøyd med stabilitet og fart. Men det skulle bare mangle når man bor midt i Oslo Sentrum med godt utbygd telefonnett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
telehore ja.. hater dem.. har problem med internett nu, blir hele tiden brutt.. Vet dere hvorfor? jo, linja mi er egentlig 1mbit men de har satt linja mi opp til 2,5-3,5mbit.. men linja tåler ikke dermed blir ustabil.. men egentlig snilt gjort men de har ikke faen meg spurt oss!! OG de vil ikke justere ned før mandag

5004806[/snapback]

 

Er faktisk første gang jeg har sett noen klage over at linjen er for stor... Må vell kunne gå an å finne ut av problemet, så du kan beholde den oppgraderte linjen vell?

Lenke til kommentar

Husk at din ISP hvem det enn er, ikke kan kotrollere ting utenfor sitt nett. Når en spillserver i Jallaballa har interne eller eksterne problemer, slik at du kobles fra eller ikke får logge på eller det lagger eller eller, er det da alltid din lokale ISP som har skylden?

 

Analogi;

 

Om du prøver å ringe fra din mobiltelefon hjemme, til en kamerat i Bolivia, og du mister forbindelsen, eller ikke oppnår kontakt - hvor er det mest sannsynlig at feilen ligger?

 

Things are not always what they seem, keep this in mind..

Endret av javascript
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...