Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen rebooter etter 5min med spilling


Anbefalte innlegg

OK.. Jeg spiller Brothers in Arms og etter 5-10 min så rebooter plutselig pcen seg.

Dette skjer ikke når jeg spiller steam spill, bare Brothers in Arms og Call of Duty (som jeg har prøvd da).

Så fant jeg et tips med å skru av VPU recover elrno, og da spilte jeg i kanskje 1 time. Men dagen etter var det samma. Kan være tilfeldig men.. wtf da?

Hakke peil på hva det kan være, og kanke så mye om pc så ikke svar sånn.. rart, takk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må åpne boksen, hvis du ikke har så mye peil, så vær forsikitg.. det pleier å være noen skruer på baksiden til høyre når du ser bak på maskinen, skru av de og ta av lokket, og fjern støv, og sett det på igjen..

 

Du burde kanskje få noen andre til å gjøre det hvis du ikke vet hva du skal gjøre

Lenke til kommentar

ja, tar på strømboksen før jeg går i den..? Men jeg har prøvd å bytte skjermkort. Før brukte jeg Radeon 9600 men byttet til GeForce 4200.. og nå funker det helt fint.. Må vell være at spillet har problemer med skjermkortet? eller driverne? Men er jo også noen spill radoen funker på da, så :S

Lenke til kommentar
Hva slags hovedkort har du? Har nesten akkurat samme problem selv med et radeon 9600, og har en mistanke om at det har noe med hovedkortet å gjøre (siden skjermkortet funker fint på en annen maskin)...

5007669[/snapback]

 

Tror ikke det er hovedkortet, for når jeg bytter skjermkort funker det :p kan jo hende det er noe med hovedkortet ditt seff. Men nå har jeg prøvd å installere gamle drivere til skjermkortet, og ser ut til å funke. Har spilt en del nå uten at den har restarta. Prøv det du og, er mulig det funker ;)

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er dårlig kontakt mellom CPU-kjerne og kjøleblokka til CPU-kjøleren.

Finn deg en skikkelig PC-ekspert (f.eks kompis e.l.) som kan fikse dette for deg. Antar fra å ha lest dine tidligere poster at du ikke er så erfaren med hardware.

 

Kan derfor være skummelt om du alene skal prøve å skifte termisk pasta, siden det er mye som kan gå galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...