Gå til innhold

Oppgaven til de forskjellige klassene i raids?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er oppgaven til de forskjellige klassene i større raids? Jeg er selv lock men har egentlig ikke helt forstått hva jeg skal gjøre når jeg er med i raid. Bare curse og dps'e og SS. Eller er det flere oppgaver som en lock egentlig er tenkt til å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banish er jo temmelig praktisk en del ganger da. I MC er jo det et must en del steder. Har du ikke vært der enda vil du fort skjønne hvorfor dette er viktig når du kommer dit.

Banish duty ftw :D

Skrevet

I endel instances er dere i all fall flittig brukt til å draine mana fra bosser, F.eks i Zul'Gurub. Warlocks funker jo fint som taxi også ^_^.

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke helt om det var dette du mente, men jeg prøver meg likevel jeg. Rollen til paladins i mindre raids (Stratholme, Scholomance, UBRS etc.) kommer for det meste an på resten av gruppen.

Jeg, personlig, har vært både main tank og main healer (sammen med en annen paladin). Det går, men en prest+warrior er jo selvsagt å foretrekke. Når vi har både healere og tanker er jeg som oftest dps-dealer. Ender som oftest på mellom 3. og 6. plass i raidet, samtidig som jeg også passer på å heale+shielde de som trenges.

edit: for ikke å glemme cleanse...

Endret av Complexion
Skrevet

Rollen til mage: brusautomat og taxi :p

Neida, hender seg det blir litt bruk for dps, sheeping og aoe. Det er dog ikke alle instances som egner seg for mage, som f.eks mc, men der egner heller ikke dropene seg for mage (med unntak av mageblade og ToEP).

Skrevet

I MC er Paladins DPS-class #1. Ellers er det ganske selvsagt hva de andre klassene gjør. Mage sender Frosbolts og decurser. Priest healer. Druid healer og decurser. Osv. Vet ikke hvordan det er i BWL.

Skrevet (endret)

Locks er en utrolig kjekk klasse å ha med seg. Summon, banish, stamina-buff fra imp, soulstone, meget brukbar DPS, seduce for ekstra CC, osv. Digger locks både i party og raids.

Edit: Når det gjelder warriors, så er det som oftest bare 1 i en gruppe. I raids som MC så er det som regel et par warriorer som er MT, og resten gjør damage og er klar til å steppe inn om MT'ene går i bakken.

Endret av likferd
Skrevet (endret)
Rollen til mage: brusautomat og taxi  :p

Riktig. Gud hvor kjedelig det er å være mage i MC. Har en ekstremt lett jobb, bare nuke frost/arcane når folka sier ifra, men er til å daue av... Eneste litt festelige er når man skal AOE noen småtasser

Endret av preskatv
Skrevet

Ja mage er ikke noe arti end game... Spamme nukes og høre på : "can you make me som water plzplzplz?" Litt festligere når du skal AoE'e da.. men det er ikke så ofte:(

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Druid: Healer, fjerne curse og poison, samt gift of the wild + thorns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...